19" server, slide rails noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik wil binnenkort een 19" rack aanschaffen. Voor dat ik dat ga aanschaffen wil ik weten of het noodzakelijk is om slide rails te gebruiken. Deze kosten namelijk €50.- per set! :( Zijn er andere mogelijkheden ipv slide rails? Het gaat om 2 (binnkort 4 :)) 4u servers van procase, CLM serie, CLM 970. Of is het helemaal niet nodig om slide rails te gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je kunt een plank monteren (kost ook geld) en rails zijn mooier.

Edit:
Op mijn werk gebruik ik deze voor Compaq/HP kasten: Monitor/Utility Shelf Kit artnr:303606-B21
Handig als je bv een PCtje in een 19" rack legt.

[ Voor 55% gewijzigd door ajhaverkamp op 29-08-2004 15:34 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rail zijn heel handig en schelen een hoop gezeik / gesjouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Verschilt per coloboer...

Als je een kast alleen aan de voorzijde monteerd, dan zit ie niet echt stevig, hij kan vooral aan de achterkant aardig op en neer dan, en in het ergste geval zelfs het rack kromtrekken.

Als de servers op elkaar liggen, dan valt het in de praktijk wel mee, veel zakken kan ie immers niet, dan wordt ie ondersteunt door de server eronder.

Heb je echter een vrij diepe kast, kan het zeker wel raadzaam zijn. Of het verplicht is... vraag je coloboer..

Mijn 1U kast hangt zonder rails, en "leunt" gewoon op een andere kast (die eronder zit), maar een rails zit degelijker, en belast niet de overige kasten.

enne, als je kast eruit moet is het idd ook handig, zonder rails dondert ie half naar achteren en krijg je de schroeven er zo kut in/uit, doordat ie schuintrekt (ook weer, tenzij ie steun van een onderliggende kast krijgt)

edit: Mijn kasten bij zowel NXS (2U) als Eweka (1U) hangen zonder rails.....

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 29-08-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

er zullen vast wel andere mogelijkheden zijn maar ik zou voor rails gaan, vergeet ook niet dat die apparaten flink wat wegen en dat het dus best stevig moet zijn

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
neographikal schreef op 29 augustus 2004 @ 15:32:
Rail zijn heel handig en schelen een hoop gezeik / gesjouw.
OK, maar om daar nou €50.- voor neer te tellen.... En als je toch 1 keer de kast er in hebt hangen. Zou het ook niet zonder rails kunnen of wordt de kast dan topzwaar en gaat er wat breken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
RutgerLAN schreef op 29 augustus 2004 @ 15:34:
[...]

OK, maar om daar nou €50.- voor neer te tellen.... En als je toch 1 keer de kast er in hebt hangen. Zou het ook niet zonder rails kunnen of wordt de kast dan topzwaar en gaat er wat breken :?
Totdat tie er een keer uit moet, of je moet er regelmatig bij zijn.

Die paar tientjes zijn dan héél goed besteed... :)

Och die kast houden het wel trouwens, mijn 4U hing gewoon en daarop had de één of andere laml*l een miditower gestapelt. Trek dan je kast er nog maar eens uit :)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 29-08-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
neographikal schreef op 29 augustus 2004 @ 15:35:
[...]

Och die kast houden het wel trouwens, mijn 4U hing gewoon en daarop had de één of andere laml*l een miditower gestapelt. Trek dan je kast er nog maar eens uit :)
OK, daar heb je dan wel weer gelijk in ;) Dan maar eens kijken naar een houten plank ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
neographikal schreef op 29 augustus 2004 @ 15:35:
[...]

lol ja dat ken ik.. eruit gaat met een hoop getrek nog wel, erin... pffffff je moet bijna trappen, vooral als daarboven ook allemaal kasten hangen die dus allemaal iets doorzakken ;)

Ik hang bij NXS bijna onderin, dus dat wil wel.. Bij Eweka hang op 3/4 dus dat gaat een stuk beter.
De 2U kast van mn werk heeft daardoor al wel een paar beste krassen opgelopen op z'n deksel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 29-08-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
DJSmiley schreef op 29 augustus 2004 @ 15:40:
[...]

