Wireless router / AP / repeater, welke heb ik nodig

Pagina: 1
Acties:

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 15:21
Ik moet in een bestaand wireless netwerk eigenlijk een soort signaalversterker hebben. Vroeger op BNC ging dat met een repeater en ik neem aan dat het ook met een standaard Access Point kan, maar dat weet ik niet zeker.

De bedoeling is dat een werkende WLAN verbinding een wat grotere range krijgt. Het enige AP wat er nu is, is direct ook een ISDN ADSL modem en router in een, maar deze heeft een te klein bereik. Voor zo ver ik kan vinden kan je met een AP een bedraad netwerk deels wireless maken, maar hier is dus helemaal geen bedraad netwerk te vinden en dat is ook zeker niet de bedoeling.
Ik heb ook wel wireless repeaters zien staan, maar ik weet niet zeker of dat nou echt is wat ik nodig heb.

Dus, om de range van het WLAN netwerk te vergroten ZONDER kabels te trekken, wat heb ik dan precies nodig. :?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:27

Crusader

Arc Nature

Zoiets?
klik

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Deze is cool; draagbare repeater van Asus!

Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/communication/wireless/wl-330/wl330_m.jpg

Wees consequent, maar niet altijd

• Contagion
Die Asus heb ik besteld en is als access point ook wel erg goedkoop zeg! Als het werkt laat ik het hier nog wel even weten. Bedankt iig!

• Ook

Ook

Yes I can!

Inderdaad, houd ons op de hoogte als je wil! Volgens mij is ie vrij nieuw enzo, dus ben erg benieuwd wat je bevindingen zijn!

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10-2021
Die Asus WL-330 werkt echt perfect, prima bereik (ik was verbaasd dat uit zoiets kleins nog zo'n goed bereik komt). Enig nadeel is dat de instelmogelijkheden gering zijn, alle belangrijke zitten erin maar meer ook niet.

System specs

• Contagion
Het is inderdaad een leuk dingetje, maar de wlan router waarmee het ding moet communiceren ondersteunt geen WDS en derhalve werkt het zaakje ook niet. Ik ga m nu instellen als WLAN client met daarachter weer een wlan router. Erg complex allemaal, maar uiteindelijk het goedkoopste.

• Ook

Ook

Yes I can!

Wat is WDS eigenlijk?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
(kickje :o )

Ik kon geen actueel topic hierover vinden.. dus vandaar op deze manier.

Ik heb gebruik nu een ASUS WL500g-Deluxe router, maar het bereik komt niet ver genoeg om in mijn kamer te kunnen inetten... Ik heb al een nieuwe antenne gekocht van ASUS zelf, en die op mn router aangesloten, maar nu komt er in mijn kamer het signaal nog altijd niet sterker dan 1 streepje (maar de rest van de kamer om die kamer heen hebben nu overal vol, dus was geen geldverspilling)... ook in kamer2 is het niet sterker dan 1 streepje, kom ik echt in kamer1 is het overal vol, dus ik vermoed dat het door de dubbele muur is die tussen de kamers zit, want dat is tevens een draagmuur...

er wordt maar een afstand van hooguit 10 meter afgeleged, en dat is dan op deze manier:

[routerkamer]
-------------------
[kamer1] (5meter)
-------------------
-------------------
[kamer2] (5meter)
-------------------
[mijn kamer]

Maakt niet uit op wat voor manier ik de antenne richt...

Als ik nou zo'n kastje als de ASUS WL330 koop, kan ik het signaal dan sterk genoeg krijgen zodat het in mijn kamer ook zal werken?

En klopt het dat er geen kabeltje naar dat kastje hoeft, dus dat die het signaal uit de lucht pakt, en dan weer boost?

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 15-10-2006 13:44 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• BiG-GuY

BiG-GuY

Iemand een idee?

• Ook

Ook

Yes I can!

Van Asus weet ik het niet uit ervaring, maar ik heb bij Linksys ook wel eens een bestaand netwerk 'uitgebreid'. Ik moest toen op het extra AP het MAC adres en WEP password van de 'hoofdrouter' opgeven en vanaf dat moment werkt ie inderdaad als booster/verlengstuk van het bestaande netwerk. Het AP deelt bv zelf ook geen IP adressen uit maar krijgt deze gewoon (wireless) van de 'hoofdrouter'.

Enige wat ik me nog wel herinner is dat het AP wat je erbij gaat stoppen wel geschikt moet zijn voor het uitbreiden van WiFi netwerken. Als je namelijk geen veld hebt waarbij je het WEP pass en/of MAC adres van de hoofdrouter kan invullen dan zou ik niet weten hoe je e.e.a. kunt koppelen en ik weet dus nie zeker of de Asus dat ondersteunt.

Trouwens, meteen ook nog maar ff m'n eigen vraag beantwoorden :P
WDS stands for Wireless Distribution System and is a feature supported by an increasing number of 802.11 access points. Simply put, it enables single-radio APs to be wirelessly connected instead of using a wired Ethernet connection.

WDS connections are MAC address-based and employ a special Data Frame type that uses all four of the (MAC) address fields allowed in the 802.11 standard, instead of the three addresses used in normal AP <-> STA traffic.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Nou mn Router WL500g Deluxe ondersteund ook WDS.. dus ik mag er dan wel vanuitgaan dat de WL330 zal werken...

Even wachten tot ik het geld ervoor heb :p dan ga ik gewoon die WL330 halen/bestellen... is toch maar 50 euro ofzo, dus valt mee...

Kan je met WDS ook gewoon nog steeds WPA beveiliging gebruiken? Want dat wil ik wel graag aanhouden...

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 16-10-2006 20:43 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

BiG-GuY schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:42:[...]
Kan je met WDS ook gewoon nog steeds WPA beveiliging gebruiken? Want dat wil ik wel graag aanhouden...
Bij die Linksys kon dat toen niet (en moest ik verplicht WEP gebruiken; was volgens de manual een known issue) maar ik ga ervan uit dat dat ondertussen geen probleem meer mag zijn!

Pagina: 1