Toon posts:

[HCCNet ADSL] Kan plotseling niet meer connecten? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help,

Mn internet viel gister ineens uit, zonder dat ik iets geks deed en nu kan ik nog steeds niet connecten. HIj doet alles normaal password checken enzo en dan geeft ie ineens aan:

Failed to connect to remote computer.
Unable to establish a connection

Heb btw hccnet adsl en windows xp.
Ik dacht zelf dat het misschien aan hccnet zelf zou kunnen liggen, maarja die nemen op zondag geen telefoon op .. Misschien weet iemand hier meer van of weet wat de oplossing is? Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
PC al eens gereboot ? Modem gereset? Geef ff door watvoor modem en firmware versie je hebt ? Je topic hoort in Network Troubleshooting. Lees daar Starten van topics in NT *lezen* even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Geduld hebben? Ik heb het ook wel eens met Chello. Alleen knippert mijn modem lampje dan netjes oranje :)

Verwijderd

Topicstarter
Mn lampjes op mn modem branden beide groen (is een Speed touch usb modem van alcatel) dus je zou denken dat de modem normaal werkt... En heb al 20x gereboot, maar et wil nie helpen :(

(firmware? Sorry kweetnie pcies wat et is :X )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 16:03 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
pc is wel virussvrij :? sommige providers (oa xs4all) sluiten je af als je rommel de wereld in stuurt

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Norton staan er geen virussen op, misschien dat ie 1 max 2 maanden niet geupdate is, maar ja nieuwe updates kan ik niet downloaden zonder internet :'(

Verwijderd

Ik denk dat je modem zichzelf naar de default instellingen heeft gereset. Ik heb zelf een sip spoof configuratie en moest toen het ini bestandje weer in de interface van de modem uploaden.

Ik denk dat je je modem opnieuw moet configureren.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 17:15

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 16:13:
Ik denk dat je modem zichzelf naar de default instellingen heeft gereset. Ik heb zelf een sip spoof configuratie en moest toen het ini bestandje weer in de interface van de modem uploaden.

Ik denk dat je je modem opnieuw moet configureren.
En als dat het niet is kun je het wel handmatig doen. Als je je settings van je provider bij de hand hebt kun je ook zelf voor de zekerheid je modem een keer resetten en opnieuw configureren. Met een beetje zoekwerk zo gepiept lijkt me.

Als dat het niet is even contact op nemen met HCCnet morgen. Die kunnen jouw modem een ping-request sturen en dan zien ze meteen of je wel of niet aangesloten zit. Makkelijk zat.

suc6 ermee

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 16:07:
Volgens Norton staan er geen virussen op, misschien dat ie 1 max 2 maanden niet geupdate is, maar ja nieuwe updates kan ik niet downloaden zonder internet :'(
en jij denkt met een scanner van 1 of 2 maand oud nog wat te kunnen vangen ???!

:D

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit lijkt me niets met SA van doen te hebben :)

Internet is ineens uitgevallen en connect niet meer ... > [HCCNet ADSL] Kan plotseling niet meer connecten? *
SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
waarom niet virusscanner updaten als je adsl hebt :? In een moderne virusscanner gaat dat helemaal automatisch!

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:57

PowerSp00n

There is no spoon

Die virusscanner is zo idd foute boel. Je kan nu ook internetten dus misschien maar even een updateje downloaden dan maar? (Ok duurt misschien wat langer als je via de telefoon internet, maar overbodig is het niet :)).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Normaal gesproken krijg je een RAS-foutcode, maar met dit soort problemen kan je beter gewoon de helpdesk bellen en niet een topic starten. De mensen op de helpdesk weten iets preciezer wat zo'n foutmelding kan betekenen,

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 17:15

Khaine

Python liefhebber

@ JvS:

De TS heeft in zijn eerste post al verteld dat HCCnet blijkbaar op zondag de telefoon niet opneemt. Ik vind het daarom een beetje een zinloze post.

@ Spone :

Als je in je startpost al aangeeft dat je geen internet tijdelijk hebt dan kun je toch ook niet updaten ? Als je net iets beter leest zag je dat al aankomen.

ontopic :

Kun je de opstelling schematisch tekenen ? Zodat je kunt zien wat je wel een niet kunt "pingen". Dat helpt denk ik ook al een stuk. Het lijkt nu nog het meest op een router/modempje wat in de war is. Probeer nog eens te configureren (reset to factory defaults en dan de manual erbij , moet lukken).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Zwelgje
Khaine666 schreef op 29 augustus 2004 @ 17:14:
@ JvS:

De TS heeft in zijn eerste post al verteld dat HCCnet blijkbaar op zondag de telefoon niet opneemt. Ik vind het daarom een beetje een zinloze post.

@ Spone :

Als je in je startpost al aangeeft dat je geen internet tijdelijk hebt dan kun je toch ook niet updaten ? Als je net iets beter leest zag je dat al aankomen.

ontopic :

Kun je de opstelling schematisch tekenen ? Zodat je kunt zien wat je wel een niet kunt "pingen". Dat helpt denk ik ook al een stuk. Het lijkt nu nog het meest op een router/modempje wat in de war is. Probeer nog eens te configureren (reset to factory defaults en dan de manual erbij , moet lukken).
ik persoonlijk denk dat we de TS niet moeten helpen met allerlei vage dingen, hij geeft aan dat hij niets speciaals heeft gedaan en dat het spontaan niet meer werkt, het lijkt met dan ook niet zinvol om nu zijn gehele pc configuratie op de hobbel te brengen, dan is hij nog verder van huis

morgen even bellen met de supportafdeling om te kijken of het niet een probleem ergens anders is, is dat niet zo... dan kan hij terugkomen en helpen we hem met alles plezier

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan gewoon de kpn bellen op 0900 0244, die zijn elke dag van 8:00 tot 22:00 te bellen (bereiken is een ander verhaal :P).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 29-08-2004 17:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1