lol ja dat ken ik.. eruit gaat met een hoop getrek nog wel, erin... pffffff je moet bijna trappen, vooral als daarboven ook allemaal kasten hangen die dus allemaal iets doorzakken ;)

Ik hang bij NXS bijna onderin, dus dat wil wel.. Bij Eweka hang op 3/4 dus dat gaat een stuk beter.
De 2U kast van mn werk heeft daardoor al wel een paar beste krassen opgelopen op z'n deksel ;)
Daarom wil ik graag een rack ipv kast :+ Kan ik er beter bij ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RutgerLAN op 29-08-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
ajhaverkamp schreef op 29 augustus 2004 @ 15:28:
Je kunt een plank monteren (kost ook geld) en rails zijn mooier.

Edit:
Op mijn werk gebruik ik deze voor Compaq/HP kasten: Monitor/Utility Shelf Kit artnr:303606-B21
Handig als je bv een PCtje in een 19" rack legt.
Waar kun je die in Nederland kopen? En tegen welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Zou je niet zoiets kunnen halen: Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/xl/3000_3999/3000/3010/3014/301401_LB_00_FB.EPS.jpg
conrad.nl artikel nr. 301401

[ Voor 42% gewijzigd door RutgerLAN op 29-08-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
RutgerLAN schreef op 29 augustus 2004 @ 16:09:
Zou je niet zoiets kunnen halen: [afbeelding]
conrad.nl artikel nr. 301401
Dat is net zo stevig/slap als een kast zelf, een rails monteer je ook aan de ACHTERZIJDE van het rack, deze plank hangt nogsteeds alleen aan de voorzijde.

Daarnaast is dat ijzer zo'n 2mm dik ofzo, en krijg je natuurlijk je kast niet daartussen.. of je moet m op de kop hangen, maar dat accepteerd een coloboer natuurlijk niet denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

DJSmiley schreef op 29 augustus 2004 @ 16:52:
[...]

Dat is net zo stevig/slap als een kast zelf, een rails monteer je ook aan de ACHTERZIJDE van het rack, deze plank hangt nogsteeds alleen aan de voorzijde.

Daarnaast is dat ijzer zo'n 2mm dik ofzo, en krijg je natuurlijk je kast niet daartussen.. of je moet m op de kop hangen, maar dat accepteerd een coloboer natuurlijk niet denk ik
Uhm, dit monteer je dus aan de achterzijde van het rack, waardoor je server aan de voorkant (op de kast zelf dus) en aan de achterkant (via dit ding) dus steun heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 7998 schreef op 29 augustus 2004 @ 17:56:
[...]

Uhm, dit monteer je dus aan de achterzijde van het rack, waardoor je server aan de voorkant (op de kast zelf dus) en aan de achterkant (via dit ding) dus steun heeft...
nee daar gebruik je een scoop voor. Dit is duidelijk geen scoop. Die zijn groter en van steviger metaal.

Al mijn machines (alweer flink wat) hangen met sliders in het rack; ik heb er nog geen millimeter spijt van dat ik dat gedaan heb. Kromme kasten, gezeik als je er één tussenuit wilt, etc etc, kans op schade doordat een kast bij fabricage vooraan toch niet zo stevig in elkaar is gezet en spontaan midden in de nacht afbreekt, 't is allemaal mogelijk. Sliders zijn er niet voor niks. Overigens ben je behoorlijk duur aan het inkopen als je slidertjes al 50 euro kosten (ik neem aan dat je de SY-001's hebt?)

[ Voor 42% gewijzigd door HunterPro op 29-08-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
HunterPro schreef op 29 augustus 2004 @ 17:58:
[...]

nee daar gebruik je een scoop voor. Dit is duidelijk geen scoop. Die zijn groter en van steviger metaal.

Al mijn machines (alweer flink wat) hangen met sliders in het rack; ik heb er nog geen millimeter spijt van dat ik dat gedaan heb. Kromme kasten, gezeik als je er één tussenuit wilt, etc etc, kans op schade doordat een kast bij fabricage vooraan toch niet zo stevig in elkaar is gezet en spontaan midden in de nacht afbreekt, 't is allemaal mogelijk. Sliders zijn er niet voor niks. Overigens ben je behoorlijk duur aan het inkopen als je slidertjes al 50 euro kosten (ik neem aan dat je de SY-001's hebt?)
Klopt, weet je waar ik ze dan goedkoper kan krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
RutgerLAN schreef op 29 augustus 2004 @ 18:05:
[...]

