Toon posts:

[XP] 2 gelijke systemen, ene sluit traag af? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 office systemen in elkaar gezet, geheel identiek. Windows geïnstalleerd + paar drivers voor mobo & videokaart. Toen ik 1 van de systemen liet rebooten viel me op dat het afsluiten ongeveer 3 minuten duurt, terwijl dat bij het andere systeem niet is.

Ik heb al wel eens vaker wat afsluitproblemen gehad maar nooit op een kaal systeem. Daarbij is het ook raar dat maar 1 van de 2 systemen dit probleem heeft gezien ze indentiek zijn!

Heeft iemand een idee hoe dit komt? (het liefst voorkom ik registeraanpassingen te doen, aangezien je hier het probleem niet écht mee oplost)

specs:
intel 2.8 HT
abit IS7-E2
2x256
40GB Maxtor

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 19:14 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal onderzocht en geprobeerd? Geef daarnaast eens wat meer info (zie de diverse FAQs).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je de systemen apart geinstalleerd; of heb je een image van de ene naar de andere gekopieerd?

XP afsluit probleem > [XP] 2 gelijke systemen, ene sluit traag af? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

verwissel van beide PCs eens de HDD en kijk dan of het probleem zich mee verplaatst... dan heb jij (en wij dus ook) meer info die kan leiden tot de oorzaak

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
XP Home of Pro? Alle Windows updates al binnengehaald? Al een virusscanner geinstalleerd? Kijk ook eens wat er allemaal aan processen draait voor het afsluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 29-08-2004 19:15 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik los de meeste afsluitproblemen met het volgende stukje software op:

http://www.microsoft.com/...470e2f3582&displaylang=en

Werkt hier perfect. :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens in de eventlog en vertel ons wat meer.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de systemen los geinstalleerd, ik zal zo even de schijven omwisselen.

Verder op beide systemen precies dezelfde software staan, dus updates lijken me niet logisch?

Ik heb Windows XP prof. incl. SP1

*Pc's zijn nog niet op internet geweest, heb ook al re-install geprobeerd

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
*Schijven omwisselen heeft geen effect, dus toch een softwarematig probleem.

Of zou het aan de schijf kunnen liggen?

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik had een paar dagen geleden ook problemen met afsluiten na een sp2 update. Deze site heeft voor mij de oplossing geboden:

http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Verschillende bios versies in moederbord/videokaart zou het probleem kunnen veroorzaken. Kijk ook eens of de bios settings van beide systemen identiek zijn, en probeer eens een bios reset

Verwijderd

Topicstarter
Lieuwe schreef op 29 augustus 2004 @ 19:55:
Verschillende bios versies in moederbord/videokaart zou het probleem kunnen veroorzaken. Kijk ook eens of de bios settings van beide systemen identiek zijn, en probeer eens een bios reset
Ik heb de schijven omgewisseld, maar daarbij had ik nog steeds hetzelfde probleem dus het ligt niet aan mijn hardware (excl. HD dan)
Pagina: 1