TU/E / HSZ notebook: inloggen op het domein

Pagina: 1
Acties:
  • 951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
Ik heb hem al gemold :p

Khad het domain veranderd zodat ik thuis kon internetten maar nu laat ie me niet meer in :'(

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<zucht> Je hoeft m niet uit t domein te halen om thuis te internetten! 8)7
Je moet m eigenlijk nooit uit t domein halen.

Maargoed. rechtermuisknop My Computer->properties-> computer name(tab)-> knop network id->doorloop de wizard (je moet wel op de campus ingeplugd zitten). computernaam is je s-nummer. opnieuw opstarten en klaar.

Laat maar weten hoe t gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

EmielC schreef op 27 augustus 2004 @ 18:03:
[...]

Tsja, ik weet ook niet veel van die netwerk instellingen hoor. Had je wel even eerder mogen vertellen :p.
Maar goed, ik kan dus niet meer inloggen en dus ook niet het domain terugveranderen. Ik kan ook geen systeemherstel doen want ik zit nu thuis. De recovery cd werkt ook niet om dezelfde reden.

Maandag ermee naar het NSC dan maar...
Ik zit nu ook met hetzelfde probleem. Internet thuis krijgen lukte me wel, maar zonder mijn werkgroep in te vullen krijg ik geen toegang tot het netwerk om bestanden te delen, en daar ging het bij om.

Maar ik kom dus nu ook op geen enkele manier meer ingelogd :( Hadden ze ons wel even voor kunnen waarschuwen! Maar d'r is dus geen enkele andere manier dan naar het NSC gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Jawel, je moet inbellen naar TUE in het inlogscherm met je NT-account. Dat kan via Dial-in of VPN (modem of kabel). Ik kom trouwens niet op het lokale admin account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, lekker handig allemaal :)

Je kunt lokaal inloggen met je administrator-account.
domein: lokale computer
login: "administrator"
passw.: je netwerkpasswoord of het begin-passw. dat op je brief staat waar ook je inlognaam op staat (als je die brief nog hebt)

Daar kun je voorlopig mee toe. Als je op de TU bent meteen je ding weer in het domein hangen, want alles dat je aan je account hebt veranderd, verander je dus nu niet bij de account die je straks altijd gaat gebruiken.

Succes! :+

O ja, je moet t idee laten varen dat je mappen voor andere mensen op je thuisnetwerk kunt delen. Dat gaat allen op TU-netwerk. Ik draai gewoon een ftp om bestanden voor anderen ter beschikking te stellen op thuisnetwerk. Gaat ook nog stukken sneller btw..... Bestanden van anderen d/l via shares kan wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:01:
Daar kun je voorlopig mee toe. Als je op de TU bent meteen je ding weer in het domein hangen, want alles dat je aan je account hebt veranderd, verander je dus nu niet bij de account die je straks altijd gaat gebruiken.
Je kunt ook een vpn opzetten naar vpn.tue.nl en dan je netwerkinstellingen wijzigen. In de praktijk (vaag, maar waar) blijkt het vaak nuttig om:
• VPN in te loggen
• Je computer naam te wijzigen naar S0xxxxx
• Te rebooten
• VPN in te loggen
• De netwerk-id wizard gebruiken om je domein-account weer beschikbaar te maken. (niet het andere venster). Je computerdomein is campus.tue.nl, je userdomein alleen TUE.
O ja, je moet t idee laten varen dat je mappen voor andere mensen op je thuisnetwerk kunt delen. Dat gaat allen op TU-netwerk. Ik draai gewoon een ftp om bestanden voor anderen ter beschikking te stellen op thuisnetwerk. Gaat ook nog stukken sneller btw..... Bestanden van anderen d/l via shares kan wel.
Ik heb hier al jaren geen probleem met een laptop in het TUE domein en een windows xp bak buiten het domein. Wat echter niet lukt is het inloggen op je share met een user uit het TUE domein. Gebruik dus de S0xxxxx\Administrator user.
Ivo schreef op 27 augustus 2004 @ 17:47:
Als ik Debian heb geinstalleerd wil ik dus die software installeren, maar dan heb ik de installatiefiles nodig. Zijn die ergens te vinden op het TU/e netwerk?
Alleen bereikbaar vanuit het TUe netwerk (dus ook met VPN): \\campusmp\Software met bijbehorende excel-sheet met alle registratie gegevens.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

passw.: je netwerkpasswoord of het begin-passw. dat op je brief staat waar ook je inlognaam op staat (als je die brief nog hebt)

Succes! :+
Bedankt voor de hulp, ik zit nu idd op mijn administrator account!
CyberSnooP schreef op 27 augustus 2004 @ 21:20:

Je kunt ook een vpn opzetten naar vpn.tue.nl en dan je netwerkinstellingen wijzigen. In de praktijk (vaag, maar waar) blijkt het vaak nuttig om:
• VPN in te loggen
• Je computer naam te wijzigen naar S0xxxxx
• Te rebooten
• VPN in te loggen
• De netwerk-id wizard gebruiken om je domein-account weer beschikbaar te maken. (niet het andere venster). Je computerdomein is campus.tue.nl, je userdomein alleen TUE.

