CLUB3d ATI RADEON 9800pro probleem

Pagina: 1
Acties:

• moffermn
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 17:05
Hallo.

ik heb sinds gister een nieuwe moederbord (asus A7V880).
en heb al een half jaar een de ati radeon 9800 pro van club3d.
ik heb voorheen geen problemen gehad met me grafische kaart.
maar nu ter zake. ik heb het volgende probleem met opstarten (bios, windows scherm etc. etc.) en zelfs in windows krijg ik flikkerende de pixels te zien en het is zo irritant als ik weet niet wat. wat kan ik hier aan doen ik post ook wel een screenshot zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

http://home.kabelfoon.nl/~moffermn/help.jpg

alvast bedankt.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om je videokaart drivers opnieuw te installeren? Het ziet er eerlijk gezegt naar uit alsof de kaart aan het overhitten is of alsof het geheugen van de kaart kapot is. Probeer eens (heel voorzichtig) de heatsink van je kaart aan te raken. Als hij erg heet is, dan is het een hitteprobleem en zul je even wat casefans moeten plaatsen.

• moffermn
ik kan de cooler van me gfx kaart gewoon aanraken hij is niet heet.

en de drivers kan het niet wezen omdat het ook in dos is.

[ Voor 32% gewijzigd door moffermn op 29-08-2004 14:03 ]

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dan lijkt het erop alsof de kaart gewoon niet meer goed functioneert (geheugen kapot oid). Als je nog een oude videokaart hebt zou ik eerst even testen of die het wel goed doet, om zeker te zijn dat het aan de videokaart ligt. Als je geen problemen meer hebt na het installeren van een andere videokaart, zou ik naar de winkel teruggaan om een nieuw exemplaar te vragen.

• moffermn
ja ik zou dat kunnen doen maar ik heb er geen momenteel liggen.

is er geen mogelijkheid om 1 geheugen bank van dat geval uit te schakelen??