Klopt, weet je waar ik ze dan goedkoper kan krijgen :?
ik wil niemands klanten afpikken, maar kan morgen even in de catalogus @ work kijken wat zoiets moet kosten. Maar ik meen dat 50 euro vrij fors is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
HunterPro schreef op 29 augustus 2004 @ 18:12:
[...]

ik wil niemands klanten afpikken, maar kan morgen even in de catalogus @ work kijken wat zoiets moet kosten. Maar ik meen dat 50 euro vrij fors is :)
Zou heel goed kunnen. Ik had viddel gemailt, stond niet op hun webshop en koste €46.- EXCL BTW <oplichters dan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10
even tussendoor, wat is 50 euro op een afschrijving van 3 jaar die normaal is bij een server? (daarnaast is denk ik die 50 euro ook maar een klein ding van wat alles kost, tuurlijk moet je overal de kosten letten, dat is altijd slim, maar het blijft maar 50 euro en je krijgt er gemak voor terug :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
RutgerLAN schreef op 29 augustus 2004 @ 18:15:
[...]

Zou heel goed kunnen. Ik had viddel gemailt, stond niet op hun webshop en koste €46.- EXCL BTW <oplichters dan! ;)
oh als je viddel prijzen in je kop hebt zal ik je morgen wel mailen. Dan kom ik meestal wel een stuk beter uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64859

Het voordeel van 4U is dat de ruimte tussen de boven en onderschroeven vrij groot is, waardoor de server slechts weinig gaat scheefhangen.

Bij 1U kasten daarentegen is er vrijwel geen ruimte tussen de bovenste en onderste schroef en is bevestiging aan zowel voor als achter noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Rails wil je absoluut hebben. Ze kosten niet bijzonder veel maar 't scheelt je zo veel gezeik. Bij fatsoenlijke merken krijg je de rails bij je servers. Bij HP/Compaq en Supermicro iig wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je investeert een hoop geld in 4 servers, en vervolgens beknibbel je op de ophanging ?
Die dingen zijn hun geld wel waard, zeker als je eens aan de servers moet knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
HunterPro schreef op 29 augustus 2004 @ 18:27:
[...]

oh als je viddel prijzen in je kop hebt zal ik je morgen wel mailen. Dan kom ik meestal wel een stuk beter uit O-)
Als je dat wil doen graag :) Ben ook maar een arme scholier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Anoniem: 64859 schreef op 29 augustus 2004 @ 18:32:
Het voordeel van 4U is dat de ruimte tussen de boven en onderschroeven vrij groot is, waardoor de server slechts weinig gaat scheefhangen.

Bij 1U kasten daarentegen is er vrijwel geen ruimte tussen de bovenste en onderste schroef en is bevestiging aan zowel voor als achter noodzakelijk.
bij 4U pak je er meestal een veelvoud aan schijven en andere apparatuur in, zoals redundant PSU's. Dat maakt ze meestal stukken zwaarder en de grootste schade is dus niet zozeer voor je case in dat geval maar voor het rack waar je alles inhangt.

en CyBeR: krijgen doe je niks in deze wereld ;) die dingen hebben niet voor niks aparte part numbers :P zitten dus gewoon op je factuur erbij geteld hoor :)

[ Voor 12% gewijzigd door HunterPro op 29-08-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
HunterPro schreef op 29 augustus 2004 @ 18:42:
[...]

bij 4U pak je er meestal een veelvoud aan schijven en andere apparatuur in, zoals redundant PSU's. Dat maakt ze meestal stukken zwaarder en de grootste schade is dus niet zozeer voor je case in dat geval maar voor het rack waar je alles inhangt.

en CyBeR: krijgen doe je niks in deze wereld ;) die dingen hebben niet voor niks aparte part numbers :P zitten dus gewoon op je factuur erbij geteld hoor :)
Jammer genoeg kan er niet zoveel in de CLM-970, 2 hdd's en 3 5 1/4 slots :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RutgerLAN schreef op 29 augustus 2004 @ 16:03:
[...]

