Voeding laptop

Pagina: 1
Acties:

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Een net goedemiddag
Ik heb een probleem met een laptop dat niet wil opstarten, de voeding werkt niet meer.
Als de adapter wordt aangesloten dan laadt de laptop niet meer op, en brandt het lichtje niet meer dat aangeeft dat de adapter niet meer is aangesloten. De adapter doet het verder prima er komt spanning vanaf, en ik vermoed dat de aansluiting niet meer 100% is. Ik heb hetzelfde voorval gehad met een andere laptop en daar heb ik ruim 120 euro voor betaald ergens in Leiden. Verder wou niemand hem repareren zonder dat het moederbord zou worden verwisseld.
Aangezien ik hetzelfde gezeur niet meer wil aanhoren, ben ik van plan, om maar een 12/14 volt lijn direct op de batterij aan te sluiten, en zodoende spanning te leveren voor de laptop.
Wat denken jullie, gedoemd te mislukken, of mogelijk??

Overigens is het oude laptop van 5 jaar oud, die het nog verder prima doet, maar met rukonderdelen, matige harde schijf, gewone pentium processor in die veel stroom nodig heeft, zal wel weer een probleem worden met het vinden van een eventuele nieuwe adapter.
De adapter die erbij zit levert 19 volt. Eventueel kan ik een paar weerstanden kopen.

Verwijderd

je kan natuurlijk ook de laptop geheel uit elkaar halen en dan vervolgens kijken of het adapter huisje nog wel vast zit op de print, of misschien wel een kleine breuk in de print zit.

als dit zo is dit nog makkelijk te repareren.

t lijkt me in iedergeval niet verstandig om 19 volt op een 12V accu-aansluiting te plaatsen

dat is vragen om problemen.

suc6