verhuizing van centrale?

Pagina: 1
Acties:

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik woon in een Eindhovense wijk die gebouwd is voordat er dichter in de buurt een wijkcentrale gebouwd is.

Het gevolg is dat ik aangesloten ben op een centrale in het centrum op 3,4km afstand (volgens de adsl postcode checks), in plaats van op de wijkcentrale op minder dan 1 km afstand. Dat heeft weer gevolgens voor de beschikbare ADSL snelheid.

Is het mogelijk om op die nieuwere wijkcentrale aangesloten te worden om een betere ADSL beschikbaarheid te krijgen?

En hoe pak ik dat het beste aan? Via een ISP / ADSL provider, of direct bij KPN? En zitten daar kosten aan verbonden?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan zul je de KPN een nieuwe telefoonlijn aan moeten laten leggen, en daar zitten kosten aan verbonden ja. 'k weet niet hoeveel, maar 't zal niet weinig zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Testje praktisch inzicht:

- kabeltje loopt van jouw huis naar centrale 3.4KM verderop
- kabeltje loopt niet van jouw huis naar de andere centrale

Get the point? Overigens moet bij normale lijnquali er een vrij
vlotte ADSL lijn te leveren zijn, iig 2Mbit, al is dat natuurlijk nooit te garanderen.

• joopv
  • Niet online
Caesartje schreef op 29 augustus 2004 @ 12:57:
Testje praktisch inzicht:

- kabeltje loopt van jouw huis naar centrale 3.4KM verderop
- kabeltje loopt niet van jouw huis naar de andere centrale

Get the point? Overigens moet bij normale lijnquali er een vrij
vlotte ADSL lijn te leveren zijn, iig 2Mbit, al is dat natuurlijk nooit te garanderen.
Bedankt voor die test van praktisch inzicht - maar zo simpel is het niet. Je hebt nog diverse nivo's van sub-knooppunten waar verbindingen gelegd kunnen worden.

Ik weet al dat het mogelijk is. Mijn vraag betreft vooral op welke manier dit voor elkaar te krijgen bij de KPN, en zonder extreme kosten.

Met 2Mb schiet ik niks op - dat heb ik nu ook al via de kabel.

Heeft er trouwens al iemand iets gehoord over ADSL2? BBNED schijnt er mee te testen. Dat zou mijn probleem ook op kunnen lossen.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

En in die nieuwe centrale staan al DSLAM's? Nee? Reken op 200.000 euro ofzo. Ja? Reken op 2000-10000 euro voor een handpatchde verbinding van je huis naar die centrale, en op eindeloos geemmer, iedere keer dat er iets met je verbinding moet gebeuren.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• nodiras
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Je hebt gewoon pech. Jouw telefoonlijn/kabel gaat nu eenmaal naar de oude centrale. KPN gaat echt niet voor jou alleen een nieuwe kabel leggen naar de andere centrale tenzij jij dat natuurlijk gaat betalen. Ook denk ik dat al jij een nieuwe lijn aanvraagt en er zijn nog aderparen in de oude kabel vrij ga je waarschijnlijk weer naar de oude centrale

• joopv
  • Niet online
CyBeR schreef op 29 augustus 2004 @ 12:56:
Dan zul je de KPN een nieuwe telefoonlijn aan moeten laten leggen, en daar zitten kosten aan verbonden ja. 'k weet niet hoeveel, maar 't zal niet weinig zijn.
Dat zou best een optie kunnen zijn - zo vreselijk veel kost het aanleggen van een nieuwe lijn nou ook weer niet.

Maar hoe voorkom ik dan dat ik weer op die oude centrale in het centrum aangesloten ga worden, in plaats van op de nieuwere dichterbij?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07

Tux

Ik zou KPN opbellen en vragen wat de mogelijkheden zijn B)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

de kans is groot dat die nieuwe wijkcentrale gebouwd is voor bijv nieuwbouw huizen of wijk aan te sluiten of een gedeelte van het oude net over te nemen.

maar nee, je kunt niet als gewone klant zomaar kiezen op welke centrale je aangesloten wilt worden.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
PipoDeClown schreef op 29 augustus 2004 @ 14:25:
de kans is groot dat die nieuwe wijkcentrale gebouwd is voor bijv nieuwbouw huizen of wijk aan te sluiten of een gedeelte van het oude net over te nemen.

maar nee, je kunt niet als gewone klant zomaar kiezen op welke centrale je aangesloten wilt worden.
Of, zoals in (oa) Amersfoort gebeurt is, een spindernieuwe centrale bouwen in een nieuwbouwwijk, en daar alle nieuwe huizen op aansluiten.. En vanaf daar dan naar de oude centrale, alleen dat stuk is dan gemoderniseerd, en is glasvezel..
terwijl de DSLAMS in de oude centrale staan..

Je woont dan in een nieuwbouwwijk, naast de centrale ongeveer, maar kan geen ADSL nemen, omdat er tussen de 2 centrales GLAS ligt, en ADSL over koper gaat.....

dus op de nieuwe centrale zitten hoeft nog niet per definitie ook ADSL betekenen, tenzijn ze zoals gezegd ook DAAR DSLAMS plaatsen (en dat doen ze alleen als dat ook rendabel is, die shit is duuuur)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
joopv schreef op 29 augustus 2004 @ 14:09:
[...]

Dat zou best een optie kunnen zijn - zo vreselijk veel kost het aanleggen van een nieuwe lijn nou ook weer niet.
Zo vreselijk veel kost het niet? Goedendag, weet jij hoelang het duurt om met een graafmachine en 2+ man een geul van 1+ KM te graven, kabel erin, netjes afdichten, en de opengebroken straat weer te repareren? En de kosten die de gemeente rekent om sowieso te mogen graven?

Denk aan 25-100 euro per meter totaal, afhankelijk van het type straat dat opgebroken moet worden.

Maw: Vergeet het maar, er wordt NIET een extra lijn gelegd. Tenzij je met grof geld aankomt zetten dus.

ADSL2 zal geen grote verbetering teweeg brengen: Dat is alleen effectief op de kleinere afstanden. Daarnaast zal het nog minimaal 1-2 jaar duren voordat dat ookmaar een klein beetje beschikbaar is.

Dus: Houd lekker je kabelabbotje, of neem een leuk 1-2Mbit ADSL pakketje. Maar hoger dan 2Mbit kun je gewoon vergeten....

[edit]
Een "standaard" nieuwe aansluiting aanvragen bij KPN gaat niet werken: In jou straat lopen nog tig ongebruikte telefoonkabels, KPN legt er altijd meerdere per huis. Dus een nieuwe lijnaanvraag vereist hoogstens een stukje graven tot aan de bundel in de straat, er zal echt geen nieuwe lijn tot aan de centrale gelegd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 29-08-2004 14:37 ]

Pagina: 1