vanaf dinsdag is de hp laserjet 1010 in de aanbieding bij de makro / lukas klamer. op zich heb ik best interesse in dit apparaatje, ik vraag me alleen af wat de nieuwe toner/cartridges kosten?
Zoek, en gij zult vinden:
RePrint.nl
Voor de geintresserde:
HP LaserJet 1010 kost bij de Makro: 159,- Ex. / 189,21 Incl. BTW
RePrint.nl
Voor de geintresserde:
HP LaserJet 1010 kost bij de Makro: 159,- Ex. / 189,21 Incl. BTW
[ Voor 22% gewijzigd door RaZ op 29-08-2004 12:43 ]
Ey!! Macarena \o/
Even dit topic weer opkrikken, want ze zijn vanaf dinsdag 12 oktober weer in de aanbieding voor €184,45 bij de Lukas Klamer.
Voor zover ik de reviews kon vinden werd er nog wel eens gesproken over Paper Jams. Hebben meer mensen dit ervaren?
En heeft toner ook een bepaalde houdbaarheidsdatum? Als je er bij Reprint meerdere koopt krijg je een soort van quantumkorting zie ik namelijk en het zou dan handiger zijn om er meerdere in 1 keer te kopen.
Maw: is deze laserjet een verstandige aanschaf of kan ik beter op aanbiedingen wachten?
Voor zover ik de reviews kon vinden werd er nog wel eens gesproken over Paper Jams. Hebben meer mensen dit ervaren?
En heeft toner ook een bepaalde houdbaarheidsdatum? Als je er bij Reprint meerdere koopt krijg je een soort van quantumkorting zie ik namelijk en het zou dan handiger zijn om er meerdere in 1 keer te kopen.
Maw: is deze laserjet een verstandige aanschaf of kan ik beter op aanbiedingen wachten?
Je kunt beter de brother HL1430 kopen. Ik ben er zeer tevreden over en komt uit diverse testen als beste budget laserprinter uit de bus. (computertotaal, consumentenbond).
Staan diverse topics hier mocht je geinteresseerd zijn.
waar ge je de printer voor gebruiken? Kantoor <5 personen?
Of gewoon prive? Ik gewoon 1 tonertje extra kopen, met 1 toner doe je aardig wat duizenden pagina's tekst...
Ga je voor zakelijk met wat meer mensen en dus meer verbruik zou ik naar een ander type Laserjet kijken.
Of gewoon prive? Ik gewoon 1 tonertje extra kopen, met 1 toner doe je aardig wat duizenden pagina's tekst...
Ga je voor zakelijk met wat meer mensen en dus meer verbruik zou ik naar een ander type Laserjet kijken.
Ik heb die ook, en werkt prima. Heb niet echt vergelijkingsmateriaal dus het is vrij subjectief, maar het is een prima ding, en de toners zijn helemaal niet duur.Mad_Manic schreef op 09 oktober 2004 @ 16:45:
Je kunt beter de brother HL1430 kopen. Ik ben er zeer tevreden over en komt uit diverse testen als beste budget laserprinter uit de bus. (computertotaal, consumentenbond).
@Gijoe6666:
Ik heb nu nog niet zo'n groot budget (student he
), maar ik ben me een beetje aan het oriënteren op een laserprinter voor thuis.
Dit vooral omdat ik veel in zwart/wit print en soms ook best grote stukken.
Op de scholen waar ik op gezeten (en op mn huidige school ook) stonden altijd HP Laserjets en allen zijn mij qua kwaliteit en bedieningsgemak op de printer zelf erg bevallen.
Het ging hierbij ondere andere om de types HP Laserjet 5 PCL en HP Laserjet 1100. Ik heb ze niet exact onthouden helaas.
Ik probeer de printer samen met mijn ouders oid te kopen, maar anders zal ik hem alleen kopen en dan zal voornamelijk ik zelf hem veel gebruiken. Maar mijn zusje zal het ook voor haar kleine en niet vaak voorkomende verslagjes voor school gaan gebruiken.
