Toon posts:

TFT Schermen fors duurder

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen rap tft's kopen, binnenkort moeten de importeurs 14% invoerbelasting betalen voor tft schermen MET DVI aansluiting.

Omdat tft's met dvi aansluiting niet vallen onder pc onderdelen maar onder entertainment, en daarmoet volgens brussel 14% belasting over worden betaald. Dus 3 maal raden wie die 14% gaat betalen. Dat word vrolijk door berekend aan de consument.

* leandres is blij dat ie zijn tft al heb.

*** EU

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 14:41 ]

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Heeft paar weken geleden al op tweakers.net gestaan, snap niet echt waar dit topic op slaat

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En waar haal je deze info vandaan en waarom zouden deze dingen niet onder computer onderdelen vallen?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 29 augustus 2004 @ 14:41:
En waar haal je deze info vandaan en waarom zouden deze dingen niet onder computer onderdelen vallen?
Was op het nieuws.

Verwijderd

nieuws: Binnenkort 14% invoerrechten op schermen met DVI

oud nieuws?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Neuh heb er nog niet veel op GoT over gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xenon schreef op 29 augustus 2004 @ 14:41:
Heeft paar weken geleden al op tweakers.net gestaan, snap niet echt waar dit topic op slaat
En je denkt dat mij het iets intereseert wat jij er van vind?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 14:45:
En je denkt dat mij het iets intereseert wat jij er van vind?
Doe ff rustig man. Jij komt met stokoud nieuws, dus wat verwacht je dan?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 29 augustus 2004 @ 14:48:
[...]

Doe ff rustig man. Jij komt met stokoud nieuws, dus wat verwacht je dan?
Kennelijk zijn er nog erg veel mensen die het niet weten, anders komt het niet 2 weken later op het nieuws DOH.

En wat dat rustig aan betreft: nou en

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Iets verkeerd gegeten ofzo?

Ja, ik weet het. Maak ik me er druk om?
Nee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik vind dan weer dat 22" CRTs ook er onder vallen :/

en wat als je nou een TFT met DVI en SUB-D koopt? en er standaart een SUB-D kabel bijgeleverd is? >:)

404 Signature not found

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:15

Zerora

Ik Henk 'm!

...Maar aangezien dit serieus probleem is. Bemoei ik me er maar niet meer mee. OK

[ Voor 83% gewijzigd door Zerora op 29-08-2004 15:00 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op 29 augustus 2004 @ 14:55:
ik vind dan weer dat 22" CRTs ook er onder vallen :/

en wat als je nou een TFT met DVI en SUB-D koopt? en er standaart een SUB-D kabel bijgeleverd is? >:)
Eindelijk een nuttige reply. Volgens het nieuws zijn alle tft's met een DVI aansluiting aan de beurt voor een 14% verhoging.

Omdat het onder entertainment zou vallen. Ongachte welk formaat

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op 29 augustus 2004 @ 14:56:
offtopic:
Dit is echt weer zo'n topic dat vraagt om gesloten te worden
Die reactie van jou is echt weer zoiets voor een permban of een pushmsg

Verwijderd

Ik heb alleen maar gezien dat TFT's goedkoper zijn geworden. voor 17 inche zit ja al onder de 400 euro voor een iiyama scherm en me samsung 19 inche 192t met dvi was tegen de 500 euro.

• SMSfreakie
  • Niet online
ik vind 15 inch en 17 inch TFTs nou niet echt entertainment geschikt :)

ok een 19" of groter zou je nog in je huiskamer kenne zette en duidelijk een film of wat ever op kijken vanaf je luie stoel,

zie ik je bij een 15 / 17 niet zo snel doen ?

