Ik ben voor mijn werk een applicatie aan het maken die in een map een aantal XML bestanden doorzoekt en aanpast. Dit werkt inmiddels naar behoren maar er is een ding waar ik niet uitkom. Mijn bedoeling is om in de GUI aan te geven wat de stand van zaken is. Wat ik nu heb gedaan is om nadat een bestand is verwerkt een regeltje in een textarea te zetten. Dit heb ik als volgt geimplementeerd:
Dit leek mij een mooie simpele oplossing maar het bereikt niet het beoogde effect. Als ik nu op mijn de knop druk waarmee ik alles start dan blijft deze een hele tijd op ingedrukt staan en als hij klaar is komt in een keer alles in de textarea (dus niet regel voor regel). Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat de GUI een goede weergave geeft van wat er gebeurt. Dit hoeft niet perse via een testArea, een leuke progress bar is ook niet verkeerd
Ik gebruik verder Java 1.4 en hoef niet backwards compatible te zijn!
code:
1
2
3
4
| for(int tel=0; tel<fileList.length; tel++){
fileProcessClass.processFile(fileList[tel]);
gui.outputArea.setText(gui.outputArea.getText()+"\n"+fileList[tel]+" is processed");
} |
Dit leek mij een mooie simpele oplossing maar het bereikt niet het beoogde effect. Als ik nu op mijn de knop druk waarmee ik alles start dan blijft deze een hele tijd op ingedrukt staan en als hij klaar is komt in een keer alles in de textarea (dus niet regel voor regel). Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat de GUI een goede weergave geeft van wat er gebeurt. Dit hoeft niet perse via een testArea, een leuke progress bar is ook niet verkeerd
Ik gebruik verder Java 1.4 en hoef niet backwards compatible te zijn!
[ Voor 5% gewijzigd door Deddiekoel op 29-08-2004 12:07 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2