Toon posts:

MPEG niet zichtbaar op TV via TV Out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe PC met TV-Out. Via een S-Video kabel heb ik die aangesloten op de TV om films te kijken. In principe werkt alles want de monitorweergave wordt 100% doorgegeven aan de TV. Dit geldt ook voor DVD's die ik in mijn PC afspeel. Echter MPEG signalen blijven zwart. En die wil ik juist gebruiken voor het afspelen van home video's en TV-programma's die ik in MPEG-formaat op mijn harddrive opneem. Erg frustrerend dus. Op mijn PC zelf wordt wel alles weergegeven. Heeft dit iets te maken met decoders? Hiervan weet ik dus niet zo veel. Wie weet meer?

Andor

Dell Dimension
Windows XP
ATI Radeon X300
Hauppauge PVR 350

Verwijderd

komt waarschijnlijk omdat je compu mpegs alleen maar op 1 beeld kan afspelen.
Dus of op de tv of op je computerscherm. Je kan waarschijnlijk geen clone gebruiken voor mpegs. Ik heb hetzelfde probleem en als ik m'n tv als primary display kies dan speelt ie wel mpegs op de tv af, en niet op m'n comp scherm. Probeer het maar, misschien werkt het. Ik heb alleen geen ati maar een geforce.
success

Verwijderd

Maak je TVoutput eens primair / zet extend to this display aan / zet overlays uit / schakel theatre modus in.

zoeken naar 'film niet op tvout'

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

Hoicks

Techno!

DVD is ook een MPEG stream, dus is het nogal vreemd dat je normale MPEG's niet afgespeeld worden. Probeer eens 2 Windows Media speler vensters te openen en in beide een MPEG af te spelen.

Verwijderd

Hmm vreemd als je DVD's die je via de computer afspeelt wel werken Moet dat ook gaan met Mpegs. Probeer eens met dezelfde software waarmee je de dvd's afspeelt de mpegs af te spelen (meestal heeft de dvd speler ook een mogelijkheid om files van disk te spelen)

Verwijderd

Zet je TV als primary display en het werkt. Dan blijft het zwart op je monitor. Kheb precies hetzelfde probleem hier. DVD's speelt ie wel op beide schermen af, maar (sommige) divx films neit.

Verwijderd

Niks vreemds aan als die DVD afspeelsoftware in software modus werkt zonder hardware overlays ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal. De TV als primary instellen is idd de oplossing. Wel vreemd dat als je een scherm kloont niet alles gekloond kan worden....

Andor
Pagina: 1