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 14:57:
Ik heb alleen maar gezien dat TFT's goedkoper zijn geworden. voor 17 inche zit ja al onder de 400 euro voor een iiyama scherm en me samsung 19 inche 192t met dvi was tegen de 500 euro.
Ik heb ook geen idee wanneer ze het doorvoeren. Er zou nog over gepraat worden in brussel. Dat nieuws van Tweakers die link van hier boven is al weer achterhaald en gewijzigd

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:43

ixi

Ik gok er op dat de fabrikanten de DVI aansluiting er hier (in Europa) op gaan zetten. 14% duurder -> minder verkoop -> niet fijn voor de fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
ixi schreef op 29 augustus 2004 @ 15:02:
Ik gok er op dat de fabrikanten de DVI aansluiting er hier (in Europa) op gaan zetten. 14% duurder -> minder verkoop -> niet fijn voor de fabrikant.
Ik hoop dat zowel de fabrikanten als MKB'ers er wat tegen proberen te doen

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarom zou een TFT met DVI eigenlijk tot "entertainment" horen? DVI zorgt afaik enkel voor digitale aansturing van het scherm. Zie niet in waarom dat onder Entertainment zou moeten vallen.

Een CRT kan dat net zo goed doen. Je kan ook een 19" CRT gebruiken in de woonkamer om films op te kijken. What's the difference?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 19:02
Topicstarter mag zijn email checken.

Verwijderd

Ik heb gisteren m'n Samsung 710T binnengekregen... de prijs van dat ding is de afgelopen 3 maanden hetzelfde gebleven en ik denk echt niet dat die nu plotseling omhooggaat door dit, want de prijzen gaan sowieso omlaag:
nieuws: Verdere prijsdaling lcd-panels verwacht in september
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 14:44:
[...]

Neuh heb er nog niet veel op GoT over gezien.
Misschien komt dat omdat GoT geen nieuwsforum is... :P

offtopic:
Maar ik ben het stiekem wel eens met Rakkerzero...

• SMSfreakie
  • Niet online
Fludizz schreef op 29 augustus 2004 @ 15:03:
Waarom zou een TFT met DVI eigenlijk tot "entertainment" horen? DVI zorgt afaik enkel voor digitale aansturing van het scherm. Zie niet in waarom dat onder Entertainment zou moeten vallen.

Een CRT kan dat net zo goed doen. Je kan ook een 19" CRT gebruiken in de woonkamer om films op te kijken. What's the difference?
vroeg ik me ook af,

kunnen ze ook wel 14% extra heffing op videokaarten met TVout gooien 8)7 ook entertainment :/

zo kan je dus bezigblijven :o

[ Voor 6% gewijzigd door SMSfreakie op 29-08-2004 15:10 ]

404 Signature not found

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
SMSfreakie schreef op 29 augustus 2004 @ 15:07:
[...]

vroeg ik me ook af,

kunnen ze ook wel 14% extra heffing op videokaarten met TVout gooien 8)7 ook entertainment :/
Hm, breng ze nu niet op slechte ideeën ofzo? 8)7

Nee, maar dan kunnen ze ook geluidskaarten, TV-kaarten en dergelijke verhogen. Dat is toch ook voor "entertainment"? Zelfs CDROM drives zouden dan omhoog moeten want je zou toch eens een spelletje gaan spelen via de CDROM drive zeg :o of die leuke CD's luisteren tijdens het internetten!
Oh ja, je zou maar via je computer een flash-site bezoeken voor de lol. Reken dan maar erop dat zo goed als alles onder "entertainment" kan vallen...

Ik vind persoonlijk die heffing onzin. Waarschijnlijk willen ze meer geld in het laatje hebben in Brussel of iets dergelijks. Dit gaat in ieder geval nergens over, die heffing. Dan kunnen ze zo'n beetje alles wat eventueel voor entertaimnent gebruikt kan worden die heffing op zetten...

[ Voor 10% gewijzigd door Fludizz op 29-08-2004 15:18 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
Fludizz schreef op 29 augustus 2004 @ 15:11:
[...]

Hm, breng ze nu niet op slechte ideeën ofzo? 8)7

Nee, maar dan kunnen ze ook geluidskaarten, TV-kaarten en dergelijke verhogen. Dat is toch ook voor "entertainment"? Zelfs CDROM drives zouden dan omhoog moeten want je zou toch eens een spelletje gaan spelen via de CDROM drive zeg :o of die leuke CD's luisteren tijdens het internetten!

