Toon posts:

A7N8X "Aan maar geen beeld?"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein en ook wel groot probleempje :)
Mn neefje heeft een pctje gekocht op de beurs namelijk
A7N8X
xp2200+
256mb pc3200 400mhz
maxtor 40gb 7200
Nec dvd brander-tje

Redelijk bekend systeempje voor jullie denk ik voor al met problemen A7N8X :)

Maargoed het probleem:
Alles geinstalleerd eindelijk aanzetten maar, pc start op maar wat het eerste opvalt is dat ik geen beeld heb. alles negekeken meerdere malen op GOT gekeken voor een oplossing

En nou zie ik dat het bord nog welleens problemen heeft met 400mhz geheugen, dus oke wat doe ik haal het geheugen weg stop er een een Kingston 256 pc2100 en hij werkt!! maar ik wil mn geheugen wel terug hebben dus propte de pc3200 weer terug, verwacht resultaat geen beeld.

Nu heb ik op GOT gelezen over een BIOS flash dat deze mogelijk de oplossing kan zijn omdat de bios die er standaard opzit PC3200 niet ondersteund? klopt dit?
En kan ik dit oplossen met een BIOS update? zonder dat er wat op de pc staat dus lege HD.

Nog een detail: Het reeptje pc3200 deed het ook niet in mijn pc in combinatie met ander geheugen en alleen.
MSI k7n2g-ilsr bordje Nforce 2 met de nieuwste bios update is dit niet raar?

Alvast Bedankt!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien is dat geheugen dan wel gewoon brak.... Even teruggaan naar de winkel lijkt mij het beste :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 29 augustus 2004 @ 20:51:
Misschien is dat geheugen dan wel gewoon brak.... Even teruggaan naar de winkel lijkt mij het beste :)
Ze hebben het in de winkel gestest hij deed het dus 1x en daarna niet meer

Verwijderd

Waarschijnlijk het geheugen kijk dat ff na :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik mis ergens exacte specs van je geheugen:

- welk merk DIMM :?
- welk merk chips :?
- staan die op de Asus compatibility list voor de A7N8X :?

Zoek dat eens uit, als ze er niet opstaan heb je gewoon de verkeerde reepjes gekocht...

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 20:54:
[...]

Ze hebben het in de winkel gestest hij deed het dus 1x en daarna niet meer
Dus in de winkel hebben ze vastgesteld dat de DIMM het slechts één keertje deed en daarna verdere dienst weigerde begrijp ik, net zoals hij dienst weigerde in jouw MSI bord? Dan had je toch al een antwoord op jouw probleem, dus waarom dit topic 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
En kan ik dit oplossen met een BIOS update? zonder dat er wat op de pc staat dus lege HD.
Is wel erg basic > staat ook in de FAQ
PMG FAQ

Als je je bios gaat flash let wel erop welke versie je mobo heeft rev. 1 of 2.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 29 augustus 2004 @ 21:03:
Ik mis ergens exacte specs van je geheugen:

- welk merk DIMM :?
- welk merk chips :?
- staan die op de Asus compatibility list voor de A7N8X :?

Zoek dat eens uit, als ze er niet opstaan heb je gewoon de verkeerde reepjes gekocht...
Elixir - 256mb ddr-400mhz - cl3 pc3200u

NForce 2 chipset

Nee staan er niet op maar wel 400mhz ondersteund en het was een upgrade set dus ze zullen toch niet zoiets geven wat het niet doet :S ?

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 29 augustus 2004 @ 21:12:
[...]

Dus in de winkel hebben ze vastgesteld dat de DIMM het slechts één keertje deed en daarna verdere dienst weigerde begrijp ik, net zoals hij dienst weigerde in jouw MSI bord? Dan had je toch al een antwoord op jouw probleem, dus waarom dit topic 8)7
haha um ze hebben het getest ja en daarna weer uitgezet.... pas toen ik het meenam naar huis en het weer inelkaar zette en hem voor de 2de keer aandeed zag ik dat hij wel aanging maar zonder beeld enz.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Ah. Wel, zo kun je zien hoe snel er misverstanden ontstaan wanneer je niet duidelijk genoeg bent :P

Check welk BIOS je nu hebt, een upgrade kan nooit kwaad (en nee, daarvoor hoeft er niks op je HDD te staan, zie ook de FAQ en de Asus site voor hoe je BIOS te flashen). Maar aangezien de DIMM het ook al niet doet in je andere nForce2 bord wens ik je veel succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 29 augustus 2004 @ 21:51:
Ah. Wel, zo kun je zien hoe snel er misverstanden ontstaan wanneer je niet duidelijk genoeg bent :P

Check welk BIOS je nu hebt, een upgrade kan nooit kwaad (en nee, daarvoor hoeft er niks op je HDD te staan, zie ook de FAQ en de Asus site voor hoe je BIOS te flashen). Maar aangezien de DIMM het ook al niet doet in je andere nForce2 bord wens ik je veel succes.
Ik denk dat ik morgen ff terug ga met het geheugen bankje na telefonische contact zeiden ze dat alles ok was tijdens het testen en wijzen mij erop fout te hebben aangesloten.
Ik heb meerdere pctjes aangesloten zo moeilijk is dat niet dus ga gewoon terug en wacht nog even met bios flashen op de bon stond duidelijk garantie vervalt bij handelingen buiten kennis.
Straks flash ik de bios en ligt het niet aan de geheugen maar aan het mobo ofzo krijg ik geen nieuwe dr voor.

