Toon posts:

Maxtor 160GB SATA: Windows verliest \System32\Config\System

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst een sata 160gb gekocht, en ik heb er alleen maar problemen mee :

ik had eerst een diskette gekopieerd met de benodigde '' raid '' bestanden om een windows xp installatie mogelijk te maken.

het lukt om de bestanden te kopieren (F6)... maar toen ik de partities moest aanmaken etc.. gaf ie steeds error dat windows op deze partitie niet kon installeren.. ik had toen:

C: 50gb
D: 110gb

ik ging toen weer opnieuw partities maken en probeerde :

C: 60gb
D: 100gb

dit lukte wel !
bij het formatere koos ik voor normaal formateren (wat normaal vreslijk lang duurt.) waar hij nu maar 5 seconde over deed.
nadat windows volledig was geinstalleerd, ging ik drivers etc.. installeren..
toen ging ik mijn vorige 120gb IDE aansluiten om alles over te zetten op de sata op de ''D:'' dit ging verder goed.
ik installeerde simpele prog's die ik nodig heb zoals winrar,dap,everest,flashfxp,aquamark.... etc...
dit ging allemaal lekker snel.. na paar keer rebooten wou hij niet meer in windows komen en kreeg ik deze melding :

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:

\Windows\System32\Config\System

U kunt proberen dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatie bestanden. Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatie procedure te starten.

------------------------------------------------------------------

Ik heb toen windows ALWEER opnieuw geinstalleerd en kreeg na 2 dagen WEER hetzelfde...

ik gebruik nu de 120gb IDE als boot hd en de 160 sata als 2e.
ik kan de sata nu gewoon in windows gebruiken..
maar ik heb gekeken bij de 120gb IDE en daar vond ik tot mijn verbazing veel meer directories in het WINDOWS map en in c:\windows\system32
op de sata kon ik in : c:\windows\system32, GEEN CONFIG directory vinden en vele anderen ook niet, terwijl ik ze wel in de IDE kon vinden...

Voor als het nodig is, dit is mijn pc:

Athlon 64 3200+ met Zalman 7000B-CU
Asus K8V SE deluxe
1x 512mb ddr 400mhz
Ati Radeon 9800se @ Softmod 9800pro

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 15:37
Weet niet helemaal zeker of dit gaat werken, maar er is een tool van Maxtor om je 160GB juist te laten weergeven in Windows.

http://www.maxtor.com/en/...ads/big_drive_enabler.htm

Nogmaals, niet zeker of dit jouw probleem verhelpt, maar het kan geen kwaad om het te proberen. :Y)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht is de HDD gewoon gaar? Test de HDD voor de zekerheid met het tooltje van de schijffabrikant, zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Controleer ook de jumpers/kabels en verwissel evt de kabel. In zo'n geval kan het geheugen ook gaar zijn, maar aangezien Windows uitstekend werkt op een andere schijf, kan het geheugen uitgesloten zijn.

Wat betreft jouw \Config probleeem, zie Google:
[google=\windows\system32\config\system corrupt site:support.microsoft.com]
1e hit: http://support.microsoft.com/?kbid=307545

Verder heb je minimaal XP SP1 nodig om schijven van >128GB correct te kunnen gebruiken :)

Ik heb de topictitel wat verduidelijkt. "Probleem" is zo nietszeggend en een overschot aan puntjes is echt niet nodig ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 29-08-2004 11:17 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Dit probeel heb ik ook gehad. Maar dan met een quantum 2.1 Gb.
Deze verloor telkens het C:\Windows\system32\config\system
Het is niet een directory maar een file!
Heb windows zelf al 3~4 maal op nieuw geinstalleerd. En na 3x opnieuw opstarten ging het nogsteeds verkeerd. Drivers en dergelijk op de laatst stand. Maar niks baate..
Toen heb ik een nieuwe 40Gb hd erin gedaan. Opgelost.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem ook gehad met een Western Digital 250GB IDE schijf verdeeld in een C partitie van 50GB en een D partitie met de overige 190GB (beiden FAT32) op een Asus A7V8X mobo (KT400 chipset). Ik heb Windows ook 2x opnieuw moeten installeren door deze fout. Ik had het idee dat het door de stroomtoevoer kwam. :?
Bij beide keren was de spanning van de computer er een tijd afgeweest (voedingsstekker uit de PC) en na het opnieuw aansluiten gaf Windows die foutmelding.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
mrleeais schreef op 29 augustus 2004 @ 11:14:
Weet niet helemaal zeker of dit gaat werken, maar er is een tool van Maxtor om je 160GB juist te laten weergeven in Windows.

http://www.maxtor.com/en/...ads/big_drive_enabler.htm

Nogmaals, niet zeker of dit jouw probleem verhelpt, maar het kan geen kwaad om het te proberen. :Y)
Let op!! Als je dit doet mag je wel format c: doen .... Lees mijn topic ff daarvoor: [rml][ HD]Maxtor aan het doodgaan?[/rml]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Dit probleem had ik altijd als ik te ver overklokte. Ik weet niet of jij ook overklokt maar kijk daar even naar.

Verwijderd

Topicstarter
ehm toevallig.. ik kreeg het toen ik overklokte (te hoog..) toen kreeg ik dit...

maar zou niet weten of t daaraan ligt ??

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Probeer hem eerst eens terug te clocken.
En dan weer te installeren. Dan weet je het zeker.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 15:37
Megamind schreef op 29 augustus 2004 @ 14:37:
[...]

Let op!! Als je dit doet mag je wel format c: doen .... Lees mijn topic ff daarvoor: [rml][ HD]Maxtor aan het doodgaan?[/rml]
Neuh, heb meteen na de installatie van Windows deze tool gerunned, niets aan de hand. Tot 2x toe gebruikt, en hij loopt nog steeds die RAMMELBAK!!

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
ik heb ook wel eens zo'n probleem gehad met een asus mobo (a7v133 met promise raid)

ik had een maxtor 40G hdd aan de raid controler hangen en daar w2k opgezet O(geen RAID, single disk) Dit ging een paar maanden goed, mar opeens die melding....GRRR. Gekeken, bestanden staan er gewoon, rechten enz zijn goed... PC opnieuw geinstalleerd en na een paar weken weer die melding. Ik ben teruggegaan naar de winkel, nieuwe maxtor, ook niet goed... na een keer of 5 teruggeweest te zijn, kon het dus niet meer aan de hdd liggen, heb ook andere merken gekregen, maar nogo. blijkt aan de promise controler te liggen. HDD aangesloten op standaard onboard ide, en nooit meer problemen gehad. pc draait nu nog steeds met een xp install van een jaar of 2 oud...

Probeer eens een andere sata. poort, of anders deze hdd in een andere pc met sata (als dit mogenlij is...)

suc6
Pagina: 1