Waar kun je die in Nederland kopen? En tegen welke prijs?
Niet schrikken, EURO 91,54 ex BTW en met inkoopkorting voor onze gemeente. Past ook alleen maar in een HP 10000 serie rack.
Wij kopen ze bij Scholten Awater & Partners www.sa.nl

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
ajhaverkamp schreef op 29 augustus 2004 @ 18:51:
[...]

Niet schrikken, EURO 91,54 ex BTW en met inkoopkorting voor onze gemeente. Past ook alleen maar in een HP 10000 serie rack.
Wij kopen ze bij Scholten Awater & Partners www.sa.nl
Niet schrikken...!?! :) Kan ik nog beter mijn slide rails halen bij viddel ;) Maar toch bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
RutgerLAN schreef op 29 augustus 2004 @ 18:44:
[...]

Jammer genoeg kan er niet zoveel in de CLM-970, 2 hdd's en 3 5 1/4 slots :(
in 3 5,25"-ers op een rij kun je ook weer een sata-hotswap drivecage van bijvoorbeeld 3ware kwijt voor 4 schijven. (alleen niet aan kees of daniel vragen naar hun mening over die dingen :+ :P O-)). Dan heb je opeens 4 frontswappers en 2 interne. Dan wordt ie wel wat spannender :)

[ Voor 10% gewijzigd door HunterPro op 30-08-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
HunterPro schreef op 30 augustus 2004 @ 00:30:
[...]

in 3 5,25"-ers op een rij kun je ook weer een sata-hotswap drivecage van bijvoorbeeld 3ware kwijt voor 4 schijven. (alleen niet aan kees of daniel vragen naar hun mening over die dingen :+ :P O-)). Dan heb je opeens 4 frontswappers en 2 interne. Dan wordt ie wel wat spannender :)
OK, daar heb je dan wel weer gelijk in... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:06

CXNeXo

This behavior is by design.

HunterPro schreef op 29 augustus 2004 @ 18:27:
[...]

Zou je mij ook even de prijzen door willen geven? Net de trotse eigenaar geworden van een 2U rackmount, dus ook op zoek naar sliders....

(google gaf maar 1 bruikbare hit, en dat was 2e hands @marktplaats voor 55 euro :( )

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 19:25

jep

Slidertjes bij progress.nl kosten 35 euro, daar koop ik er meestal een stapeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo

CXNeXo

Net even bij progress gekeken, ze hebben daar iid de volgende sliders:

Chieftec 19" Slide Rails for 60cm deep 19" Cabinet RSR190 (20") € 39.63 (Incl.)
Chieftec 19" Slide Rails for 60cm deep 19" Cabinet SR-1U € 24.75 (Incl.)
Chieftec 19" Slide Rails for 80cm deep 19" Cabinet RSR260 (26") € 57.00 (Incl.)

Nu heb ik zelf een 2U kast, en volgens mij is die 90 cm diep :/
( vanaaf maar even nameten, weet het niet zeker )

Kan ik nu evengoed de slider van 80 cm gebruiken of moet ik echt specifiek naar een 90 cm variant zoeken?

tevens vind ik een prijs van 57 euro best duur, ga naar de doe-het-zelf-knutsel-gamma en laat daar 2 railtjes op maat zagen, scheelt ook een "bom duiten"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
CXNeXo schreef op 31 augustus 2004 @ 11:25:
Net even bij progress gekeken, ze hebben daar iid de volgende sliders:

Chieftec 19" Slide Rails for 60cm deep 19" Cabinet RSR190 (20") € 39.63 (Incl.)
Chieftec 19" Slide Rails for 60cm deep 19" Cabinet SR-1U € 24.75 (Incl.)
Chieftec 19" Slide Rails for 80cm deep 19" Cabinet RSR260 (26") € 57.00 (Incl.)

