Toon posts:

[XP] Wireless Network Connection properties ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onkangs een U.S. Robotics WLAN Router & Acesspoint gekocht met 2 PCI kaartjes van de zelfde fabrikant.

De router aangesloten en geconfigureerd. De PCI kaartjes in 2 PC's gestopt waarvan alebij draaien op XP Pro.

Bij de een werkte het direct goed, en ik had de beschikking tot alle 4 tabbladen binnen "Wireless Netwolk Conection properties" van windows XP zelf na het dubbelklikken op het icoontje van de Wireless connection, terwijl op die andere PC (waar ook gewon Windows XP Pro staat) maar 2 tabbladen zie als ik dubbelklik op het icoontje de Wireles connection, namelijk alleen de tabbladen : "Advanced" en "General". Dus her mis ik gewoon 2 tabbladen . . . Hoe kan dit in godsnaam ???

Dit heeft iemand hier ook vast wel eerder meegemaakt, hoop ik ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heeft de ene pc mischien sp2 geinstalleerd :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Waarom heb je die 2 tabbladen nodig dan? Ik heb er ook altijd maar 2 gehad voorzover ik weet en alle instellingen kun je doen met die tabbladen (of klik op Configure van het beschikbare netwerk voor andere instellingen).

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die andere pc heeft geen SP2, en die 2 tabbladen (eigenlijk 1 daarvan) heb je nodig om het standaard regelen van de Wireless Network Connection door Windows XP uit te schakelen zodat ik de properties van U.S. Robotics kaart zelf kan configureren.

Is er iemand die weet waarom ik die 2 tabbladen bij de ene pc mis en hoe ik ze eventueel weer tevoorschijn kan toveren (zodat ik die functie uit kan schakelen) ?

Verwijderd

Krijg je meer tabbladen door voor Properties in Network Connections te kiezen?

edit:
Start > Control Panel > Administrative Tools > Services

Zie je hier Wireless Zero Configuration staan (deze moet je dus op automatisch zetten!)? Zo niet, dan moet je deze service starten

edit2:
En het kan ook zijn dat de drivers van je WLAN-kaart niet goed zijn geinstalleerd.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 19:57 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
wireless zero configuration uitgeschakeld? start - uitvoeren - services.msc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 19:49:
Krijg je meer tabbladen door voor Properties in Network Connections te kiezen?

edit:
Start > Control Panel > Administrative Tools > Services

Zie je hier Wireless Zero Configuration staan (deze moet je dus op automatisch zetten!)? Zo niet, dan moet je deze service starten

edit2:
En het kan ook zijn dat de drivers van je WLAN-kaart niet goed zijn geinstalleerd.
Yessss . . . dat was hem. Die "Wireless Zero Configuration" Service deed het hem.\
Hij stond al wel op automatisch maar was op de een of andere reden niet gestart.
Na dat ik hem handmatig heb gestart liep die meteen.

Mijn dank is Heel GROOOOOT ! :)
Pagina: 1