MSI 6337 CPU probleem

Pagina: 1
Acties:

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-08 16:22
Hoi, ik had van iemand een oud moederbordje gekregen, en dat was een MSI 6337 (socket 370).

Ik had hier een celeron 700 voor liggen. Dus ik die erin gezet, maar toen begonnen de problemen.

Als ik windows wou instaleren, liep deze na een tijdje vast. Ik in de bios kijken, en na een tijdje kwam ik erachter dat als ik in de bios het L2 Cache uitzette, dat hij dan wel verder ging. Maar nu zeer traag. Het duurde heel lang voordat Windows was geinstaleerd (iets van 2 uur) en het opstarten duurde ook heel veel langer dan normaal.

Als ik vervolgens het L2 cache weer inschakelde (nadat windows was geinstaleerd) was hij veel sneller, maar na 5 minutjes liep de PC weer compleet vast.

Is nu mijn L2 kapot? Of zou het aan het MB liggen? En zou er ook iets zijn waar ik de L2 mee kan maken?

Verwijderd

Als je de 6337 LE5 hebt: Dit mobo ondersteund geen celeron, dus die kan dan waarschijnlijk niet omgaan met de halve L2 cache van de celeron ipv pIII, dus dan gaat die combinatie zowiezo niet werken

Info mobo:

http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=17

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-08 16:22
Nee het is een MSI 6337 Lite, en hij ondersteunt wel Celeron processors. Dus daar ligt het volgens mij niet aan.

Verwijderd

Tja, dan moet je maar proberen of je die celeron op een ander mobo kan testen en dat je die 6337 moet testen met een andere proc.