Ok, ik heb vanaf dat ik mijn systeem heb al geprobeert te overclocken, nu weet ik dat dit moederboard er niet voor geschikt is etc., maar ik wou het toch. Dus kwam ik op een speed van 2300 mhz, en dit draaide goed. Toen kwam ik op campzone erachter dat m'n pc met lagere temp, hoger wou clocken.
Dus kwam ik op het leuke idee om waterkoeling te nemen. Ik wu dat al ongeveer anderhalf jaar, hele tijd informatie zitten verzamelen enzo. Het ging mij eigenlijk niet eens om de overclocken ( nu nog even niet dan, over een paar weken koop ik een amd Mobile 2500+ en dan ga ik wat harder ).
Maar wat is nou het probleem ? Nou ik heb m'n waterkoeling setupje ingebouwt, en het draait allemaal als een trein, met een cpu temp van 29 graden, en een moederboard temperatuur van 25 graden vond ik het toch een geslaagde setup ( wordt nog beter hoor
). Alleen nu wou ik dus m'n cpu overclocken, dus ik zet hem op 2300 mhz ( 200 x 11,5 ) hier heeft hij zonder waterkoeling ook op gedraait, dus zal hij met waterkoeling ook zeker wel doen, maar nee. Hij start nu wel op maar zodra hij naar windows wil gaan krijg ik een spontane reboot.
Maar hoe kan dat dan nou eigenlijk ? Ik heb voor de rest niets veranderd aan mijn systeem.
Systeem :
AMD Athlon XP 2600+ Barton
Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 ( UBERBIOS 1007 )
2x 256 PC 3200 Twinmos ( CH-5 ).
Radeon 9600 Pro 128 MB
Waterkoeling :
Frigus.nl Intimidator CPU (Socket A)
Frigus.nl Intimidator Northbridge (VIA/SiS/nForce) waterblok
Hydor L20 Pompje
Kachelradiator uit een Imprezia
Dus kwam ik op het leuke idee om waterkoeling te nemen. Ik wu dat al ongeveer anderhalf jaar, hele tijd informatie zitten verzamelen enzo. Het ging mij eigenlijk niet eens om de overclocken ( nu nog even niet dan, over een paar weken koop ik een amd Mobile 2500+ en dan ga ik wat harder ).
Maar wat is nou het probleem ? Nou ik heb m'n waterkoeling setupje ingebouwt, en het draait allemaal als een trein, met een cpu temp van 29 graden, en een moederboard temperatuur van 25 graden vond ik het toch een geslaagde setup ( wordt nog beter hoor
Maar hoe kan dat dan nou eigenlijk ? Ik heb voor de rest niets veranderd aan mijn systeem.
Systeem :
AMD Athlon XP 2600+ Barton
Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 ( UBERBIOS 1007 )
2x 256 PC 3200 Twinmos ( CH-5 ).
Radeon 9600 Pro 128 MB
Waterkoeling :
Frigus.nl Intimidator CPU (Socket A)
Frigus.nl Intimidator Northbridge (VIA/SiS/nForce) waterblok
Hydor L20 Pompje
Kachelradiator uit een Imprezia