Ik denk dat er iets mis is met de hardware, vandaar dat ik het in dit subforum post.
Eerst even de specificaties:
Proc: AMD Athlon XP 2600+ (wordt weergegeven in windows als een 3200+)
Mobo: Asus A7V600-x
RAM: Kingston ValueRAM KVR333X64C25/512
Vid: NVIDIA GeForce FX 5700 met 65.73 drivers.
Windows XP Pro + SP1
Directx 9.0b
Het probleem:
Tijdens het gebruik van de computer bijvoorbeeld met Internet Explorer loopt IE vast na het bekijken van een paar pagina's. Ieder spel dat ik start loopt binnen paar minuten vast.
Tijdens het opnieuw installeren van windows 9 van 10 keer mist de setup een file op de cd. (andere cd die 100% ok is blijft ie bestanden missen).
Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe drivers voor: videokaart, via4in1 en windows updates.
- Spellen opnieuw ingestalleerd.
- Registry en filemonitor gedraait tijdens spelen van spellen. (bijvoorbeeld the sims lijkt vast te lopen op directx).
- Updates voor de games geinstalleerd.
- Windows opnieuw installeren.
- Bios instellingen aangepast met minder agressieve geheugen timings. Zelfs geheugen op cas 3.
- Laatste bios versie er op gezet.
- Geheugen in andere bank gezet om te kijken of dat werkte.
- Corsair geheugen uit andere pc er in gezet om te kijken of dat wel werkte. (ook geen resultaat).
- memtest86 gedraait met standaard, all tests en extended voor een dag. (geen fouten gevonden in het kingston ram).
- Voltages nagekeken en lijken ook binnen de specificaties.
- Temperatuur van pc lijkt ook ok met 50c. (standaard box cooler).
Wie o wie kan mij helpen om dit zeer lastige probleem op te lossen.
Eerst even de specificaties:
Proc: AMD Athlon XP 2600+ (wordt weergegeven in windows als een 3200+)
Mobo: Asus A7V600-x
RAM: Kingston ValueRAM KVR333X64C25/512
Vid: NVIDIA GeForce FX 5700 met 65.73 drivers.
Windows XP Pro + SP1
Directx 9.0b
Het probleem:
Tijdens het gebruik van de computer bijvoorbeeld met Internet Explorer loopt IE vast na het bekijken van een paar pagina's. Ieder spel dat ik start loopt binnen paar minuten vast.
Tijdens het opnieuw installeren van windows 9 van 10 keer mist de setup een file op de cd. (andere cd die 100% ok is blijft ie bestanden missen).
Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe drivers voor: videokaart, via4in1 en windows updates.
- Spellen opnieuw ingestalleerd.
- Registry en filemonitor gedraait tijdens spelen van spellen. (bijvoorbeeld the sims lijkt vast te lopen op directx).
- Updates voor de games geinstalleerd.
- Windows opnieuw installeren.
- Bios instellingen aangepast met minder agressieve geheugen timings. Zelfs geheugen op cas 3.
- Laatste bios versie er op gezet.
- Geheugen in andere bank gezet om te kijken of dat werkte.
- Corsair geheugen uit andere pc er in gezet om te kijken of dat wel werkte. (ook geen resultaat).
- memtest86 gedraait met standaard, all tests en extended voor een dag. (geen fouten gevonden in het kingston ram).
- Voltages nagekeken en lijken ook binnen de specificaties.
- Temperatuur van pc lijkt ook ok met 50c. (standaard box cooler).
Wie o wie kan mij helpen om dit zeer lastige probleem op te lossen.
[ Voor 3% gewijzigd door damouzer op 29-08-2004 12:35 ]