Toon posts:

WD 120 gb sata word niet herkend bij windows setup ?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een sata hdd gekocht. Ik wou het aansluiten hij werd herkend bij raid maar daar heb ik niks aan. Als ik windows wil installeren zegt i dat er geen hdd aangsloten zijn. Hoe krijg ik dit aan de praat ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laad de drivers met F6 bij het isntalleren van windows.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 14:10
je hebt 2 diskette's nodig...eentje met de raid-controller, en eentje met de s-ata controller....

tijdens windows installeren zie je in 't begin onderin staan ''druk op f6........''.........dat doe je, en op een gegeven moment vraagt ie dan om de diskette(s)

welk mobo gaat 't over ?

Verwijderd

Al een 1-disk array aangemaakt?

Pak je diskette met S-ATA/RAID controller drivers, druk op F6 bij windows setup, en doe je ding.

Verwijderd

OM FAQ: Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?

F6 dus en de driver voeren. En bij de meeste controllers is herkenning als RAID in een single drive opstelling normaal (eventueel aanmelden in Sata bios als single drive array).

[search=sata windows installeren]
[google=installing Windows Sata drive]

Kortom, maak gebruik van je naslagwerken (search, Google, Faq etc) alvorens een topic te openen. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op het forum. Zo mist er nogal wat belangrijke info in je topicstart (waarvoor de naslagwerken je niet tot nut waren en je hardware specificaties bijv.). :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 12:54 ]

Dit topic is gesloten.