TV Kaart kopen; wie van de drie?

Pagina: 1
Acties:

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 15:35
Ik ben van plan om mijn PC in te gaan richten als HTPC en daar is uiteraard ook een TV kaart voor nodig. Na wat gespeur op Google en GoT heb ik 3 kaarten op het oog, namelijk:

Terratec Cinergy 600
Afbeeldingslocatie: http://shop.alternate.nl/prodpic/450x450/j/jk-t06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.t-online.de/home/gunther.mayer/bttv/Terratec_Cinergy_600_saa7134.jpg
Prijs: ongeveer 80 euro

Pinnacle PCTV Pro
Afbeeldingslocatie: http://www.decorsign.nl/illustraties/pinnacle_pctvpro_remote.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.t-online.de/home/gunther.mayer/bttv/pinnacle_pctv_pro_may_2003a.jpg
Prijs: ongeveer 80 euro

Asus TV Tuner Card
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/vga/tvtuner/tunerbox2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/tvfm_7134/7134_l.jpg
Prijs: ongeveer 45 euro

80 euro is ongeveer het maximum wat ik van plan ben uit te geven aan een TV kaart, maar als er een andere kaart is die met kop en schouders boven deze uitstekt, wat beeldkwaliteit betreft, dan ben ik best bereid meer neer te leggen.

Ik ga de kaart in principe enkel gebruiken om TV te kijken, opnemen ga ik dus zelden of nooit doen. Het belangrijkste punt is dus beeldkwaliteit. Welke software bijgeleverd wordt vind ik ook niet interessant.

Welke van deze 3 raden jullie me aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je beeldkwaliteit belangrijk vind zou ik gaan voor die cinergy. die heeft namelijk een philipstuner en die zien er gewoon het beste uit. Weet zo niet welke die Asus heeft. Anders zou je die evt ook kunnen nemen.

Pinnacle zou ik zelf niet nemen, dingen doen echt onder ivm de nieuwere kaarten. Heb hier zelf een miro (pinnacle) PCTV pro en die doet het best aardig, maar toen ik mijn Ati AIW gekocht heb wilde ik gelijk niet meer anders. Wat is dat ding MOOI (en die gebrukt voor het TV gedeelte hetzelfde als die cinergy van terratec).

Verwijderd

Ik zou zelf gaan voor de Terratec Cinnergy als je wilt kijken/capturen.

Wat inkoppertjes:
[rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml]
Welke TV kaart moet ik kopen ?
Advies gevraagd: Goede TV-Kaart
[rml][ Opnemen] HD recorder of PC recorder?[/rml]

Wel zo handig: [rml][ TV-KAART] Nederlandse gids in een pc vcr programma[/rml]

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 14:22 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:35

slaay

Natuurbeleven.com

\offtopic: Ik zie de cinergy en denk.. verrek zo'n kaartje heb ik ook, alleen zit er dan een sticker op met Pinnacle Studio pro.

Dat grijze blok waar je de tv/radio op aansluit is exact hetzelfde, alleen mist mijn kaart die groene aansluiting links onder en is de chip onder het grijze blok geen Philips maar Conexant.

Vreemd.. 8)7

Dich bis echt unne foëzen haas

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Terw_Dan schreef op 29 augustus 2004 @ 14:14:
Als je beeldkwaliteit belangrijk vind zou ik gaan voor die cinergy. die heeft namelijk een philipstuner en die zien er gewoon het beste uit. Weet zo niet welke die Asus heeft. Anders zou je die evt ook kunnen nemen.

Pinnacle zou ik zelf niet nemen, dingen doen echt onder ivm de nieuwere kaarten. Heb hier zelf een miro (pinnacle) PCTV pro en die doet het best aardig, maar toen ik mijn Ati AIW gekocht heb wilde ik gelijk niet meer anders. Wat is dat ding MOOI (en die gebrukt voor het TV gedeelte hetzelfde als die cinergy van terratec).
Pinnacle idd niet nemen, heb ik er even in gehad, maar meteen weer terug gebracht naar de winkel.
Asus ken ik zelf niet iig.