@Mad_Manic:
Ik weet niet of het exact dat type was, maar ik zag al eens eerder een Brother printer in een advertentie ene hele tijd terug dat inderdaad een goedkope printer was.
Ik ga even kijken wat de Brother site er over verteld en wat ie in de pricewatch kost.
Thnx voor de adviezen tot zover.
Edit:
Hoe zit het trouwens met de warming-up bij de Brother naar een tijdje idle?
Edit 2:
En hoe zit het met toners? Hoe duur zijn zijn ze ongeveer voor de Brother HL-1430 en waar zijn ze o.a. verkrijgbaar? Ik zit namelijk al even bij Reprint te kijken, maar het type HL-1430 staat niet in de lijst bij de toners. Misschien dat iemand een typnummer van die toner kan geven? Misschien dat het typenummer van die toner er wel bij staat namelijk.
Ik heb nu nog niet zo'n groot budget (student he
Op de scholen waar ik op gezeten (en op mn huidige school ook) stonden altijd HP Laserjets en allen zijn mij qua kwaliteit en bedieningsgemak op de printer zelf erg bevallen.
Het ging hierbij ondere andere om de types HP Laserjet 5 PCL en HP Laserjet 1100. Ik heb ze niet exact onthouden helaas.
Ik probeer de printer samen met mijn ouders oid te kopen, maar anders zal ik hem alleen kopen en dan zal voornamelijk ik zelf hem veel gebruiken. Maar mijn zusje zal het ook voor haar kleine en niet vaak voorkomende verslagjes voor school gaan gebruiken.
@Mad_Manic:
Ik weet niet of het exact dat type was, maar ik zag al eens eerder een Brother printer in een advertentie ene hele tijd terug dat inderdaad een goedkope printer was.
Ik ga even kijken wat de Brother site er over verteld en wat ie in de pricewatch kost.
Edit:
Edit 2:
En hoe zit het met toners? Hoe duur zijn zijn ze ongeveer voor de Brother HL-1430 en waar zijn ze o.a. verkrijgbaar? Ik zit namelijk al even bij Reprint te kijken, maar het type HL-1430 staat niet in de lijst bij de toners. Misschien dat iemand een typnummer van die toner kan geven? Misschien dat het typenummer van die toner er wel bij staat namelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Joen op 09-10-2004 17:40 ]
Die brother gaat na een tijdje in standby (je hoort niks en er branden geen lampjes) en als je dan print kun je direct printen.JeroenM_tbs schreef op 09 oktober 2004 @ 17:33:
@Gijoe6666:
Ik heb nu nog niet zo'n groot budget (student he), maar ik ben me een beetje aan het oriënteren op een laserprinter voor thuis.
@Mad_Manic:
Edit:
Edit 2:
Toner 60 euro, ik geloof dat er ook nog een toner is met 2 keer zoveel poeder voor iets meer.
Drum is 133 pleuro. Dat zijn nogal grote prijsverschillen in vergelijking met HP.
http://www.centralpoint.nl/apresent.php?aid=63
Bij mijn weten hoeven drums toch zelden te worden vervangen?
Op de drums wordt een magnetische afbeelding van je document gezet dat de toner aantrekt dacht ik.
Of het is het component dat de toner op je papier 'brand' (vandaar dat je papier soms ook warm uit ee laserprinter of kopieermachine komt.
Het was voor 1 van die 2 dingen, maar ik dacht dat de toner het vaakst vervangen moest worden?
Op de drums wordt een magnetische afbeelding van je document gezet dat de toner aantrekt dacht ik.
Of het is het component dat de toner op je papier 'brand' (vandaar dat je papier soms ook warm uit ee laserprinter of kopieermachine komt.
Het was voor 1 van die 2 dingen, maar ik dacht dat de toner het vaakst vervangen moest worden?
