Krijg Trojan.Spy.MediaInstaller.A niet weg *

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb sinds deze week last van en 4-tal virussen... Ze staan allemaal in de temporary internet files, in een map content.ie5 (bijv. in zo een map: 5VZFXXWE).
Ik heb Bitdefender als virusscan en ik kan ze niet verwijderen, verplaatsen, disinfecteren enz. Nu had ik geprobeerd de temp inet files map te legen, dat gaat, maar niet die 4 mappen in de content.ie5 map. Ik toen maar es de temp inet files map verplaatst en hernoemd. Toch blijft de temp inet files map bestaan naast die nieuwe map en kan ik die mapjes met de geinfecteerde bestanden erin niet verwijderen.
Het gaat om dit virus:
- Trojan.Spy.MediaInstaller.A (in bestand MediaTicketsInstaller[1].cab)

Iemand enig idee wat ik kan doen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer het eens met deze scanner ff kijken of die het wel weg krijgt

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Verwijderd

Effe via DOS-prompt, dan gewoon del *.* in de content.ie5 map en submappen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 16:18 ]

Verwijderd

Erase wizard van norton gebruiken als je die in je bezit hebt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Virus problemen mogen in BV :)

Temp Inet Files niet leeg > Krijg Trojan.Spy.MediaInstaller.A niet weg *
SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
-Pilatus
Housecall vind niks...

-Maklane
Onder DOS-prompt krijg ik ze niet verwijderd, misschien ff met een bootdisk starten en dan proberen (tis wel ntfs, dus denk met recovery console)

-Sanniejj
Erase wizard zit waarbij? Is dat die pre-scanner voordat je de installatie uitvoert van de eigenlijke AV?

Verwijderd

SuB-Gold schreef op 29 augustus 2004 @ 17:35:.
..

-Maklane
Onder DOS-prompt krijg ik ze niet verwijderd, misschien ff met een bootdisk starten en dan proberen (tis wel ntfs, dus denk met recovery console)

...
En waarom dan wel niet?

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Hij vraagt of je ze zeker wilt verwijderen, maar daarna gebeurt er niks zegmaar. Ze staan er nog gewoon, waarschijnlijk omdat de DOS-prompt onder Windows draait en de bestanden dan nog zogenaamd in gebruik zijn. Als ik Windows totaal niet boot en ff de recovery console in ga, dan kan ik ze misschien wel verwijderen... Dat doet ik straks even proberen als ik geslapen heb, kom net uit de nachtdienst :O

Verwijderd

Welke bestanden staan er nog in de content.ie5 map en submappen? Alleen de geinfecteerde of ook nog internet cache bestanden?
Download even bv TuneUp Utilities 2004. Die heeft een alternative taskmanager, waarin je kunt zien welke programma's welke bestand in gebruik hebben. Als mogelijk sluit dan die programma's via taakbeheer en verwijder de geinfecteerde bestanden dan via DOS-prompt.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 21:39:
Welke bestanden staan er nog in de content.ie5 map en submappen? Alleen de geinfecteerde of ook nog internet cache bestanden?
Download even bv TuneUp Utilities 2004. Die heeft een alternative taskmanager, waarin je kunt zien welke programma's welke bestand in gebruik hebben. Als mogelijk sluit dan die programma's via taakbeheer en verwijder de geinfecteerde bestanden dan via DOS-prompt.
In elke submap in de content.ie5 map staat een .cab bestand. Verder is de hele map leeg. Ik heb ze geprobeerd met de recovery console te verwijderen, maar daar kom ik niet eens in de documents and settings map, welke functie ik ook gebruik...
Ik zal dat tuneup 2004 downloaden en kijken of ik dan die bestanden kan vinden.
Pagina: 1