4 tel. toestellen met eigen nummer/lijnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 19:40
Ik moet voor een klein bedrijfje realiseren dat ze 4 telefoontoestellen krijgen, met elk een apart telefoonnummer. Ze moeten dus apart gebeld kunnen worden van buitenaf.
Ook moet men vanaf de toestellen naar buiten kunnen bellen. (dit zal wel alleen met 2 toestellen tegelijk kunnen denk ik, Gezien ISDN 2 lijnen is, maar 4 nummers toch?

Op dit moment heeft het bedrijfje ISDN, icm ADSL voor internet.
Op de ISDN aansluiting hangt een NT S6 kastje, met daarachter een Quatrovox V.

Hoe kan ik realiseren dat elk telefoontoestel van buitenaf bereikbaar is op verschillende telefoonnummers. Kortom hoe ken ik deze nummers toe aan een telefoontoestel, of hoe werkt dit??

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
De toestel nummers kun je toewijzen in de Quatrovox; elke poort krijg dan een telefoonnummer..
Als die toestellen op 1 lijn liggen, dan moet je dus wel flink wat kabeltjes trekken, wat je ook kunt doen is simpele isdn toestellen aanschaffen, daar kun je in het toestel zelf het nummer programmeren en kun je de isdn doorlussen; maw. 1 kabel vanaf 't NT kastje..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Kwestie van de juiste MSN nummers aan de juiste toestellen knuppen. Zie hiervoor het mooie boekje dat "HANDLEIDING" heet die je bij de Quattrovox kreeg.

Je kan dan idd 2 gelijktijdige gesprekken hebben. Wil je meer, dan kom je aan een gebundelde lijn, je bundelt dan 2 NT1 kastjes, om zo 4 lijnen (of meer) te krijgen.

Bij gebundelde lijnen:
- Heb je een (uitgebreidere) centrale nodig
- Vervalt je ADSL, dat is alleen mogelijk op een analoge lijn of een enkelvoudige ISDN lijn

Mijn voorkeur is daarom, zeker bij bedrijfjes in de groei, om ADSL op een aparte lijn te gooien. Vaak is die er toch al, ivm alarm oid. ADSL over ISDN is niet mijn voorkeur, juist met het oog op zulke (toekomstige) uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

rtfm van die S6 Quatrovox, en als die het niet kan, stap je de Primafoon binnen met de melding "apparaat, ISDN, 4 aparte nummers toewijzen", betalen, RTFM de nieuwe handleiding, en klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Kippenijzer op 29-08-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 19:40
Bedankt mensen... ik moet de oplossing dus zoeken in de Quatrovox V.
Ik ga eens kijken of ik daar een handleiding voor kan vinden/downloaden.
Extra draden trekken is geen probleem. De toestellen staan niet ver van de Quatrovox vandaan.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1