Toon posts:

Processor verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een computer maar ik heb opstart problemen
Als ik mijn pc opstart vraagt hij in welke modus ik wil opstarten dan kies ik iets,
maar als dat windows schrem dan komt reboot mijn PC.

Ik heb van alles geprobeert maar t lukt niet hem weer aan de praat te krijgen:(

Als iemander een oplossing voor weet:D

Ik was niet zo super treveden met de computer
Dus ik dacht ik zet gewoon een nieuwe computer in elkaar...
Maar ik wil mijn processor wel graag houden...
En dan komt de vraag:

Is het mogelijk om ijn processor overte zetten naar een ander moederbord?

Greetz Mcalex

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou ook kunnen proberen het probleem op te lossen. Want het ziet er naar uit dat gewoon enkel je windows install corrupt is.
Natuurlijk kun je een nieuew computer bouwen, maar dan zul je nog windows moeten installeren natuurlijk (doe je dat niet zal die install op IEDERE bak problemen geven).

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Van zelfde socket naar zelfde socket is in 99,9% van de nieuwere mobo's gewoon mogelijk ;)
Dit had je met een beetje research en gezond verstand zelf wel kunnen bedenken ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit zijn wel hele basic vragen, maar goed.

Heb je al geprobeerd om Windows opnieuw te installeren?
Heb je je geheugen en harde schijf al getest (URL's naar programma's hiervoor staan in de FAQ.

Of je processor nog in een nieuw moederbord past? Dat ligt eraan, als je hetzelfde socket koopt zal het meestal wel lukken. Kijk even op de website van fabrikant van het moederbord welke processors hij allemaal ondersteunt.

Verwijderd

Lijkt mij inderdaad dat windows corrupt is, hier staat genoeg in over de faq (recovery console e.d.). Natuurlijk kun je windows opnieuw installeren, maar het klinkt alsof je tóch ergens een probleem hebt, want je was niet tevreden over je PC. Je komt nogal onwetend over, dús het zal een probleem met de software kunnen zijn, ik noem: foute drivers, spyware, virussen.

Om er zeker van te zijn dat je dáár allemaal vanaf bent is een formattering aan te raden. Zowiezo wel goed van tijd tot tijd. Heel je HD weer leeg en fris beginnen.

Wat ook wel leuk is is een hardware defect uitsluiten: probeer eens je geheugen te scannen met memtest86+, je harddisk met de tool van de fabrikant van je harddisk. etc...

Pas als je écht ontevreden bent over je moederbord zou je kunnen besluiten een nieuwe PC te bouwen, en bepaalde onderdelen te houden.

Ik weet niet wat voor bak je nu hebt, maar alleen je processor houden lijkt me wel een van de méést onzinnige dingen. Vaak kun je een oude processor nog wel in een nieuw moederbord doen met hetzelfde socket, en wie weet is je HD nog wel érg goed, of je videokaart erg sterk, en je kast enorm goed, zodat je die ook kunt houden, en in principe alleen je moederbord hoeft te vervangen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Ik denk dat ik inhoudelijk weinig meer hoef toe te voegen, je hebt blijkbaar geen flauw idee wat het probleem is, dus is een nieuwe PC kopen voorbarig en loop je risico dat het niets oplost :o Zoek dat dus uit voordat je ook maar iets overweegt te kopen...

Verder vragen we op GoT heus niet dat je alles al weet voordat je hier komt, maar wel dat je gestructureerd zelf eerst na gaat denken en zelf op zoek gaat en dat alles in een duidelijke en onderbouwde topicstart zet. Ik mis daar eea van hier :o - om een beter idee te krijgen hoe/wat/waar raad ik je aan de registratievoorwaarden waar je je overigens accoord EN bekend mee verklaard hebt... nog goed door te lezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.