Toon posts:

Probleem Sapphire 9600XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een probleem
Ik heb pas een nieuwe PC gemaakt en hebt toen de Sapphire Radeon 9600XT gehaald. Mijn Probleem: Mijn favoriete spellen zijn RTS games zoals Age of Kings, Warcraft 3, Generals, enz... Maar ze willen allemaal niet opstarten op mijn pc. Als ik Age of Kings ga opstarten krijg ik eerst zwart beeld daarna springt het weer terug naar Windows en geeft me de foutmelding:"Could not initialize graphic system. Make sure that your video card and driver are compatible with DirectDraw." Ik heb van alles geprobeerd systeem opnieuw installeren( al 4 keer gedaan) Laatste drivers catalyst 4.8, 4.7 en 4.5 geprobeerd, Bios geupdate maar hetzelfde probleem. Wie O Wie kan mij helpen??
Mijn configuratie:
Pentium 4 3.0E
Ram : 1 GB
MB: Asus P4C-E 800 deluxe

Verwijderd

je mobo is een P4C800-E deluxe zo schrijf je dat, maarem je hebt wel mobochipsetdrivers geinstalleerd? je hebt een intel chipset (875PE) --->

http://downloadfinder.int...Filter.asp?ProductID=1043

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee het werkt nog steeds niet

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kijk es met dxdiag (start -> run) of directdraw e.d. niet zijn uitgeschakeld en wat de evt. oorzaak hiervan is.

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat gewoon aan

Verwijderd

je mag best meer dan 1 zin typen hoor, heb je directdraw wel gerund in dxdiag? en die andere ook? geen errors?

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 20:14 ]

Verwijderd

Ik ken iemand met het zelfde probleem, bij hem is het weg gegaan met ATI catalyst 3.9.

Probeer die eens.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Dxdiag heb ik de testen gedaan. Bij test directdraw heeft hij geen probleem gevonden. Bij test Direct3D, geeft hij geen foutmelding maar. Bij testen van Direct3D 7 interfaces wordt de scherm eerst zwart en daarna geeft hij de melding :"you cancelled the test by pressing a button" maar ik heb niks gedrukt. Bij testen van direct3d 8 en 9 interfaces geeft hij hetzelfde bericht aan. Wat kan er fout zijn????

En catalyst 3.9 heb ik ook geprobeerd maar het werkt ook niet. Nog steeds hetzelfde foutmelding.

Verwijderd

jij hebt net als een andere topicstarters ongeveer hetzelfde probleem en jullie hebben exact zelfde videokaartje
Geen problemen gevonden.
DirectDraw-testresultaten: Fout bij stap 7 (Gebruikerscontrole van botsen op volledig scherm): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)
Testresultaten van Direct3D 7: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)
Testresultaten van Direct3D 8: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)
Testresultaten van Direct3D 9: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)
als jullie in elkaars topic reageren kunnen jullie mekaar beter helpen dan wij jullie, ik denk zelf dat jullie kaart gwoon stuk is....

zwarte banden op scherm

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 08:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de andere topic ook gelezen maar bij mij komt er geen foutmeldingen bij dxdiag testen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

• En als je voor de grap nou eens DirectX opnieuw installeerd :?
• Test de kaart eens in een ander systeem, misschien is ie kaduuk :?

[ Voor 57% gewijzigd door Notna op 30-08-2004 10:14 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 10:10:
Ik heb de andere topic ook gelezen maar bij mij komt er geen foutmeldingen bij dxdiag testen.
jij hebt ook problemen met test 7, 8 en 9, jullie hebben allebei zelfde kaartje, voor mij zijn het zat overeenkomsten.... :P

Verwijderd

Al enige vordering? Ik ben na een aantal weken zoeken dat wel wat beugeworden. Als er niet snel een gouden tip komt, gaat de kaart één van de dagen is terug naar de winkel. Maarja, dan is de pc weer een hele tijd out. En wat nog erger is, hij zal het bij het nakijken perfect doen. Dit zijn enkel maar wat voorgevoelend :), hopen dat het anders loopt.

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas nog geen vorderingen. Ik denk ook zoals jij, als er niet snel een oplossing komt dan gaat 't weg en dan maar weer Nvidia.
Pagina: 1