Driveletters veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Topicstarter
ik heb een nieuwe harde schijf gekocht (IBM 20GB :p) en die heb ik opgedeeld in twee partities (2 en 17,5 gig)
en ik heb mijn oude harde schijf nog.
Nu wil ik dus dat mijn 2 partities van de nieuwe schijf letter C:\ en D:\ krijgen en mijn oude E:\ wordt. Aleen, windows maakt mijn oude schijf D:\ en de grote nieuwe partitie E:\.

Hoe kan ik dit omwisselen?
Alvast bedankt!
Koop.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:44

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

mag het ook gewoon onder windoos? en 98 ?
dan kan je het gewoon onder
instellingen
configuratiescherm
systeem

veranderen van de toewijziging van je hdd, ff zoeken, maar of het zo werkt weet ik eigenlijk niet, je wil ook van die schijf booten?

maar trial and error! RulEs!!! :)

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Koop

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Topicstarter
nee ik hoef niet te booten van die ouwe..
ik wil alleen die oude harde schijf er later weer uithalen om in onze server te hangen, maar dan wil ik niet dat er weer driveletters veranderen, want dan komen er weer proggramma's in de problemen.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Probeer het eens met Partition Magic. Zie de Partitionmagic homepage. Probeer ook eens te zoeken binnen het forum. Ik weet dat hier meer posts over zijn geweest.

• Koop

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Topicstarter
ik denk trouwens dat ik dit in het software forum had moeten posten...

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:33
Je oude schijf krijgt letter D: omdat er een primaire partitie op staat. DOS kent eerst de primaire partities van alle hard disks een letter toe en daarna pas de logical drives.

Oplossing: de oude schijf opnieuw partitioneren met een extended partition en daarbinnen een logical drive aanmaken. Met Partition Magic 5 kan je meen ik een primaire partitie converteren naar een logical drive zonder dataverlies.

• Koop

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Topicstarter
oke bedankt voor de reakties. Weet ik dat ook weer. :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Op donderdag 16 maart 2000 22:41 schreef Mr Magic het volgende:
Je oude schijf krijgt letter D: omdat er een primaire partitie op staat. DOS kent eerst de primaire partities van alle hard disks een letter toe en daarna pas de logical drives.<P>Oplossing: de oude schijf opnieuw partitioneren met een extended partition en daarbinnen een logical drive aanmaken. Met Partition Magic 5 kan je meen ik een primaire partitie converteren naar een logical drive zonder dataverlies.<BR>
INDERDAAD!!! damn dit was de reactie die ik nodig had :):):)
Ik had zelf ook een probleem: Master HD bestond uit 2 partities: 1x4 gb en 1x9 gb... Slave HD bestaat uit 1 partitie: 10 gb... alleen HD 2 werd telkens D: en NIET E: als ik die partitioneerde, echter, ALS ik 'm als LOGICAL en NIET als Primary partitioneer is het probleem weg, deze 2e HD is nu keurig E: :):):), en idd je kan met Partition Magic 5 mbv je rechtermuisknop de optie kiezen convert to --> Logical to Primary/Primary to Logical maar ja er stond toch geen data op dus heb ik het maar met Fdisk gedaan.

Hoe dan ook, zo zie je maar weer dat je op een forum toch van alles te weten kan komen dmv de "search"-functie.... super!! Thanks Tweakers :9:9:9

I love watercooling

Pagina: 1