Abit IC7-G, stukje uit een baantje bij de NB?

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
He,

Ik heb sinds een paar dagen mijn ABIT IC7-G binnen als eerste onderdeel van mijn upgrade... Ik heb hem even goed bekeken en wat mij als eerste al opviel was achterop het bord allemaal wit spul zat. Met een beetje poetsen wil het er ook wel weer af, maar wat kan dat geweest zijn? Maargoed dat was niet de reden waarom ik een topic open.

Ik zat het bordje eens van dichtbij te bekijken, en toen viel mij naast de Northbridge iets op. Namelijk dat er een stukje uit 1 van de duizenden baantjes mist. Ik heb een foto gemaakt waarop het duidelijk is te zien.

Nou hoor ik van een ander dat ze zoiets wel vaker doen, omdat die baan niet nodig is ivm ontwerp foutje ofzo. Maar is dat bij mijn IC7-G (Versie 1.0) ook het geval?

Anders stuur ik hem morgen gelijk weer terug, zodat ze hem kunnen omruilen...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wernerdevries/abitic7gnb.jpg

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:51

Xanax959

relax...

Ziet er uit als een beschadiging, ik zou kijken of je dat bord nog kan inruilen.

Atari portfolio Dos 2.11

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Het lijkt wel, maar dat kan ook de foto zijn, of het hele bord bergen waterschade heeft.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb hetzelfde bord als je Overdose, maar volgens mij heb ik die beschadigingen niet..Anders was het me wel opgevallen. Maar een offtopic vraagje aan jou: Hoor jij ook gekraak en geruis uit jou onboard Realtek AC97 geluidschip? Dat hoor je dus door de speakers.. Ik heb het wel, en weet niet wat ik ermee aan moet. Vooral als je een dvd kijkt, hoor je het heel duidelijk op de achtergrond. Zou je dat misschien willen checken? Alvast bedankt.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Enig wat ik zie is dat de bovenlaag van het pcb eraf is en er daardoor een trace voor een heel klein stukje bloot ligt. Dat ding werkt echt nog wel hoor...

• Saeverix
BvK P4 schreef op 29 augustus 2004 @ 19:43:
Heb hetzelfde bord als je Overdose, maar volgens mij heb ik die beschadigingen niet..Anders was het me wel opgevallen. Maar een offtopic vraagje aan jou: Hoor jij ook gekraak en geruis uit jou onboard Realtek AC97 geluidschip? Dat hoor je dus door de speakers.. Ik heb het wel, en weet niet wat ik ermee aan moet. Vooral als je een dvd kijkt, hoor je het heel duidelijk op de achtergrond. Zou je dat misschien willen checken? Alvast bedankt.
zoals je leest heb ik het bord nog niet gebruikt, dus daar kan ik je nog niet mee helpen... in reviews enzo lees je niks over wat jij zegt. zou zonde zijn als t wel zo is...
The Doctor schreef op 29 augustus 2004 @ 19:49:
Enig wat ik zie is dat de bovenlaag van het pcb eraf is en er daardoor een trace voor een heel klein stukje bloot ligt. Dat ding werkt echt nog wel hoor...
tja maar moet ik het accepteren? heb em net binnen namelijk zaterdag...

mischien merk je t niet gelijk, maar wordt het systeem wel onstabiel ofzo... ik kan er ook helemaal niks van merken, maar daar gok ik het niet op...

[ Voor 75% gewijzigd door Saeverix op 29-08-2004 21:05 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Saeverix schreef op 29 augustus 2004 @ 21:03:
[...]
tja maar moet ik het accepteren? heb em net binnen namelijk zaterdag...

mischien merk je t niet gelijk, maar wordt het systeem wel onstabiel ofzo... ik kan er ook helemaal niks van merken, maar daar gok ik het niet op...
Ga er maar mee terug, lijkt me heel sterk dat je een nieuwe krijgt. Hij werkt namelijk gewoon het zelfde als dat het spoortje niet bloot ligt.

Als je denkt dat het helpt doe er een beetje tipex op ofzo :+

[ Voor 40% gewijzigd door Tjaps op 29-08-2004 22:02 ]

• Saeverix
Het spoortje kan ook helemaal door zijn... En dan werkt er iets niet goed meer. Nou zei ik al dat je dat gelijk kunt merken, maar ook dat je t later pas merkt in stabiliteit bijvoorbeeld.