Hiermee bedoel je dus dat ik de instellingen weer terug krijg zoals ze waren (de domein instellingen dan), terwijl ik niet op de TU hoef te zijn? Ik snap alleen niet hoe ik "VPN inlog". Mijn computer naam is trouwens al S0xxxxx. En ik ben ingelogd met Administrator/paswoordvanbrief

[ Voor 40% gewijzigd door nnk op 27-08-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant..... je computer in het domein hangen via vpn ( settings->network connections-> VPN TUe)... das idd creatief! Zo kan het denk ik ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Er zitten echt een hele shitload aan PC's op het netwerk, allemaal onderverdeeld in werkgroepen natuurlijk, maar ik kan op geen enkele (althans daar lijkt het op) inloggen. Terwijl ik \\campusmp wel kan bereiken en die zit op hetzelfde LAN lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt alleen op de computers op het TU-domein. Mits die mensen jou daar toestemming voor geven met de rechten. Die werkgroepen kom je vaak niet op.
En proberen gaat lang duren, want de timeout die je dan moet uitzitten is lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verreweg de makkelijkste oplossing voor je thuis internet problematiek: Een (draadloze) router!
Tegenwoordig niet schandalig duur meer en het gerommel met je instellingen gaat irriteren. Bovendien werkt het deels automatisch als een firewall.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Als je in Documents & Settings kijkt hebben andere mensen daar ook nog restanten van een user die s123465 heet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
Jah, lekker handig allemaal :)

Okee cool, hardstikke bedankt, ik heb het ding nu aan de praat, maar is er ook nog een manier om alles weer terug te draaien, zodat het net is alsof ik hem net kreeg? Niet dat ik bang ben dat ze beginnen te zeuren maar dat lijkt me gewoon ff wat fijner om mee te werken, ik heb wel al gezien dat er geen System Restore is die goed is, (geloof ik). En ik weet nog steeds niet hoe ik er nu (veilig) internet op kan krijgen zonder die zooi allemaal te verneuken... Vind het wel jammer dat het zo'n gedoe is eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je notebook moet nou eenmaal in het domein van de TU/e staan en daar zijn nu eenmaal beperkingen aan. Maargoed, het komt ieder jaar voor (vooral in het begin) dat hele volksstammen toch hun computer uit het domein gooien. De IBM-cd's zullen niet werken ( is hetzelfde bij Nec's ), omdat de recovery-partitie verwijderd is (scheelt weer 2-3GB ofzo :) ).
Maar je kunt alles heel eenvoudig weer terugzetten naar de begintoestand. Dat heet imagen (meesten wel bekend hier). Meer info: http://www.fp.tue.nl/nsc/Documenten/zelfimagen.htm

Image dan alleen de C-drive, anders gooi je onnodig alle data weg ( ja idd, daarvoor is er een c- en d-drive :P ).

O ja, ff een vraagje. Staat service pack 2 al standaard op de IBM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53

Luke!

#Treinbaas
Inloggen met sxxxxxx naar TUE (vanaf thuis) gaat natuurlijk erg traag (> 1 min.) i.v.m. ontbreken TU/e-verbinding.

Als ik onder dat TUE-ding inlog en die VPN-verbinding opzet, kan ik dan zonder problemen dat irritante password wijzigen?

Is 't mogelijk om de PC-Naam te wijzigen?

[ Voor 63% gewijzigd door Luke! op 28-08-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Iemand zei hier iets van een mogelijkheid om bij het opstarten de pc niet naar een verbinding te laten zoeken bij het inloggen op 't TU/e-domein, als die verbinding niet aanwezig is (bv. thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Oh, de vraag erbij zetten is ook erg handig. Hóe moet dat dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Lucske schreef op 29 augustus 2004 @ 13:02:
Oh, de vraag erbij zetten is ook erg handig. Hóe moet dat dan? ;)
Het kan gewoon op de normale manier, inloggen zoals je ook inlogt op het TUE netwerk. Alleen gaat het ietsje sneller als je de netwerkkaart en wireless verbinding uitzet. Dat doe je gewoon door in "Network Connections" beide apparaten op disable te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, zoals ik in dat ene bericht schijf: Bij opstarten notebook netwerkkabel eruit trekken en pas na inloggen weer er in steken. Bij wireless moet je gewoon het wireless hardwarematig uitschakelen. Hoe dat bij de IBM's gaat weet ik niet. Maar bij de Nec's hebben we daar zo een schuifknopje voor.

