Toon posts:

Extern Ip bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Thuis draai ik een gameserver en een webserver maar die kan ik alleen bereiken via het interne ip. Dat gaat bij de eerste niet goed, de tweede matig.
Ik wil dus ook mijn externe IP(bijv. 63.167.2.88) kunnen bereiken maar ik denk dat mijn router NetDSL 1000 het request afvangt en weer terugstuurt. Wat moet ik bij de IProutingtable opgeven als er word gevraagt om Destination IP, subnetmask, gateway en interface (ATM PVC / LAN). Ik ben al lang aan het klungelen met de settings maar ik bereik t gewenste resultaat niet :( ik hoop dat iemand van jullie hier wel wat van af weet,

alvast bedankt,
Thomas

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat jij nodig hebt is nat loopback.. 't Is maar de vraag of je router dat ondersteunt, wat ik zo snel niet weet.
Probeer het eens met die nieuwe info via Google :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Moet je een router voor hebben die NAT-loopback ondersteunt, [google=nat loopback] [search=nat loopback] :) dit is al erg vaak voorgekomen.

Je zal het alleen kunnen oplossen met zo'n router, onder andere de Zyxel 650 (ADSL-modem/router combi) en de Draytek Vigor 2900 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
fout gelezen...

Je kan ook in je host file aanpassen....

Als ik intik i-cey.net dan gaat hij door naar 10.0.0.1 ipv mijn externe ipadres, wat daarna vastloopt :)

[ Voor 71% gewijzigd door Icey op 29-08-2004 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie super snelle hulp
het ziet er inderdaad naar uit dat het met deze router niet mogelijk is
nu kan ik dus alleen kijken naar de lampjes van de netwerkkaart van de gameserver :) dank

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Jij kan toch via het netwerk joinen? Dat doe ik altijd, er draaid hier een gta vc multi, en bf vietnam/pirates server, iedereen joint via het internet, en ik via het netwerk :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Icey schreef op 29 augustus 2004 @ 16:15:
Jij kan toch via het netwerk joinen? Dat doe ik altijd, er draaid hier een gta vc multi, en bf vietnam/pirates server, iedereen joint via het internet, en ik via het netwerk :)
Wat ik nog weet van die keren dat ik een CS-server opgezet had, had je een instelling voor LAN en Internet.. Bij LAN blokkeerde ie alles wat niet in zn subnet zat (of wat hij geen LAN-IP vond) en bij Internet blokkeerde ie alles wat wél in zn subnet zit..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders kan je misschien ook nog met wel- en/of niet beveiligde VPN tunnels gaan werken, zodat iedereen wel vrolijk in het zelfde subnet zit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1