Ik heb mijn laptop op geen enkele manier verzekerd gekregen binnens school. Dit is toch wel helaas een van de plaatsen waar ze onder je vingers in rook opgaan. Ik wil dit graag tegen gaan door middel van een chip met lokalisatie mogenlijkheid ofzo, in ieder geval zo dat ik hem kan terug vinden zo gouw als ik ontdek dat ie weg is. Weet iemand waar ik zo een chip kan krijgen (wilde dieren chip ofzo?), of een andere mogenlijkheid zo. Vast leggen heeft geen zin. Zolang hij aanstaat , zit ik er achter.
onmogelijk, of je moet een aan GPS gekoppeld GSM systeem hebben dat op verzoek een coordinaat-sms kan sturen oid. Nadeel: kinda groot voor in/op/om/bij je laptop. Gewoon goed opletten dus en als je aan een tafel zit vastleggen met een staalkabel die ervoor bedoeld is.
Verwijderd
Volgens mij kan je bij de spy shop en zendertje koopen die je in je laptop kan zetten,en een reciever met een led meter om te traceeren waar de zender (je laptop ) is.ik weet niet hoeveel het kost maar het bestaat wel.
ja en iedereen die je ermee ziet spelen vraagt wat het is, en daar zitten ook je potentiele dieven tussen. Je zendertje is dan dus binnen 2 minuten uit je laptop verdwenen.Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 03:30:
Volgens mij kan je bij de spy shop en zendertje koopen die je in je laptop kan zetten,en een reciever met een led meter om te traceeren waar de zender (je laptop ) is.ik weet niet hoeveel het kost maar het bestaat wel.
jij hebt nooit gepatst met je mooiste nieuwe tools/slimmigheidjes op school? Daarvoor zit je toch op school?nhanssen schreef op 29 augustus 2004 @ 03:41:
Dat inbouwen doe je natuurlijk in het geheim... Spy'z style...
edit:
je vergeten![]()
Nouja misschien schrikje er ook wel dieven mee af... op school ben je vast niet de enige met een laptop. En als een dief dan keuze heeft uit een met beveiliging en een zonder.. dan is de keuze snel gemaakt denkik.HunterPro schreef op 29 augustus 2004 @ 03:35:
[...]
ja en iedereen die je ermee ziet spelen vraagt wat het is, en daar zitten ook je potentiele dieven tussen. Je zendertje is dan dus binnen 2 minuten uit je laptop verdwenen.
Daarnaast denk ik dat zo apparaat beperkt bereik heeft. Wat jewel kan doen als je effe weg bent ofzo, webcam aanzetten en iemand op je msn je laten bellen als er iemand aan je pc gaat zitte
De D.S.T. System Petfinder! 
Of het in je laptop gaat passen weet ik niet, maar verder is dit systeem heel erg geschikt voor wat jij er mee wilt doen.
Of het in je laptop gaat passen weet ik niet, maar verder is dit systeem heel erg geschikt voor wat jij er mee wilt doen.
Koekie?
die bedoelde ik, maar die dingen zijn zo onzinnig groot dat je ze nooit onopvallend en 100% stevig aan je laptop kunt bevestigen.wibblemoo schreef op 29 augustus 2004 @ 11:38:
http://www.inkoopacties.net/ia/9n7wvsd9
gebruiken de banken ook voor hun geldkoffers.
is een kensington kabel niet genoeg dan?
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
die knip je zo door. vervolgens met een dremeltje netjes het slotje eraf halen en het palletje kun je met een pincet uit de laptop halensamo-arne schreef op 29 augustus 2004 @ 12:08:
is een kensington kabel niet genoeg dan?
Ervaring...?Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 12:10:
[...]
die knip je zo door. vervolgens met een dremeltje netjes het slotje eraf halen en het palletje kun je met een pincet uit de laptop halen
Je kan ook eens op http://www.ztrace.com kijken. Niet zeer effectief denk ik, maar het idee is wel aardig.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Misschien een opmerking die niet op jouw laptop slaat: Bij ons op school hebben ze op elke nieuwe Dell pc een sticker zitten van Delltrace oid. Er staat een barcode op die iedereen kan intoetsen op een site om te kijken van wie de laptop eigenlijk is. Volgens mij is deze dan ook gelijk verzekerd bij die Delltrace(Kan ook TraceDell zijn hoor
).
Als je zo'n sticker b.v. op je laptop zou kunnen plakken is de kans dat ze hem zouden doorverkopen zeer klein, omdat de sticker zijn sporen achterlaat. Bij een zwarte Dell pc zitten ze zo vast heb ik begrepen dat ze er niet zonder beschadigingen af te halen zijn.
Als je zo'n sticker b.v. op je laptop zou kunnen plakken is de kans dat ze hem zouden doorverkopen zeer klein, omdat de sticker zijn sporen achterlaat. Bij een zwarte Dell pc zitten ze zo vast heb ik begrepen dat ze er niet zonder beschadigingen af te halen zijn.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Verwijderd
je laptop opbergen in een moeilijk te kraken metalen koffer ( bijv geldkoffer ) en daarin zo'n traceunit..
voordat ie open is het je hem toch kunnen vinden denk ik..
voordat ie open is het je hem toch kunnen vinden denk ik..
gezellige school btw
Hoe komt het trouwens dat je je laptop niet kan verzekeren als je op school bent?? (weet eigenlijk nix van verzekeringen, maar je moet zoiets toch wel kunnen verzekeren?)
Hoe komt het trouwens dat je je laptop niet kan verzekeren als je op school bent?? (weet eigenlijk nix van verzekeringen, maar je moet zoiets toch wel kunnen verzekeren?)
Fijn, dan weet je de GPS locatie, is die zo nauwkeurig dat je ook precies waar je laptop dan is? Ik bedoel als hij in een lokaal verderop ligt dan krijg je volgens mij dezelfde coördinaten?wibblemoo schreef op 29 augustus 2004 @ 11:38:
http://www.inkoopacties.net/ia/9n7wvsd9
gebruiken de banken ook voor hun geldkoffers.
Meh!
Dan weet je iig dat hij nog in de buurt is.De_Koele_Man schreef op 29 augustus 2004 @ 16:26:
[...]
Fijn, dan weet je de GPS locatie, is die zo nauwkeurig dat je ook precies waar je laptop dan is? Ik bedoel als hij in een lokaal verderop ligt dan krijg je volgens mij dezelfde coördinaten?
Zo nodig zou je de dader bij de uitgang kunnen opwachten oid
Maar op school zijn er veel mensen met een laptop koffer/case, ga die maar eens allemaal staande roepen...
Verwijderd
ik meen dat je op de meter kan bepalen waar je bent met een gps unit.. alleen moet je daarvoor wel buiten staan.. ( ik dacht niet dat m'n tom tom het deed in een parkeergarageDe_Koele_Man schreef op 29 augustus 2004 @ 16:26:
[...]
Fijn, dan weet je de GPS locatie, is die zo nauwkeurig dat je ook precies waar je laptop dan is? Ik bedoel als hij in een lokaal verderop ligt dan krijg je volgens mij dezelfde coördinaten?
Pagina: 1