En voor de mensen die trouwens een basis windows installatie willen: Ga niet zelf kloten met eigen installaties (worden niet ondersteund) maar kies als je gaat imagen op de TU campus voor "basis-image" dan staat er windows (incl. alles goed geconfigureerd) en office op. Misschien ook nog matlab omdat iedereen dit gebruikt, maar verder niks. Geen linux of andere faculteit-specifieke dingen.
Uiteraard als je voor de 1e keer een basis image doet moet je alles (de c en de d) imagen, want omdat die partitiegroottes verschillen passen anders de "stukjes" niet meer bij elkaar en dan ga je partities voor de helft overschrijven ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:48
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 10:42:
De IBM-cd's zullen niet werken ( is hetzelfde bij Nec's ), omdat de recovery-partitie verwijderd is (scheelt weer 2-3GB ofzo :) ).
Dit heb ik dus al meerdere keren horen zeggen. Ik kan echter op mijn laptop geen recovery-partitie ontdekken. Ook als ik met Partition Magic kijk, zie ik maar 3 partities, namelijk
• een NTFS-partitie "Programs", da's de schijf waar Windows op staat
• een FAT32-partitie "Data", daar staan ISO's op om linux te installeren
• een FAT32-partitie "Linux", die is momenteel leeg

Verder staat er nog ongeveer 7 MB unallocated space, daar zal de recovery ook niet op staan lijkt me. :)

Waar is die recovery-partitie dan heen??
O ja, ff een vraagje. Staat service pack 2 al standaard op de IBM's?
Nope, alleen Service Pack 1. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh... die recovery partitie staat er niet op omdat...... hij weg is. 8)7 Dat zeg ik toch of mis ik iets..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:48
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 13:56:
Eh... die recovery partitie staat er niet op omdat...... hij weg is. 8)7 Dat zeg ik toch of mis ik iets..... :)
Aaaaah, ok. Ik had jouw bovenstaande bericht wat anders geïnterpreteerd. Ik dacht dat je het over mensen had die zelf hun recoverypartitie hebben weggemikt. Maar dat is dus al op de uni gedaan. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O zo. Jah, de TU zet er gewoon zn eigen image op (verschilt per fac.) met c- en d-drive en als je je laptop ooit zelf krijgt (dus je studiestaakt en je houdt m, of je studeert af) dan gaat er het originele IBM-image op (met recovery-partitie) en dan werken de recovery-CD's wel. Dat heet "software verwijderen". Dus dat alle TU licentie-software eraf gaat. Voor sommigen duurt dat 4 weken en voor anderen 8 jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
Ivo schreef op 27 augustus 2004 @ 23:39:
Als je in Documents & Settings kijkt hebben andere mensen daar ook nog restanten van een user die s123465 heet staan?
heej ivo :P

s123465 is volgens mij een user die het NSC gebruikt om instellingen te testen etc.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Hey Bart! Die heb ik dus al verwijderd, maar er stonden alleen files voor de user. Hij stond niet in het configuratiescherm onder user accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem trouwens toevallig deze week opnieuw geinstalleerd, zonder die pruts image van het NSC. dat is echt veel sneller. die tue image kon je elke maand wel opnieuw doen zo erg was die.

/me zit waarschijnlijk wel morgenmiddag de hele tijd te kutten met het domein en de exchange server enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 00:06:
* CyberSnooP zit waarschijnlijk wel morgenmiddag de hele tijd te kutten met het domein en de exchange server enzo
Nee hoor, het netwerk is transparant van opzet. Bovendien zit je niet vast aan de exchange server, er is ook POP (exchange server adres) en SMTP (mailhost.tue.nl) toegang.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat laatste had ik al gelezen op de NSC site, maar ik wil toch eerst ff outlook proberen.

wat bedoel je met transparant? ik dacht dat je per sé in het domein moest zitten met je eigen login/pass om überhaupt geaccepteerd te worden door de DHCP server. of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Iemand enig idee hoe het nou zit met die Linux partitie op E:\. Het is een FAT32-partitie en de Fedora Core rescue disk herkent hem niet als linux boot. Hoe krijg ik dan nou LILO als bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorig jaar (bij nec versa p520) moest je ergens in het startmenu van windows een soort floppy aanmaken, daarvan moest je booten, en die gooide er dan een bootloader op zodat je red hat kon booten.

we hebben die btw het hele jaar niet gebruikt, en bijna niemand heeft het er nog op staan. het is gewoon zonde van je harde schijf ruimte, maar daar kom je nog wel achter zodra je de surfnet hub op direct connect ontdekt (surfnet.mine.nu:1418, alleen met tue ip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 00:32:
wat bedoel je met transparant? ik dacht dat je per sé in het domein moest zitten met je eigen login/pass om überhaupt geaccepteerd te worden door de DHCP server. of niet?
Transparant in de zin dat ze weinig ingewikkelde constructies hebben gekozen die alleen samenwerken met de voorgebakken images. Je hoeft niet in het domein te zitten. De DHCP server checkt je MAC adres en je hostname (welke gelijk moet zijn aan je inlognaam).

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha ok thx.

maar hoe kan ik nou netwerkdrives mappen? die tutorials van het NSC gaan ervan uit dat je in het domein zit, maar dat zit ik dus niet. met een VPN lukt het me ook niet.
Pagina: 1