Toon posts:

Waar oude pc voor gebruiken (&modden)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude compaq liggen maar weet nog niet wat ik ermee wil gaan doen.

Specs:
Het is een pentium1 waarvan ik de kloksnelheid niet weet. Proc is passief gekoeld! :) = lekker stil
32mb geheugen
Heb eventueel ook nog een geluidskaart liggen
Onboard vga+lan
160w max voeding
2 harde schijven die samen 2,1gb zijn geloof ik.
Geen cd-rom speler
Geen diskettestation
Geen monitor

Nu is mij idee om er mijn printer (brother hl-1430) aan te hangen
win98 te installen
in windows in te stellen dat hij na zeg 00:00 uitgaat zodat iedereen in huis via het netwerk kan printen.
en wilde ik als dat kon mijn backup schijf er ook in hangen (maxtor 40gb 7200rpm) en dan de hele comp te sharen zodat ik altijd naar die hd kan backuppen
ik kan hem ook nog flink modden en er eem custum kast omheen maken en onder me bed pleuren ef en toe stof weghalen en weer verder gaan.
en als ik hem aansluit op de router als eerste comp krijgt die alle spam binnen want dat doet nu me vaders pc :(

is dit allemaal mogelijk en hoe?
en wat zijn jullie ideeen?
nog vragen? stel ze maar :)

ik wist niet waar ik dit topic moest neerzetten dus als een mod vind dat hij ergens anders moet doet hij dat maar :)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik zou hem gebruiken als linux/bsd-prutsdoos. Voor vragen daarover kan je terecht in NOS. Je zou slackware kunnen draaien, en niet met kde gaan werken ;-)

Alleen voor een printer is het zonde van de stroom, kan je beter een routertje oid met een printerpoort voor gebruiken.

ping 127.212.23.124

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat de computer uit gaat om 0:00 kan wel, indien dit een soort ATX versie is van de P1. Anders moet je gebruik maken van een tijdschakelaar, die de computer van het lichtnet haalt en weer aanzet.

Verder kun je er ook nog een Dosgames-bak van maken. Jazz Jackrabbit, Wolfenstein, Doom, etc.... Paar Voodoo2 kaarten opscharrelen en SLI gaan draaien. Ziet er stoer uit. :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door PD2JK op 29-08-2004 18:39 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
de voeding is volgens mij een at en geen atx want heeft 2 stekkers naar het moederbord.

is het niet een idee om een behuizing te maken met de voeding en 2 fannetjes met de 40gig hd erin. maar dan moet ik deze nog met een usb kabel met me comp verbinden kan dit?

dan leg ik deze gewon ergens onder me bed en kan ik op elk moment backuppen

een voeding kan toch gewoon stroom aan de hd geven zonder op het mobo aangesoten te worden?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 10:17

Guldan

Thee-Nerd

ATX voedingen kunnen dit niet en deze kunnen niet onbelast draaien,dus je zou er een moederbord aan moeten hangen.Of dit voor AT voedingen ook geld weet ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Guldan op 29-08-2004 20:53 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de hele kast uit elkaar gesloopt, wat nogal veel moeite koste :(

het enige wat ik nu nog over heb is een mobo+backplate, hd/cd rack met daarin 2 harde schijven en een voeding

hiermee ga ik een half zo grote kast maken dan het origineel :)

dit ga ik dan gebruiken als backup station -> ff aanzeten bestanden via netwerk overzeten pc waar uitzetten :)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Bedenk wel even dat oudere systemen meestal moeite hebben met harde schijven van meer dan 7,8 GB. Om de 40 GB volledig te kunnen gebruiken zul je waarschijnlijk je bios moeten flashen. Hiervoor moet je OF op de HP/Compaq site kijken (ik wens je veel succes als je je in dat doolhof gaat begeven) OF op de website van de fabrikant van het moederbord (als die tegenwoordig nog online is).

Hier kon uw advertentie staan

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
guldan schreef op 29 augustus 2004 @ 20:52:
ATX voedingen kunnen dit niet en deze kunnen niet onbelast draaien,dus je zou er een moederbord aan moeten hangen.Of dit voor AT voedingen ook geld weet ik niet.
Je kunt atx's wel starten zonder mobo en een hdd IS een belasting ;).

301SQN

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een oude Compaq Cellie 466 gekregen. Ik had nog 512 mb liggen en een stille seagete 40 gb. VGA en Sound onboard. Ik heb in mijn rommelzooi nog gekeken en had een Intel 10/100 mb lan adapter liggen en ik heb een Wlan kaartje erbij gedaan die dient als accesspoint en je hoort die machine niet. Ik draai W2000 Adv server op met Exchange. Nu heb ik dus een accesspoint voor wlan, mail server, file server, print server zonder dat je die machine hoort. De machine is ook lekker stil.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1