[Cpq Server Feature Board]Not supported in this system

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Het is weer eens beurstijd geweest... :P

Naast allerlei andere meuk heb ik een hoogst interessant/obscuur kaartje gevonden:

Compaq Server Feature Board P/N 163355-001

Een 32b PCI kaart met daarop:
- ATi Rage IIC met 4MB RAM
- Intel EEpro100 Ethernet controller
- LSI UW-SCSI controller

Erg leuk dus, maar wat er ook op zit is een hoogst recalcitrante BIOS die vertikt om de boel door te laten booten als deze kaart niet in een 'supported' systeem zit (als ik goed gezocht heb hoort het in een Compaq Proliant ML350 server te steken in PCI slot 3 (en geen andere...))

Als ik boot en de boot sequence op PCI first zet, komt het VGA gedeelte van de kaart prima online en POST het moederbord (een Fujitsu-Siemens i850-based P4 plank) goed door, maar zodra het aankomt bij de (SCSI?) BIOS van de Feature Board krijg ik de melding
Server Feature Board not supported in this system - system halted
Duidelijk :(

Maar ergens koester ik stille hoop dat die BIOS uit te schakelen valt. Op de kaart zit namelijk een 8-way dipswitch. 1 is voor VGA BIOS aan/uit (uitzetten helpt niet, VGA BIOS is het probleem ook niet), 2 is voor NVRAM clear, helpt ook niet, maar 3-8 zijn 'reserved'.

- weet iemand de functie van die laatste 6 dipswitches :?

- heeft iemand deze kaart ooit buiten PCI 3 van een ML3xx aan de praat gehad :?

Dat Compaq vaak een geheel eigen manier van PC ontwerp heeft is mij bekend, maar hoe raar andere onderdelen ook zijn, ze zijn altijd met de nodige moeite toch elders aan de praat te krijgen, daarom verbaast deze totale lockout mij nogal...

Oslik blyat! Oslik!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Sja ... ben even wezen zoeken, maar er is inderdaad errug weinig over te vinden. Het enige wat op de site van HP/Compaq is te vinden is dat alleen 'authorised resellers' de instellingen mogen veranderen; daar heb je dus ook weinig aan.

Na wat verder gezocht te hebben heb ik alleen een duitstalige pdf gevonden waarin staat dat de 3e switch iets van doen heeft met het upgraden van de firmware ... Er staat echter totaal geen uitleg over wat de functie van de switches is .....
Update: via http://docs.hp.com zis ook gewoon de engelstalige manual te vinden en een hoop andere docs, maar tot nu toe heb ik nog geen manual kunnen vinden die iets over switch 4-8 zegt ....

Toch moet er een white paper beschikbaar zijn als Compaq toe staat (stond) dat resellers er iets aan konden veranderen .... Ik vrees dat dit een van de grote geheimen van compaq is ;)
Update2: op ZDnet lijkt het er op dat je de white paper kan downloaden. Helaas moet je er abonnee voor zijn dus weet ik niet wat er precies in staat ....
Update3: registreren was gratis, dus even gedaan. Blijkt dat de white paper gewoon van de ftp server van compaq wordt gehaald.
Ook hier staat verder niks in, alleen zie ik nu ineens dat er over een 4-voudige dipswitch wordt gesproken; is dit dan toch een ander bordje dan dat jij hebt ???
Update 4: Volgens mij is het toch een RILOE wat je hebt, maar zijn er dus verschillende versies van. Er staan trouwens in die directory op de ftp server veel meer white papers, maar helaas geen index of zo ... Dat is dus een hopeloze zaak (of je moet ze allemaal willen downloaden ;))

In het uiterste geval kan je toch gewoon kijken wat er gebeurd als je ze omzet; het lijkt me sterk dat je de kaart opblaast of zo als er iets verkeerd staat.

[ Voor 64% gewijzigd door Chemist op 29-08-2004 14:36 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
* dion_b gaat idd vanavond eens met dipswitches spelen...

Oslik blyat! Oslik!