Toon posts:

nventiv failliet, straks nog nieuwe sockets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!

Ik wil eigenlijk een nventiv Mach 2 aan gaan schaffen, maar nou nventiv failliet is, ben ik bang dat ik over een paar jaar geen nieuwe socketadapters meer ga kunnen kopen. En als ik zo'n aankoop doe, wil ik er ook wel fftjes plezier van hebben. Wat denken jullie? Komen er nog nieuwe socketadapters voor uit, of moet ik toch maar een vapochill kopen?

Greetz, BF

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Op dit moment ziet het er naar uit dat er idd geen socketkits meer te krijgen zullen zijn.

Misschien dat nVentiv een doorstart ofzo zal maken, maar dat is allemaal nog erg onduidelijk. Of een bedrijf zoals kit-tronics zal cpu kits moeten gaan produceren.

Uiteraard kun je altijd de home-made kant op

Maar als je een nieuwe machine wil gaan kopen, dan zou ik toch voor de vapo LS gaan. Performance verschil tussen de Mach II GT en de LS is niet zo groot.

Het verschil tussen een Classic/SE/PE/XE vapo en een Mach I/II is wel te groot imo, dan zou ik toch voor de nVentiv machine gaan, en zelf een socket kit in elkaar prutsen :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
LS is wel een stuk duurder dan een Mach 2 ST!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 23:07:
LS is wel een stuk duurder dan een Mach 2 ST!
Scheelt 100e, maar daar krijg je wel wat voor terug.

LCD display, cpu kit die al op A64 en PIV past, dus 1 kit voor de prijs van 2 eigenlijk.
En de upgradability.

Maar een ST is verder ook een mooie machine. Als je bij AMD blijft, kun je met de S939/754/940 kit nog wel een tijdje vooruit. OC-Shop heeft nog 1 kit liggen zover ik weet. (ze willen die niet los verkopen, dat heb ik al gevraagt ;))

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
Scheelt meer als 100€ hoor.

Mach2 bij ocshop: €580
LS bij ocshop: €750

Scheelt dus €170, vind ik een boel geld...
Van de andere kant wil ik ook wel lang plezier hebben van zo'n machine.
Dus ik ben er nog niet helemaal uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog ff een vraagje:
maakt een LS veel lawaai?

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Door de boompjes hoorde ik een geluid >:)

De daadwerkelijke bouwer van de kits wil deze voort zetten :)

Hoe en wanneer? I'll be Back

Verwijderd

http://www.xtremeresources.com/forums/showthread.php?t=33214

verder kan je er niet 100% zeker van zijn dat voor toekomstige sockets er cpu-kits komen aangezien er nu geen duidelijkheid over is. Als een bedrijf als kit-tronics nu cpu-kits gaat maken wil dat niet zeggen dat ze dat lang blijven doen.

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 00:02:
Scheelt meer als 100€ hoor.

Mach2 bij ocshop: €580
LS bij ocshop: €750

Scheelt dus €170, vind ik een boel geld...
Van de andere kant wil ik ook wel lang plezier hebben van zo'n machine.
Dus ik ben er nog niet helemaal uit :)
LS bij atro.nl (?) 696,99

http://atro.nl//product_info.php?products_id=4282

Scheeld iets meer als 100e dus ;)

Goed nieuws dat ze toch weer kits willen gaan maken :)
Ik vind mijn home made variant toch niet alles :X

Verwijderd

Topicstarter
Na er maar weer is een nachtje over geslapen te hebben denk ik toch voor de LS te gaan, maar er rest mij nog 1 vraag:

Op de pagina van vapochill staat dat de LS ongeveer 35dB produceert at 100%, dit vind ik nog te overzien, maar tegelijkertijd lees ik in verschillende reviews dat hij nogal 'noisy' is... :?
Heeft iemand van jullier ervaring met het geluid van de LS? Ik wil namelijk niet pc'en achter een straaljager ;)

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 18:02:
Na er maar weer is een nachtje over geslapen te hebben denk ik toch voor de LS te gaan, maar er rest mij nog 1 vraag:

Op de pagina van vapochill staat dat de LS ongeveer 35dB produceert at 100%, dit vind ik nog te overzien, maar tegelijkertijd lees ik in verschillende reviews dat hij nogal 'noisy' is... :?
Heeft iemand van jullier ervaring met het geluid van de LS? Ik wil namelijk niet pc'en achter een straaljager ;)
Dan zou ik voor de m2 gaan die is een stuk stiller denk ik en dat zal door de compressor komen .
Anderzijds kun je de LS nog een zetje in de rug geven door hem te hervullen met R410 :P

Verwijderd

Topicstarter
R410, hij is nou gevuld met R507, is dat niet beter?
En hij wordt denk ik niet stiller van R410 wel?
Pagina: 1