Nu heb ik zelf een 2U kast, en volgens mij is die 90 cm diep :/
( vanaaf maar even nameten, weet het niet zeker )

Kan ik nu evengoed de slider van 80 cm gebruiken of moet ik echt specifiek naar een 90 cm variant zoeken?

tevens vind ik een prijs van 57 euro best duur, ga naar de doe-het-zelf-knutsel-gamma en laat daar 2 railtjes op maat zagen, scheelt ook een "bom duiten"....
zeker nooit sliders in je handen gehad? Als je het doosje optilt weet je waarom 't zoveel kost. Het zijn industrial grade sliders met industrial grade lagers. met andere woorden: loodzwaar, oersterk. Het is dat het rack zelf het niet leuk vindt, maar ik zou een server uit het rack naar voren kunnen trekken en er op gaan staan; geen probleem voor die sliders. Dus of je nou een case van 20 of 200 kilo hebt, maakt dan weinig meer uit. Omdat er voor de duidelijkheid maar één type slider is, zit je dus altijd met een 'dure' slider, maar daar koop je ook zeker kwaliteit voor.

overigens even mijn inkoop gechecked en merkt dat die 50 euro (indien inc btw) van viddel niet eens zo gek duur is; zeker als dat inc shipping is.

[ Voor 8% gewijzigd door HunterPro op 31-08-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Dat is zeker niet duur. Ik kocht ze eerst altijd in voor 70 euro. Nu 35 euro ex btw en shipping.

Ik kan verder alleen maar zeggen dat het de investering waard is. Je bent even geld kwijt, maar 3 man nodig hebben om een server uit een stapel te trekken en hierbij veel downtime risceren is ook niet tof. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo

CXNeXo

edit:

Owdamn, je was me net voor :o

Ik heb idd. nog nooit een slider in m'n handen gehad...

Maar snap nu wel waarom ze duur zijn, de gamma is idd geen optie ;)

Maargoed, zoals al eerder aangeven, wat is nou 50 euro voor een rails...
Een degelijke montage van je rack is zeer belangrijk, vooral nuttig als je een onderdeel moet vervangen ( op downtime zit niemand te wachten, en met de rails beperk je de downtime tot het minimum lijkt me ).

[ Voor 7% gewijzigd door CXNeXo op 31-08-2004 11:37 . Reden: Weer veels te traag met typen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HunterPro schreef op 31 augustus 2004 @ 11:29:
[...]

zeker nooit sliders in je handen gehad? Als je het doosje optilt weet je waarom 't zoveel kost. Het zijn industrial grade sliders met industrial grade lagers. met andere woorden: loodzwaar, oersterk. Het is dat het rack zelf het niet leuk vindt, maar ik zou een server uit het rack naar voren kunnen trekken en er op gaan staan; geen probleem voor die sliders.
Je server zal 't je ook niet in dank afnemen en de mensen van 't DC achter de camera's zullen heel vreemd opkijken, maar afgezien daarvan moet 't kunnen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Ik woon in Hengelo (ov) dus kan er zo ff langsrijden (Progress) :)

Ze hebben trouwens bij That's it ook slide rails. Deze is ook van Procase, alleen de IPC serie :( Passen deze ook op mijn CLM-970? Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 56% gewijzigd door RutgerLAN op 31-08-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
jep schreef op 31 augustus 2004 @ 10:42:
Slidertjes bij progress.nl kosten 35 euro, daar koop ik er meestal een stapeltje.
OK, zijn deze universeel? Of alleen Chieftec kasten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Bij Target (groothandel in Eindhoven) hebben ze ook fijne sliders; tegen scherpe prijzen (iig goedkoper als bij progress). DIe zijn redelijk universeel, alleen op 1U chieftecs passen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

RutgerLAN schreef op 31 augustus 2004 @ 13:55:
[...]

OK, zijn deze universeel? Of alleen Chieftec kasten... :?
Universeel. Zelf gebruik ik ze op procase kasten, maar ze zijn af te stellen en zo op vrijwel elke kast (mits hij gaatjes in de zijkant heeft) te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
jep schreef op 31 augustus 2004 @ 17:30:
[...]

