Toon posts:

[IE-SP2] Fortis banking functioneert niet meer sinds SP2*

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Sinds ik sp2 in win xp erop heb gegooid werkt fortis online banking niet meer, hij blijft doet niks meer nadat ik op inloggen heb gedrukt.

de firewall staat goed en pop-up blokker staat uit.

??

groet

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Probeer anders eens de firewall uit te zetten, misschien dat dat helpt...
Of bedoel je dat met "de firewall staat goed"? :?

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb net ook een melding gehad, dat ze met onderhoudswerkzaamheden bezig zijn.
Ik kan er op het moment ook niet op.

Be Stronger Than Your Excuses

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titel bijgewerkt :)

Fortis online banking en ie sp2 ==> [IE-SP2] Fortis banking functioneert niet meer sinds SP2

Zou je verder iets duidelijker willen zijn omtrent je instellingen, wat je al gedaan hebt, waar je al naar gezocht hebt, enzovoort? Wat voor jou triviaal is, is dat voor anderen misschien niet. Of juist wel, maar ze kunnen ook niet ruiken dat jij dat al gedaan hebt. Probeer altijd zo compleet mogelijk met je informatie te zijn, dat voorkomt irritatie :)

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs als ik de firewall op allow all heb staan doet hij het niet. ik heb zonnet adsl met een multi pc modem nat firewall staat wel aan maar voorheen geen problemen mee gehad.

pop-up blokering van ms staat uit

zijn er bepaalde security instellingen waarmee het niet werkt?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 18:57:
Zelfs als ik de firewall op allow all heb staan doet hij het niet. ik heb zonnet adsl met een multi pc modem nat firewall staat wel aan maar voorheen geen problemen mee gehad.

pop-up blokering van ms staat uit

zijn er bepaalde security instellingen waarmee het niet werkt?
Dat zinnetje zegt helaas helemaal niets, want in sp2 is de interne firewall van windows volledig aangepast en strenger gemaakt.
Zet de firewall eens gewoon echt helemaal uit? Heb je nog een pc staan zonder sp2 en doet die het wel? Probeer anders je card-reader eens te uninstallen en opnieuw te installeren, misschien dat daar iets mis mee is gegaan?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
interne firewall heb ik ook uitgezet, ik gebruik seygate personal firewall pro,
ik ga de smartcard uninstallen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:31
Mooi dat ik daar nu achter kom en niet na installatie. Gelukkig komt Fortis eindelijk binnenkort met een nieuwe versie die met een los apparaatje AKA ABN-Amro werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dennis schreef op 29 augustus 2004 @ 21:22:
Mooi dat ik daar nu achter kom en niet na installatie. Gelukkig komt Fortis eindelijk binnenkort met een nieuwe versie die met een los apparaatje AKA ABN-Amro werkt.
Lijkt me ook veel beter al die extra meuk aan je pc, die toch alleen maar storing opleverd, zo blijkt nu.

ik ben de hele avond al aan het zoeken maar heb nog steeds geen oplossing

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Ik kan je wel iig geval melden dat het niet aan SP2 ligt,heb hier ook Fortis draaien met SP2 zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
raaaaaaaaaah, hoe heb jij je instellingen staan.

gebruik je wel diegene met de smart card usb versie

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 22:28 ]

• Dennis
Ik heb hier nog de seriële poort-versie overigens. Die is van mijn vader, ikzelf zit gelukkig bij de ABN.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik vermoed dat SP2 alle poorten standaard blokkeert, tenzij door (MS- en andere) software *explorer, outlook etc.) geopend (c.q. aangegeven als: niet standaard blokkeren).
M.a.w, ik vermoed dat de poort die Fortis-banking gebruikt nu (=SP2) geblokkeert staat.

De remedie is dan bij Fortis te vragen/checken welke poort(en) gebruikt worden, en die "open te zetten".

[ Voor 4% gewijzigd door Brothar op 29-08-2004 23:56 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor uw e-mail. Online Banking maakt gebruik van poort 1500 en 1180, beide poorten dienen vrijgegeven te worden in uw firewall. Indien Online Banking bij het inlogscherm blijft hangen, dan is het goed mogelijk dat de communicatie naar de kaartlezer niet correct verloopt. Indien u na het vrijgeven van poort 1500 en 1180 geen verbinding krijgt, wilt u dan zo vriendelijk zijn om aan te geven welke kleur lampje u op de kaartlezer heeft en of het lampje brandt als u de kaart in de lezer steekt.

Poorten vrij gegeven, helpt niks.

Ik heb werkelijk geen idee wat het is

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:49
Dennis schreef op 29 augustus 2004 @ 21:22:
Die is al op te halen bij je Fortis kantoor, ik heb mijn acces-key al ruim een week.

• Dennis
Okay, wordt in januari dan het oude systeem helemaal stopgezet ofzo?

• Flex
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 22:26:
raaaaaaaaaah, hoe heb jij je instellingen staan.

gebruik je wel diegene met de smart card usb versie
Geen instellingen vereist....eerst usb lezer erin,software installen als Windows erom vraagt en een reboot :)

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld dat je de software van fortis niet hebt geinstalleerd, behalve de drivers als hij er om vraagt?

• Flex
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 21:59:
je bedoeld dat je de software van fortis niet hebt geinstalleerd, behalve de drivers als hij er om vraagt?
Heb idd eerst die drivers erop gezet en toen het Fortis programma...hij deed met install daarvoor wel moeilijk vandaar deze opzet.
Maar nog even idd dan krijgen we een los kastje :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het proberen, dank je
Pagina: 1