Ik vind persoonlijk die heffing onzin. Waarschijnlijk willen ze meer geld in het laatje hebben in Brussel of iets dergelijks. Dit gaat in ieder geval nergens over, die heffing. Dan kunnen ze zo'n beetje alles wat eventueel voor entertaimnent gebruikt kan worden die heffing op zetten...
ja en dan koopt niemand het meer en dan zitten ze weer te mopperen dat ze weer zoveel miljard mislopen, kansloos idee vind ik het

404 Signature not found

Verwijderd

Xandrios schreef op 29 augustus 2004 @ 15:03:
Topicstarter mag zijn email checken.
Wat staat er nou in zo'n mailtje?

Verwijderd

SMSfreakie schreef op 29 augustus 2004 @ 14:58:

ok een 19" of groter zou je nog in je huiskamer kenne zette en duidelijk een film of wat ever op kijken vanaf je luie stoel,

19 inche is nog te klein om echt flim op te gaan kijken met wat vrienden. Tenzij je alleen maar met ze tweeên bent.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op zich zijn DVI only tft's (IN THEORIE) goedkoper dan DSUB tft's. Dit omdat ze niet meer gebruik hoeven te maken van A-D conversies en andere lastige zaken. Gewoon digitale data prakken. De electronica kan dus veel simpeler.

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:56
Interessant is wanneer het 14%-heffingsbesluit in Brussel definitef wordt; d.w.z. bekrachtigd door het EU-parlement (Tenzij dit voor het opschorten van het uitstel, geen parlementstemming meer nodig is). Vanaf dat moment zullen de prijzen snel omhoog gaan. Op de lange termijn dalen ze wel weer maar dan zal je wel een half jaar verder zitten. Op de korte termijn betekend het na het definitieve besluit hierover een 14% verhoging die in de maanden daarna door de prijserosie van TFT schermen weer langzaam naar het niveau van nu, wordt gebracht.
Iemand gehoord/gelezen welke datum dit effectief word?

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:56
Hm; volgens dit artikel http://www.theinquirer.net/?article=17919 zal een 14% EU heffing voorafgegaan worden door een verhoging in Duitsland:

According to Raikes, if the German customs authorities impose such a tariff, within very short order that initiative would be followed by customs authorities in other uropean Union countries following suit.

Raikes said that such a move would lead to a huge hike in prices, and the only resort left to the industry would be for it to challenge the decision in the courts, which could take years.

Verwijderd

SMSfreakie schreef op 29 augustus 2004 @ 15:16:
Ja en dan koopt niemand het meer en dan zitten ze weer te mopperen dat ze weer zoveel miljard mislopen, kansloos idee vind ik het
denk je dat echt? dat mensen het dan niet meer kopen? eerst een goedkope alternatief voordat mensen dit links laten liggen....

edit: op de 1 of andere manier leek dit de laatste post van dit topic 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 20:37 ]

Verwijderd

Tjonge jonge tuurlijk koopt iemand die een TFT wil er wel een.
Maakt het nou uit als het wat duurder wordt, al dat gezeik...
Als je echt graag iets wil koop je het toch wel als wordt het een paar tientjes duurder.
Alles is toch al duur.

Modbreak:

Graag dimmen met 'dat gezeik' - een TS die zich niet bepaald inhoudt is allerminst vrijbrief voor iedereen om zo te posten :o

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 29-08-2004 21:20 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 15:19:
[...]

Wat staat er nou in zo'n mailtje?
Dat verschilt, in dit geval hoeven we niet te vrezen dat de TS nog verder gaat flamen in deze topic...

Maar eigenlijk gaat het verder niemand anders iets aan :o

Graag on-topic blijven, alle flamerij ten spijt kan dit een leuke discussie worden, maar dan wel graag op het niveau letten, anders gaat dit alsnog dicht...

Oslik blyat! Oslik!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik weet niet of het inderdaad zo is, maar http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1111279

Deze poster heeft et erover dat LCDs boven de 20" belast zouden worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Is het hele main idee achter de "desktop-pc thuis" niet gewoon entertainment. Internet mag ook zeker worden gezien als internet vind ik dan. Kijk dat ze dan pc-prive afblazen á la, maar om dan meuk duurder te gaan maken...

