Toon posts:

[XP] Directory's veranderd in Files na een crash*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een van mijn harde schijven is niet helemaal lekker meer en na een chkdsk bij het booten (waarschijnlijk) zijn een aantal mappen veranderd in bestanden van 32kb (met dezelfde naam).
Ik heb met Easy Recovery geprobeerd de mappen te redden maar tot nu toe zonder geluk.
Iemand mischien enig idee wat er was gebeurd en of mijn mappen nog terug zijn te halen?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zou het niet handig zijn om te vermelden wat voor Windows versie je draait en of je FAT/FAT32 of NTFS gebruikt?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoe krijg ik verloren gegane data terug? OM FAQ / Beleid

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
De OS is windows XP corporate en de partitie is NTFS geformateerd.

De FAQ heb ik ook gelezen en heb daar geen antwoord gevonden.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Hallo Usastra,

Ik zal je topic titel even aanpassen zodat deze iets duidelijker is, zou je dit in het vervolg uit jezelf willen doen :). Verder is het ook handig om bepaalde dingen te noemen in je startpost, zoals je besturingssysteem en je type formatering :).

Heb je al eens een "chksk /F /R /X" geprobeerd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 18:22:
De FAQ heb ik ook gelezen en heb daar geen antwoord gevonden.
Omdat er ook geen rechtstreeks antwoord IN staat.

Met andere woorden: je hebt het niet geprobeerd, anders was je wel langer bezig geweest.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op 29 augustus 2004 @ 18:50:
Ik zal je topic titel even aanpassen zodat deze iets duidelijker is, zou je dit in het vervolg uit jezelf willen doen :).
Ik heb nooit vermeld dat het is gebeurd na een crash, wat ook niet het geval was.
De schijf (maxtor) heeft waarschijnlijk kuren aangezien elke keer dat ik de computer opnieuw opstart ik een fout melding krijg in de trant van "Secondary drive fails press F1 to continue'.
Zodra ik de computer uit en aan zet doet de schijf het weer.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 29 augustus 2004 @ 18:56:
[...]

Omdat er ook geen rechtstreeks antwoord IN staat.

Met andere woorden: je hebt het niet geprobeerd, anders was je wel langer bezig geweest.
Mischien had ik het wel al gelezen voordat ik het draadje begon?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom zeg je dat dan niet gelijk?

enniewees:

Als je alleen nog maar .chk files hebt is je filesystem dusdanig om zeep dat zelfs een MFT logfile er geen chocola meer van kan maken.
je kan nog kijken of je een fileheader ergens terug kan halen, maar om duzenden 32Kb files aan elkaar te gaan knopen geef ik vrij weinig kans.

[ Voor 82% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2004 21:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

BackSlash32 schreef op 29 augustus 2004 @ 21:20:
Als je alleen nog maar .chk files hebt is je filesystem dusdanig om zeep dat zelfs een MFT logfile er geen chocola meer van kan maken.
je kan nog kijken of je een fileheader ergens terug kan halen, maar om duzenden 32Kb files aan elkaar te gaan knopen geef ik vrij weinig kans.
TS bedoeld volgens mij dat zijn mappen opeens bestanden zijn geworden. Ofwel als ie eerst een map "Bestanden" had heeft ie nu opeens een bestand dat "Bestanden" heet en de inhoud is zoek.
Hij zegt nergens dat ie CHK bestanden heeft of dat zijn bestanden opgebroken zijn in bestandjes van 32Kb.

Op zich zou dat kunnen. Het verschil tussen een bestand en een map is in NTFS maar heel klein. Een map is feitelijk gewoon een bestand waarvan de inhoud voor het OS een speciale betekenis heeft.

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ beschijft mijn probleem precies goed. Excuses als ik niet helemaal duidelijk ben. Volgens mij heb ik iig geen .CHK files (weet het niet 100% zeker, heb de betreffende pc nu niet voor me!)
Dit is het enige wat ik er tot nu over heb gevonden op het net.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag weer even naar de betreffende pc gekeken (hij staat niet bij mij thuis) en heb een vergissing gemaakt. De betreffende partitie is niet NTFS geformateerd, zoals eerder vermeld, maar FAT32. Het is een maxtor schijf van 250GB die is opgedeeld in 3 partities waarvan dit de enige is die als FAT32 is geformateerd.
Ik heb intussen helaas nog steeds geen oplossing gevonden ;(

Verwijderd

Tja, maar daar hebbie niks aan wanneer je HD echt overleden is zoals die van mij deze week.... ;(
Pagina: 1