Toon posts:

[XP] Poort openen voor nieuwe in firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik service pack 2 heb geinstalleerd op XP pro zorgt de firewall van windows ervoor dat ik een NAT probleem krijg op poort 6881. Als ik de firewall uitzet doet alles het prima. Omdat ik geen ervaring heb op het gebied van poorten en firewalls heb ik eerst het "grote poortmappingsverhaal" doorgelezen, en de search gebruikt. Ook heb ik via google de gebruiksaanwijzing van Azureus gevonden, die me naar een turorial verwezen op http://www.microsoft.com/athome/security/protect/ports.mspx

Ik merk dat dit probleem vooral voorkomt bij mensen die via een router verbonden zijn met het internet. Ik heb zelf geen router. Ook aan de tutorial voor windows XP had ik niet veel, omdat de dialoogvensters die daar behandeld worden aanders werken dan de mijne. Misschien door service pack 2? De intellingen van de firewall kan ik niet wijzigen op de manier waarop zij het doen.

Ik heb poort 6881 toegevoegd aan "exeptions" in de instellingen van de firewall, maar ik hou een NAT probleem op die poort.

Ik kan me niet voortsellingen dat ik de enige ben met dit probleem. Wat doe ik fout?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het is al opgelost... Ik had Dont allow exeptions aangevinkt laten staan. Ik was zo overtuigd van het feit dat het ingewikkeld zou zijn dat ik de simpele oplossing over het hoofd zag. |:(