Toon posts:

Probleem Asus P4P800S-E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal mooie spulletjes binnen gekregen maar ik krijg het allemaal niet aan de praat.

Het volgende heb ik :

P4 3,0Ghz
2 x 512MB Kingston Value Ram
Maxtor 200GB S-ATA
Plextor DVD Speler
Pioneer DVD-R Writer
Kastje met 300Watt Voeding.
Verder had ik zelf nog een ATi Video Kaart liggen.

Oke alles in elkaar gezet netjes CD van WinXP (incl. sp1) in de plextor gestopt en booten maar oke prima alles werkt tot nu toe.

Dan moet natuurlijk de schijf worden gepartitioneerd oke dat doe ik maak er 1 partitie van 200GB. Dat gaat goed. Nu moet die worden geformateerd dus ik druk op enter en hij gaat formateren na een tijdje blijft die op 14% hangen :(

Ik denk zal me toch niet gebeuren dat de schijf kapot is, oke ik het proberen met FDISK van 98 ik partitie gemaakt en dan formateren :) prima gaat allemaal goed.

Ik de xp cd er weer in en dan maar eens xp installeren op de fat32 partitie om te testen. Na het kopieeren van de bestanden gaat de cd rebooten om de installatie voort te zetten in graphische mode maar wanneer het xp logo om me scherm verschijnt zie ik 1 x het blauwe balkje lopen en daarna staat het systeem vast :(

Ik heb nog wat meer schijfen liggen dus ik stop er even een 40GB Ultra Ata Maxtor schijf erin om te testen. Ik xp cd er weer in en partitioneren en dan formateren dat gaat goed. als de format klaar is kopieerd die natuurlijk weer de bestanden naar de HD daarna word het systeem gereboot om dus weer voort te zetten in graphische mode maar helaas het zelfde wat dus gebeurd met S-Ata schijf dat die weer blijft hangen op het XP logo en er gebeurd verder helemaal niks :(

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word helemaal gek :( ik weet echt niet meer wat ik fout doe.

Sorry voor het ultra langen verhaal.

Alvast bedankt.

Gr
Andy

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het werkend.

Ten eerste heb ik een bios update gedaan :) dat hielp heeeeel veel.

En ten 2e de 200GB S-ATA Maxtor schijf is echt kapot :( dus die word omgeruild bij de leverancier.