*Bouncing Tom weet dat de tft-heffing over europa gaat en de pc-prive alleen over nederland

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 22:04 ]

Verwijderd

Kijk het is heel simpel:

Olie = veel gevraagd = dus veel belasting etc erop

Verwissel nu olie voor tft-schermpjes...

Maar eigenlijk moeten ze dus alle pc-ongein duurder maken zoals al eerder in dit topic is gezegd. Maaruh hoezo is een dvi-aansluiting dan entertainment? Dat is toch de pc-video-aansluiting van de toekomst? Volgens mij is het een kwestie van €-tekens in hun ogen.

Verwijderd

probleem is dat ook heel erg veel lcd tv's e.d. deze aansluiting hebben, denk dat het vooral daarvoor bedoeld is

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

DVI onder entertainment? Ik gebruik DVI op mijn 21,3" TFT scherm omdat het er met een VGA kabel gewoon bud uitziet. Wat een bullshit zeg :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 22:12:
Kijk het is heel simpel:

Olie = veel gevraagd = dus veel belasting etc erop

Verwissel nu olie voor tft-schermpjes...

Maar eigenlijk moeten ze dus alle pc-ongein duurder maken zoals al eerder in dit topic is gezegd. Maaruh hoezo is een dvi-aansluiting dan entertainment? Dat is toch de pc-video-aansluiting van de toekomst? Volgens mij is het een kwestie van €-tekens in hun ogen.
het is niet omdat tft veel gevraagd wordt. tft ZONDER dvi aansluiting hebben die 14% invoerbelasting niet. het is de dvi aansluiting waar men extra belasting voor vraagt.

overigens in de quote van backlash32 zie ik dit staan, interessant maar of het echt op feiten stoelt of op wensen weet ik niet
Het gaat om een verschil in groote. Zoals het er nu voor ligt bij de douane mag een scherm <20"wel dvi hebben, en een scherm >20" wordt extra belast met 14% invoer belasting. Het is dus geen btw. Boven de 20"wordt een scherm niet meer als computer apparatuur beschouwd, maar als comsumenten electronica..
..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 23:27 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:55
als er nou een fabrikant slim is, dan verandert ie de kleur van de DVI connector en noemt hem BVI (compatible met DVI) en klaar is kees, kunnen ze eerst weer een procedure starten in Brussel voor BVI.
Zal wel weer niet mogen, maar goed.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:50
Tuurlijk wel. Je zult zien dat fabrikanten hier wel een oplossing voor vinden.

Wat mij het waarschijnlijkst lijkt is dat er schermen zullen komen met een losse DVI module. Dan betaal je alleen 14% extra voor een module van een paar tientjes ipv 14% extra over een scherm van een paar honderd euro.

Verwijderd

Initial G schreef op 29 augustus 2004 @ 23:31:
als er nou een fabrikant slim is, dan verandert ie de kleur van de DVI connector en noemt hem BVI (compatible met DVI) en klaar is kees, kunnen ze eerst weer een procedure starten in Brussel voor BVI.
Zal wel weer niet mogen, maar goed.
hehe, ik zie de fabrikanten al bij de douane met een spuitbusje in de weer en heel onschuldig gezichtje trekken met: nee meneer de douanier, dat is geen DVI maar een BVI :|

maar idd, zoals de poster na je zei, ze vinden wel een oplossing hiervoor zoals de dvi module los verkopen en die module in EU maken en dat dan kunnen vastklikken op de tft scherm en viola....
SMSfreakie schreef op 29 augustus 2004 @ 14:58:

je moest eens weten, een vriend van me is monteur en komt veel bij mensen thuis en hij ziet ipv de tv een klein tftje staan en die mensen lijken er geen probs mee te hebben of zo. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 08:29 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Maar goed, de prijzen van de tft-panels worden ook drastisch goedkoper, dus dat zal de boel wel compenseren denk ik :)

Alleen zal het verschil in prijs tussen beeldschermen met d-sub en die met dvi erbij wat groter worden denk ik ...
Pagina: 1