Maar bedankt voor de bevestiging, ik zal morgen even mailen...

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Saeverix schreef op 29 augustus 2004 @ 22:03:
Het spoortje kan ook helemaal door zijn... En dan werkt er iets niet goed meer. Nou zei ik al dat je dat gelijk kunt merken, maar ook dat je t later pas merkt in stabiliteit bijvoorbeeld.

Maar bedankt voor de bevestiging, ik zal morgen even mailen...
Als het helemaal door is zal dat waarschijnlijk in de fabriek gedaan zijn om op het laatste moment een foutje in het desing op te lossen gebeurt wel vaker.

• Saeverix
Dat zei ik in het begin van mijn post ook, alleen er was een ander die bevestigde dat het niet zo was... Daarom wou ik graag weten of er meer zijn met V 1.0 van het bordje die ook eens kunnen kijken...

• BvK P4
Ik heb versie 1.0/1.1 van dat bord..maar volgens mij heb ik dat niet. Maar ik zal morgen eens gaan kijken. Te laat om nu de kast los te maken..iedereen ligt al op bed hiero :X

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
't ziet er idd uit alsof een stukje van de beschermende laklaag eraf is. Het lijkt niet op een beschadiging door een schroevedraaier e.d.
Ik heb net gelezen in de consumentengids dat je binnen 7 dagen na ontvangst sowieso kan ruilen, daarna komt de garantietermijn nog. De verkoper mag zo'n defect alleen weigeren als hij kan aantonen dat jij de beschadiging hebt gemaakt.

Ik zou de mobo niet testen met als risico dat je hem verder beschadigd.

Als je niet kan ruilen, kan je hem proberen te repareren met silverlak. Dit vereist echter ervaring en is zeer af te raden.

en spul is een te vage omschrijving voor de witte substancie: vertel meer. Misschien zat er een zuur in die de koperbaan heeft opgelost of beschadigd.

U vraagt, wij antwoorden.

• Saeverix
dat witte spul, lijkt het meeste op die koelprut... de achterkant van het bord is gewoon dof geworden... er zitten ook wat duidelijkere vegen tussen. als je met een doekje er op poetst gaat het ook gewoon weg, alleen vroeg me af wat het geweest kan zijn...

want koelprut vanuit de fabriek onderop het bord lijkt me een beetje vaag...

• Foxie_s
  • Laatst online: 18-03 20:30
Ik heb sterk het gevoel dat u nieuw moederbord al eens gekocht is geweest door iemand anders. Persoonlijk zou ik het moederbord gewoon effe terugsturen. Want ALS iemand anders dit moederbord al eens heeft terug gestuurd zal dat wel gedaan zijn met een reden.

Ofwel korting vragen >:)

• Saeverix
Zoiets vermoed ik ook ja, omdat zulke dingen vaker gebeuren...

Maar dan nog... Welke gebruiker smeert de onderkant van zijn mobo in met koelpasta :?

Ben nu aan het mailen... Jullie horen het wel.

• Saeverix
Ik heb met Yorcom gemailt, en ook de foto laten zien. Kreeg mailtje terug dat ik hem kon opsturen, zodat ze heb kunnen omruilen. En t mooiste is: ik krijg de verzendkosten vergoed!

Dus probleem is solved...

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Wat mij al meerdere malen bij verschillende producten van Abit is opgevallen hoe slecht
dit soort kwetsbare spullen zijn verpakt. Mb ligt gewoon ongedempt in een niet al te ruime doos. Elke schok of tik die de verpakkingsdoos krijgt wordt direct doorgegeven aan het daarbinnen gelegen Mb.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

• Saeverix
Inderdaad... Maar deze is goed aangekomen gelukkig. Heb nu een nieuw mobo. De print ziet er perfect uit, alleen weer van die vage witte 'veegen' spul achterop het mobo... Dat zal wel zo horen denk ik dan? Vanuit de fabriek in bepaalde machines?

En bij dit exemplaar zaten er geen dopjes meer in de S/P DIF (glasvezel) in/uit gangen... Terwijl dit bij het vorige beschadigde moederbord er wel in zat... Wat ik daar nou weer van moet denken weer ik niet... Ik laat t maar zo, als hij maar werkt vind ik t wel best nu.

• BvK P4
ik had er geloof ik ook geen dopjes in te zitten..dus daar hoef je je geen zorgen over te maken..;)

Pagina: 1