Wij hebben hier zo`n laserjet 1010 en dat ding gaat als de brandweer. Er komen ook verder geen rare 'luchtjes' vrij e.d. (hiervoor hadden we een HP LaserJet III
, dat ding stond te stoken... pfoe.) Hij is wel USB wat me in de eerste plaats niet zo aansprak echter hangt hij nu aan een CUPS printserver en dat gaat nu beter dan ooit. Ik dacht dat we laatst een toner voor 45 euro hadden gekocht.
[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 10-10-2004 14:50 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Ik zit te twijfelen tussen de HP Laserjet 1010 en de Brother HL1430:
Hoe zit het met het aantal pagina´s dat geprint kan worden met een toner?
En wat is de prijs per afdruk dan ongeveer?
En zo´n drum: moet dat ooit vervangen worden? Een nieuwe printer is maar een paar euro duurder.
Hoe zit het met het aantal pagina´s dat geprint kan worden met een toner?
En wat is de prijs per afdruk dan ongeveer?
En zo´n drum: moet dat ooit vervangen worden? Een nieuwe printer is maar een paar euro duurder.
[ Voor 22% gewijzigd door compie op 10-10-2004 14:51 ]
Ik heb zowel een HP laserjet 1010 geleverd aan mijn klant en een HL1430 aan een andere klant.
Hp vond ik:
Lekker klein
Snel
Driver was goed
Papier makkelijk erin
Toner goed te vervangen
Snel
Stil
Nadeel:
Papierklep zonder afsluitdeksel
2e papierlade slecht te gebruiken
maakt best veel lawaai voor printen
Brother:
Voordeel:
Makkelijk 1e en onderste papierla
Snelheid ging
Toner ging wat moeilijker erin maar wel heel makkelijk schoon te maken
Bak papier onderste ging heel goed open
Goedkoper dan HP
Ziet er wat zakelijker uit dan HP en veel meer op een laserprinter
2 jaar garantie met 1 jaar onsite!!!!!
Nadeel
Driver niet snel te installeren
Iets groter dan HP
Dit is uit mijn hoofd. Als ik op meer kom laat ik het wel weten.
Hp vond ik:
Lekker klein
Snel
Driver was goed
Papier makkelijk erin
Toner goed te vervangen
Snel
Stil
Nadeel:
Papierklep zonder afsluitdeksel
maakt best veel lawaai voor printen
Brother:
Voordeel:
Makkelijk 1e en onderste papierla
Snelheid ging
Toner ging wat moeilijker erin maar wel heel makkelijk schoon te maken
Bak papier onderste ging heel goed open
Goedkoper dan HP
Nadeel
Driver niet snel te installeren
Iets groter dan HP
Dit is uit mijn hoofd. Als ik op meer kom laat ik het wel weten.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Hoe bedoel je het nadeel met het niet snel kunnen installeren van de driver van de Brother laserprinter?
Kun je dat wat concreter noemen?
Zou je van de Brother bijvoorbeeld makkelijk een netwerkprintertje kunnen maken als je hem als gedeelde printer aan een Windows 2000 Pro computertje hangt?
Kun je dat wat concreter noemen?
Zou je van de Brother bijvoorbeeld makkelijk een netwerkprintertje kunnen maken als je hem als gedeelde printer aan een Windows 2000 Pro computertje hangt?
Ehm....itsalex schreef op 11 oktober 2004 @ 00:42:
Nadeel:
Brother:
Voordeel:
Goedkoper dan HP
- Als je de specificaties van de 1010 leest, kom je erachter dat deze een zogenaamde priority feed heeft, ofwel hij heeft maar 1 lade, en dat zal hij altijd houden... Dat sleufje is puur om papier als eerste door de printer te voeren.
- Goedkoper is de brother op papier (
- Het maakt toch niet uit hoe een printer eruit ziet? Of ben ik wappie?
- Nah, 2 jaar onsite, ik vermoed dat ze em komen omruilen met een refurb (en dus al een gebruikte printer) -> Jah, dit is ook Onsite, alleen dat vertellen ze er niet bij
Ik denk dat ik toch maar voor een HP dan ooit ga, ik wacht alleen nog even tot ik weer wat meer geld heb en er misschien nog eens een mooier model komt.
