Zoals sommige van jullie wel zullen weten ben ik een ftp client in php aan het maken. Mijn site draait op dit moment op mijn eigen apache server onder windows XP (dit wordt linux).
Nu heb ik het volgende stukje code om bestanden te downloaden. Door op het bestand te klikken wordt het bestand naar de map d:/downloadtest gedownload. Dit moet later nog anders worden. Dan moeten mensen zelf kunnen opgeven waar het bestand neergezet moet worden.
Nu is er 1 klein probleempje: Als iemand anders mijn site test en hij probeert het bestand te downloaden, dan gaat het fout. Het bestand wordt in MIJN map gezet op MIJN computer ipv op de computer waar de site is geopend
. Hoe kan ik zorgen dat het bestand ook daadwerkelijk bij de downloader komt en niet op mijn computer wordt gezet?
Verder is er nog iets raars. Als er iets wordt gedownload krijg je de volgende melding:
Wat houdt dit in en hoe kom ik er van af? Dit is line 302 plus de volgende paar lines:
Nu heb ik het volgende stukje code om bestanden te downloaden. Door op het bestand te klikken wordt het bestand naar de map d:/downloadtest gedownload. Dit moet later nog anders worden. Dan moeten mensen zelf kunnen opgeven waar het bestand neergezet moet worden.
code:
1
2
| $destination = "D:/downloadtest/$localFile"; $download= @ftp_get($conn, $destination, $currFile, FTP_BINARY); |
Nu is er 1 klein probleempje: Als iemand anders mijn site test en hij probeert het bestand te downloaden, dan gaat het fout. Het bestand wordt in MIJN map gezet op MIJN computer ipv op de computer waar de site is geopend

Verder is er nog iets raars. Als er iets wordt gedownload krijg je de volgende melding:
code:
1
| Notice: Use of undefined constant download - assumed 'download' in D:\sites\ftpaccess\ftp.php on line 302 |
Wat houdt dit in en hoe kom ik er van af? Dit is line 302 plus de volgende paar lines:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| if(!download) { echo "upload failed!"; } else { echo "File download complete!<br>$localFile downloaded to $destination<br><br>"; ?> [img]'parent.png'> <a[/img]'> .. </a> <br> <?php } |