[Boot CD] Meerdere ISO's combineren?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo ondertussen heb ik een hoop bootable CDtjes (pe disk, memtest disk, enz. enz.). Sommige CD's zijn zo leeg dat er nog veel meer op past. Feitelijk krijg je het zelfde als met diskettes... voor elke situatie een ander schijfje.

Ik vroeg me af of je een CD kunt maken met daarin die verschillende boot CD's. Dat je bij de opstart een menu krijgt met welke tools je wilt starten. Zodra je een keuze maakt start het gewenste deel op.

Zo heb je dus optimaal je CD ruimte benut (memtest is zooo klein ;)) en heb je alle tools bij elkaar!
Is er een manier voor om dat te doen? Ik heb wel gezocht maar niks bruikbaars gevonden...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Memtest vereist een bepaalde omgeving waarin geen drivers ed zijn geladen (volgens mij) terwijl andere utilities hele andere eisen aan de omgeving stellen. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat ze als volledige boot-image komen; en niet als losstaande executables. Je zou eens kunnen kijken naar bootmanagers voor CD's; en dan de ISO's als verschillende sessies op je CD zetten? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben ik lui als ik vraag naar een programma naam? Ik kan er zo echt geen een vinden :(