Universeel. Zelf gebruik ik ze op procase kasten, maar ze zijn af te stellen en zo op vrijwel elke kast (mits hij gaatjes in de zijkant heeft) te bevestigen.
Welke kast gebruik je bij die procase kast. Mijn kast is 18" (diep) voor het type sliders. Kan ik dan ook grotere sliders gebruiken bv 20" :? Ja, ik heb diverse gaten in de zijkant zitten (stuk of 10-15 per zijkant). En welke slide rails van Progress gebruik je icm die Procase kast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
HGM schreef op 31 augustus 2004 @ 16:59:
Bij Target (groothandel in Eindhoven) hebben ze ook fijne sliders; tegen scherpe prijzen (iig goedkoper als bij progress). DIe zijn redelijk universeel, alleen op 1U chieftecs passen ze niet.
Verkopen die ook aan particulieren? Ik zag allemaal dealers bij hun op site staan. Maar geen van alle dealers verkoopt die sliders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

RutgerLAN schreef op 31 augustus 2004 @ 17:50:
[...]

Welke kast gebruik je bij die procase kast. Mijn kast is 18" (diep) voor het type sliders. Kan ik dan ook grotere sliders gebruiken bv 20" :? Ja, ik heb diverse gaten in de zijkant zitten (stuk of 10-15 per zijkant). En welke slide rails van Progress gebruik je icm die Procase kast :?
Ik gebruik die normale C2S kasten, maar ook hele diepe procase kasten. Past allemaal tot op heden. Die van procase kan ik allebei gebruiken. De diepe is voor een diepe kast alleen iets steviger, al boeit 't weinig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Blah blah wat een gedoe over slides en ondersteuning..

Hoe ik het aanpak voor m'n 1u cases:
Je pakt een plankje, zo'n ijzer ondersteuning ding. Je trekt krom van het geld dat het kost, maar ja. Een plankje iig dat aan de voor én achterzijde vast kan zitten.

Je zet daar een case op (die je aan de voorzijde ook vastschroeft),
en nog een,
en nog een,
en nog een,
en nog een,
en nog een,
en nog een,
t/m de 19 cases (chieftec) die ik heb hangen (een deel van mij en deel vriend).

En ja, zonder plaatje gaan die Chieftec kasten erg doorhangen, ongeveer 2U, en dat ziet er echt niet fijn uit. Het er tussenuit halen wat helaas zo af en toe ook eens moet, is simpel.
Je gaat naar de Gamma toe, en haalt daar zo'n stekkerdoos voor 6 stekkers voor een paar euro. Je zult zien dat het precies 1U formaat is. Je schuif een kast een stukje eruit, douwt aan de achterkant de gamma doos ertussen (wel een beetje dwars leggen op de cases anders duw je het ijzer straks tegen het mobo).
Et voila, je case kan eruit.

Oh, en als je nou 1 zo'n dure rottige brede 4U case koopt, die dingen lijken wel massief en hangen niet door (iig goede niet). Die zou je ook als ondersteuning kunnen gebruiken, alleen wil je hem er dan nooit meer uithalen :X

En nog een tip waar ik te laat aan dacht: Je kast instellen als je een eigen kast huurt, en de achter balken op dezelfde diepte zetten alsje kastes. Zo zou je misschien hoekjes (voor mijn part zelfgemaakt alu hoekstukken met een gaatje) kunnen gebruiken. Helaas dacht ik hier niet op tijd aan en zitten de achter steun balken nu 15cm verwijderd van het einde van m'n cases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pierre-oord schreef op 31 augustus 2004 @ 22:21:
Blah blah wat een gedoe over slides en ondersteuning..

Hoe ik het aanpak voor m'n 1u cases:
Je pakt een plankje, zo'n ijzer ondersteuning ding. Je trekt krom van het geld dat het kost, maar ja. Een plankje iig dat aan de voor én achterzijde vast kan zitten.

Je zet daar een case op (die je aan de voorzijde ook vastschroeft),
en nog een,
en nog een,
en nog een,
en nog een,
en nog een,
en nog een,
t/m de 19 cases (chieftec) die ik heb hangen (een deel van mij en deel vriend).
Help me er aan herinneren dat ik nooit iets bij jou host...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
CyBeR schreef op 31 augustus 2004 @ 23:04:
[...]

Lijkt me ook handig ;) Hoeveel procent downtime heb je per jaar :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

CyBeR schreef op 31 augustus 2004 @ 23:04:
[...]

Inderdaad, zou niet mijn manier van werken zijn. Ik heb 0 servers zonder sliders in mijn rack, alleen een desktop pc, maar die heeft keurig zijn eigen plankje. :)

Nooit besparen op dergelijke zaken. :)
Pagina: 1