Verwijderd

Heb je het al eens met een andere CPU geprobeerd?
Ben de laatste dagen al aardig wat kappotte cputjes tegen gekomen :D

Verwijderd

CMOS clearen helpt ook wel eens

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 20:50:
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein en ook wel groot probleempje :)
Mn neefje heeft een pctje gekocht op de beurs namelijk
A7N8X
xp2200+
256mb pc3200 400mhz
maxtor 40gb 7200
Nec dvd brander-tje
Offtopic:
je hebt geen beeld omdat je ook geen aansluiting voor je monitor hebt, probeer eeens een videokaart :+

Ontopic:
Volgens mij wordt pc3200 gewoon standaard ondersteund door de A7N8X. Wat voor PCB revision heb je? Ik heb versie 2 en die ondersteundde gewoon meteen al pc3200 geheugen. Die heb ik trouwens een jaar geleden gekocht en toen stond er dus al een bios op die het zoiezo ondersteundde.

Hebben ze je mem in de winkel ook in een a7n8x getest?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

A7N8X borden zijn zeikers wat betreft geheugen.. heel irritant, mijn HyperX PC3500 werd ook niet herkend door de A7N8X-E Deluxe :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb twee reepjes 256Mb PC3200 noname geheugen in mijn A7N8X-X, beide zelfs verschillend merk en type chips erop. Geen enkel probleem. Mijn bordje is net 2 weken oud, dus misschien is een BIOS flash inderdaad iets?

En probeer idd. eens het CMOS geheugen te clearen met de jumper.

Heb je de DIMM ook in verschillende slots geprobeerd?

Macbook Pro

Verwijderd

asus A7N8X moederborden pikken idd niet veel geheugen, ik heb een A7N8X-E Deluxe met twee kingston reepjes en het werkt goed

dus misschien wil ander geheugen wel helpen

Verwijderd

Demoniac schreef op 30 augustus 2004 @ 11:52:
A7N8X borden zijn zeikers wat betreft geheugen.. heel irritant, mijn HyperX PC3500 werd ook niet herkend door de A7N8X-E Deluxe :(
ik heb de A7N8X-X heel kaal bordje ,maar vreet alle geheugen dat ik er in doe.
Ik weet wel dat de luxe mobo,s wat meer problemen hebben.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Probeer eens zo kaal mogelijk te booten:

- Alle ide/sata stekkers uit moederbord;
- Stroom van CD spelers, hdd's;
- Slechts powerconnector aansluiten op moederbord;
- Slechts 1 reepje RAM.

Als je dan beeld hebt, 1 voor 1 uitbreiden en herstarten.
Als ik me niet vergis moet je zelfs kunnen booten zonder RAM, of werkt dat niet meer op moderne moederborden? :?

d:)b :henk d:)b

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 14:22

DaWaN

'r you wicked ??

Cas latency 3 geheugen en nForce 2 is een hele slechte combo :) Gooi er eens goed A-merk CL2,5 mem in!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 10:10:
[...]

Offtopic:
je hebt geen beeld omdat je ook geen aansluiting voor je monitor hebt, probeer eeens een videokaart :+

Ontopic:
Volgens mij wordt pc3200 gewoon standaard ondersteund door de A7N8X. Wat voor PCB revision heb je? Ik heb versie 2 en die ondersteundde gewoon meteen al pc3200 geheugen. Die heb ik trouwens een jaar geleden gekocht en toen stond er dus al een bios op die het zoiezo ondersteundde.

Hebben ze je mem in de winkel ook in een a7n8x getest?
Haha k heb wel beeld omdat er een radeon 9600 in zit :)

Verwijderd

Topicstarter
DaWaN schreef op 30 augustus 2004 @ 17:35:
Cas latency 3 geheugen en nForce 2 is een hele slechte combo :) Gooi er eens goed A-merk CL2,5 mem in!
Het is opgelost en dit was dus het probleem :) idd een hele slechte mobo maar als je hem eenmaal opgang hebt is hij best stabiel :S
Hij is alleen erg kieskeurig wat geheugen betreft... ik heb 4 merken uitgeprobeerd
Kingston
Exlixer
Noname bankje :P
Samsung

En tis uiteindelijk gelukt met Vdata ddr400 pc3200 265mb

Bedankt allemaal slotje... :)
Pagina: 1