Tipje 
LJ 1160/1320 kijk maar eens naar die serie, is wel inderdaad wat duurder, ziet er ook STUKKEN beter uit.
LJ 1160/1320 kijk maar eens naar die serie, is wel inderdaad wat duurder, ziet er ook STUKKEN beter uit.
[ Voor 18% gewijzigd door jorritv op 11-10-2004 10:00 . Reden: typo ]
Verwijderd
Weer een schopje, de HP 1010 is nu bij de office centre in de aanbieding, 129 ex btw (met inruil van een oude printer).
Dat maakt het verschil met de brother nihil?
Dat maakt het verschil met de brother nihil?
Wel oppassen. Ik heb die gekocht ipv een nieuwe toner cartridge voor mn HP Laserjet 4L.
Wat blijkt echter: de toner cartridge heeft maar eeen capaciteit van een goede 2000 pagina's terwijl ik gewoon was te werken met toner cartridges die 4000-5000 pagina's konden afdrukken (dat zijn normale waarden voor een toner cartridge).
Voor de rest niet dan lof! Uitstekende kwaliteit, lawaai is zeker niet storend. Bliksemsnel en uiterst makkelijk om te installeren/gebruiken.
Wat blijkt echter: de toner cartridge heeft maar eeen capaciteit van een goede 2000 pagina's terwijl ik gewoon was te werken met toner cartridges die 4000-5000 pagina's konden afdrukken (dat zijn normale waarden voor een toner cartridge).
Voor de rest niet dan lof! Uitstekende kwaliteit, lawaai is zeker niet storend. Bliksemsnel en uiterst makkelijk om te installeren/gebruiken.
Dat de bijgeleverde toners zijn meestal mindere capaciteit bevatten is ook mijn ervaring idd.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Na enig onderzoek heb ik ontdekt dat volgens de specificaties van de cartridges, de capaciteit maar 2000 pagina's is, dus net zoals de meegeleverde cartridgeLauPro schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:30:
Dat de bijgeleverde toners zijn meestal mindere capaciteit bevatten is ook mijn ervaring idd.
Das wel heel erg weinig. Heb hier een mooie HP Laseerjet 4000N staan gekocht voor een zacht bedragjeneedless to say schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:00:
[...]
Na enig onderzoek heb ik ontdekt dat volgens de specificaties van de cartridges, de capaciteit maar 2000 pagina's is, dus net zoals de meegeleverde cartridge.
Ik heb het in ieder geval gehad met HP deskjets... Mijn volgende wordt ook een laser. Misschien is deze HP wel iets.
Ik had vorig jaar 2 nieuwe cartridges voor mijn 930c gekocht.. 2 maanden later ontbreekt 1 van de kleuren... 45,= weggegooid dus... Dat probleem heb je niet bij lasers.... althans niet dat ik weet.
Trouwens: wat voor een zin heeft het om office centre prijzen te quoten. Niet iedereen heeft een bedrijfskaart.
Ik had vorig jaar 2 nieuwe cartridges voor mijn 930c gekocht.. 2 maanden later ontbreekt 1 van de kleuren... 45,= weggegooid dus... Dat probleem heb je niet bij lasers.... althans niet dat ik weet.
Trouwens: wat voor een zin heeft het om office centre prijzen te quoten. Niet iedereen heeft een bedrijfskaart.
[ Voor 21% gewijzigd door Darth Malak op 06-01-2005 15:07 ]
Bij lasers in dit prijssegment is er maar een kleur 
Ik heb laatst de 1012 voor iemand gekocht en geinstalleerd, prima machine. Licht, donderssnel en prima afdruk. Ik zou echt bijna in de verleiding komen om mijn ouwe trouwe LJ 1100 in te ruilen voor een 10xx serie printer.
Ik heb laatst de 1012 voor iemand gekocht en geinstalleerd, prima machine. Licht, donderssnel en prima afdruk. Ik zou echt bijna in de verleiding komen om mijn ouwe trouwe LJ 1100 in te ruilen voor een 10xx serie printer.
Pagina: 1