Toon posts:

Heatsinkjes plaatsen ofniet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn amd 2400+ met mijn abit overgeclockt tot 2300mhz @ 1.94V.
Ik krijg hem nog hoger tot 2360mhz @ 2.06V en nog hoger op 2410 @ 2.3V maar ik vraag me af als ik hem nu op 2300mhz houd moet ik dan mijn mofets koelen en mijn sb of nog iets anders?
Mijn cpu word niet zo warm met mijn sp 97 cooler die is 41 graden idle en 53 stressed :)
Nu heb ik wel gezien op al die condensators naast mijn cpu dat er rond dat randje zo een beetje wit hangt heel weinig wat zou dit zijn?

Mvg

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Koeling is wel aan te bevelen voor zowel MOSFET's als SB. Zijn deze zo heet dat ze je niet meer aan kunt raken? 2.3V is erg veel b.t.w.

M'n EPoX 8RDA+ werd altijd wel heet bij 2V, heb er ook heatsinkjes opgeplakt en kwam de stabiliteit ten goede. :)

[ Voor 37% gewijzigd door PD2JK op 29-08-2004 16:27 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
ben aan het denken wat ik zou doen
ofwel mijn cpu standaard laten
en een nieuwe hd van 160gb kopen
ofwel nieuwe psu
en overclocken

Wie zo wat kiezen :p

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

ik denk dat een PSU wat goedkoper is, en wachten met je HD want ik ga een HD kopen op de HCC....
ben je ook nog goedkoop uit...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
peddro schreef op 29 augustus 2004 @ 16:36:
ik denk dat een PSU wat goedkoper is, en wachten met je HD want ik ga een HD kopen op de HCC....
ben je ook nog goedkoop uit...
IN december? Waarom zo lang wachtten?

@ TS dat kunnen we moeilijk zeggen natuurlijk. Ten eerste geef je niet aan wat voor voeding je er nu in hebt zitten en ten tweede weten we niet wat je met die nieuwe spullen hoopt te bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding die ik nu heb zitten is een standaard psu die bij de case zat van 350W :)
En wat ik wil bereiken is het volgende: ik ga nogal veel naar hele grote lans en daar game ik

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 23:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
kga mijn dus een nieuwe psu kopen:
http://www.bytesatwork.be/shop/customer/home.php?cat=528 deze
is die goed genoeg om over te clocken
en naar het schijnt moeten mijn condensators ook gekoeld wordne?. :s
heeft er iemand een idee wat ik allemaal moet koelen moet mijn nb ook beter gekoeld worden?

Verwijderd

Wow 2,3 volt en dan niet gekoeld?!. Ik zou dus echt je mosfets gaan koelen en ook de condensatoren die er naast staan. De mosfets zijn die zwarte vierkante dingetjes. Ik heb zelf van een oude pentium 1 koeler blokjes gezaagd en die erop geplakt. Laat er dan een kleine fan overheen blazen en je bent weer safe.

Verwijderd

Topicstarter
hmm en als ik nu hem laat op 2360mhz @ 2.06V dan is hij stabiel moet ik dan mijn mofets koelen?
en wat moet ik met mijn sb en nb doen moet ik ook nog een andere cooler geven (op de sb zit nog geen)
Pagina: 1