muisknoppen: hoe schoonmaken / repareren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een muis, die af en toe per ongeluk dubbelklikt in plaats van enkel-klikt.
Ik vermoed dat de microswitch onder de button versleten of een beetje vies (corrosie?) is. Die microswitches openmaken lijkt me geen slim plan, maar ik wil wel proberen om hem schoon te maken.

Ik heb al een druppeltje pure alcohol in de microswitch laten lopen en het er met perslucht uitgeblazen. Daarmee heb ik in ieder geval enig stof verwijderd, maar het probleem niet verholpen.

Nu is mijn vraag: als je contactspray in zo'n microswitch spuit, wordt het dan een kleverige bende in die switch en gaat ie stuk, of heeft het kans van slagen? Ik heb geen idee hoeveel contactspray in de microswitch achterblijft, want verdampen doet het spul niet echt.

Thanks!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 14:04
Kan je geen nieuwe muis kopen ???

Verwijderd

Schoonmaken werkt imo niet lekker (ja, voor korte duur).

Microswitches kun je ook los kopen bij de electronica shop. Het zijn maar 2 contact puntjes, de rest is om de switch goed te positioneren op de print.

In sommige gevallen ligt het niet aan de microswitch, maar aan het plastic wat de microswitch bedient (door hard drukken breken er stukjes plastic vanaf of deukt het in. In dat geval is een stukje papier/karton onder de print zodat de microswitch wat eerder ingedrukt wordt de oplossing.
SIMPY.be schreef op 29 augustus 2004 @ 11:31:
Kan je geen nieuwe muis kopen ???
In de URL van deze site staat toch echt Tweakers.net en geen koopverslaafden.net ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 13:29 ]

• AlterEgo
  • Niet online
De microswitch is inmiddels losgesoldeerd en van binnen bekeken.
Het contact/veertje is gewoon versleten. Op zoek naar een vervanger :)

Verwijderd

In veel apparaten met knopjes kun je dergelijke switches recyclen (videorecorder bijv.) ;)

Scheelt je iig verzendkosten, mocht je geen electronicazaak lokaal hebben :)

• AlterEgo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 13:27:
In veel apparaten met knopjes kun je dergelijke switches recyclen (videorecorder bijv.) ;)

Scheelt je iig verzendkosten, mocht je geen electronicazaak lokaal hebben :)
Whehe ;) Ik heb zojuist een oude tweeknops Compaq muis bereid gevonden om als donor te fungeren. En mijn muis doet het weer als vanaouds. Knopje is alleen een beetje stroever dan de anderen. Thanks.
Pagina: 1