Ik heb in totaal al 4 verschillende tvkaarten in gehad, maar de Terratec Cinergy 600TV/Radio heb ik er nu nog steeds in, en is absoluut de beste van de 3!
Vooral omdat er een Philips chipset in zit. En Terratec heeft nog wat speciale optimisations toegevoegd.
Heel erg makkelijk, en ook de enige die het GOED kan, is dat de Cinergy real life DivX op kan nemen! En dan ook nog onder goede kwaliteit! Ik doe het gewoon @ 7200. En geen schokkende beelden ofzo, echt geweldig vind ik dat.
Als je er wat screens van wilt hebben, vraag dan even, dan zal ik even kijken of ik wat screens kan posten.
Ik heb die van mij toen zelfs uit Duitsland gehaald, omdat ie in NL nog niet te krijgen was :).

Cker geen Pinnacle nemen, zoals ik zei, die heb ik terug gebracht naar de winkel ivm zeer slechte kwaliteit.

Asus heb ik geen ervaring mee, maar lijkt me erg klein, en dus slecht beeld.
En ik denk, zo aan de geluidsingang te zien, dat je slecht geluid hebt.

Ik heb al velen deze raad gegeven, en er is, jammergenoeg, niet altijd naar geluisterd, en die zitten nu met een K*T tv-kaart.

Veel mensen kopen de Pinnacle. Gewoon omdat ze het misschien bekend in de oren klinkt enzo, maar het is echt een kaart van niks.
Mocht je echt goed tv willen kijken, neem dan de Terratec Cinergy 600TV/Radio.
Dan heb je wat goeds, en niet rotkwaliteit zoals bij die andere 2.

Of je het opvolgt is natuurlijk 2, maar als jij direct een Pinnacle ofzo hebt, kan je niet zeggen dat ik niet heb gezegd dat ie k*t is :)

Ik zal wel ff een screenshot maken.
Dan zal ik hem hier posten:)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb slechte ervaringen met Pinnacle, zal ik niet nemen als ik jou was.

Bij die 45 Euro kaart vraag ik mij af wat voor chip er op zit en of het aantal aansluitingen voldoende is. Ik heb gezien de aansluitingen het vermoeden dat het geluid via software via de geluidskaart wordt afgespeeld.

Ik sluit me dus aan bij de rest: die eerste :)

• hershel
Bedankt voor jullie reacties!

De Pinnacle is dus een no-go... ik had ook al wat slechte commentaren op dat ding gehoord.

Maaruh, ik zou graag wat samples van de Cinergy 600 zien. :)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Oke, ik ben al ff bezig :)

Wil je ook een filpje hebben?
Kan natuurlijk niet heel lang zijn, aangezien ik ook niet 1000MB webspace tot mn beschikking heb :)

//EDIT:
Ik zie net dat er nieuwe drivers zijn, ga die eerst ff installeren.
Mocht je oudere drivers willen hebben, ik heb ze allemaal :)

[ Voor 32% gewijzigd door Phyxion op 29-08-2004 14:56 ]

• hershel
Een filmpje van een halve minuut oid zou geweldig zijn :)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Oke, halve minuut lukt denk ik wel met mijn mb's
Zal eerst ff nieuwste drivers en software installeren.
Ga dan snel filpje maken.

//EDIT:

W00T, deze drivers + software zijn echt vet. Beeldkwaliteit vind ik nu net zo goed/beter dan tv.

//EDIT 2:

Nou, ik heb ff een filmpje voor op opgenomen.
Maar die is 11 seconden en dik 22 MB.
Zal ik anders ff iets minder kwaliteit doen?
Na een minuut opnemen word de groote wel minder, dit is altijd met DivX zo. De kleine bestanden zijn altijd heel groot.

[ Voor 69% gewijzigd door Phyxion op 29-08-2004 15:11 ]

Pagina: 1