Installatie problemen XP op P4PE

Pagina: 1
Acties:

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 11:36
Beste mensen,

ik zit met het volgende probleem.

Tijdens het installeren van WinXP op een Asus p4pe mobotje krijg ik constant bij het gedeelte dat hij zijn bestanden op de hdd gaat zetten bij 20% een fout. De foutmelding is dat hij ineens een aantal bestanden niet kan vinden dus tijdens de installatie. Ik heb gewoon een officiele win xp pro cd van mij zelf geprobeerd, gewoon origioneel van mijn werk (systeem beheerder) en ook nog een officiele van microsoft, en een copy, gewoon om verschillende dingen uit te proberen.

Ik heb bij een topic gelezen dat ik een geheugen scan proggie er over heen moet halen, maar meer info geven ze eigenlijk niet.

Nu heb ik memtest v3.1 gebruikt, en ik krijg bij het testen van zijn ram modules een behoorlijke zooi fouten, meer als 3000 per module, dus das niet echt goed denk ik dan, maar het vreemde is, op de andere mobo die er in zat kon ik en hij wel gewoon xp installeren zonder problemen (hoe wel hij wel constant een probleem had dat xp spontaan resette maby ram probleem to??? ) zijn ram modules zijn bij een beurs gekocht, el cheapo dus, geen merk geheugen (was not my idea)

maar ik dacht hoe betrouwbaar is die test wel niet , dus ik heb ze zelfde test op mijn comp uitgeprobeerd, waarin 2x 512 ram samsung pc2700 modules inzitten, die gewoon echt goed zijn, maar daar kreeg ik dus ook foutmeldingen mee, alhoewel, na 8 passes had ik maar 40 fouten, dus das echt niks in vergelijking met zijn modules.

Wat ik gewoon wil weten is, wat kan ik nou aan dit probleem doen, moet hij toch zijn ram modules vervangen??? als die mem test zo veel fouten aan geeft?? of weten jullie iets anders.

ik wacht op jullie reply's.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34

Wok

Dakloos...

Memtest durf ik zelf toch wel als behoorlijk betrouwbaar te bestempelen. Als Memtest errors geeft, dan zal dat niet voor niets zijn ;)

Wel wil ik daarbij de kanttekening plaatsen dat het niet meteen het geheugen zelf is dat defect is. Zo had ik bijvoorbeeld problemen met een tweede 512 MB DDR module op een ASUS A7V8X bordje, wat door Memtest steeds als defect werd gezien; ook na drie keer een nieuwe module te halen bij de winkelier :X Uiteindelijk bleek dus de geheugencontroller van het moederbord defect te zijn :|

Feit is dus dat als Memtest errors geeft, dat er iets niet in de haak is. ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Wok op 28-08-2004 22:35 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 17:28

Kvn

Je hebt het eerst over jou probleem en dan heb je het over hij?

Probeer het even duidelijk te houden :)

Verder ;

Memtest is betrouwbaar, en 3000 fouten per module is gewoon niet goed.
Vervangen dus! Of het ook de oorzaak is van dat de installatie niet lukt?
Lijkt me eerlijk gezegd niet. Als je met 3 cd's fouten krijgt, kan je dan niet
beter proberen eens met een andere optische drive te installeren?

En heb je de harde schijf al nagekeken?

Overigens ;

Met 40 fouten in je eigen modules zijn ze ook niet helemaal lekker hoor. Maar
zolang je geen problemen hebt lijkt me dat niet zo erg.

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

Heb dat probleem ooit eens met een cd rom speler gehad

Maar denk toch dat je echt je geheugen moet vervangen

Website

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan met 26%. De oplossing bij mij was geheugenmodules proberen in verschillende banken tot het werkte. Hij bleek alleen vast te hangen als er één bepaalde geheugenmodule erin stak. Dit terwijl Memtest 0 fouten aangaf na uren testen.

Na de installatie heb ik dat latje geheugen er weer ingestoken en vandaag werkt hij nog altijd perfect :)

Verwijderd

Ik heb ook wel'ns problemen gehad met het installeren van WinXP,
dat bepaalde bestanden niet gekopieerd konden worden.
Na veel zoeken bleek dat het Twinmos geheugen (PC3200) op 2,50 volt stonden
i.p.v. 2,60 volt.

• DrDeathhand
Beste mensen,

Met jullie advies kan ik wel wat mee, alleen is het nadeel dat ik alles al geprobeerd heb wat jullie voor schrijven.

Ik heb de geheugen modules al omgewisseld enzo, hij heeft 768 meg ram, 1x 512 1x 256, alleen het rotte is, als ik die 512 module er in douw en niet die 256 dan blijft xp die foutmelding geven, je weet wel van het niet voor elkaar krijgen om de bestanden te copyeren. Maar als ik die 256 module er in douw, krijg ik zelfs tijdens de installatie echt blue screens, gewoon dat hij er helemaal uitklapt.

Dus die beide modules geven echt bij memtest meer dan 3000 fouten, maar die 256 module spant de kroon, dus zo ver als ik het zie is de enigste mogenlijkheid om dit in orde te krijgen nieuwe ram modules te kopen. Dit keer zal ik zorgen dat die gast waar het om gaat modules koopt van kingston of corsair of zo, en niet meer van die beurs meuk.

Dan nog over mijn modules, hmmzzz ik zelf net zo als die gast heb pc2700 geheugen met thermaltake passive koel dingen er op, en ik heb nog nooit problemen er mee gehad, kweet dat memtest helemaal geen fouten zou moeten geven, dus bij de volgende comp upgrade, die er binnen kort aan zit te komen, komen er 2 modules in van corsair, 1.6 ns met van die mooie ledjes er op.

Maar is het probleem wat ik dus beschreven heb, van het installeren van Xp echt alleen te wijten aan het geheugen??? De harddisk heb ik na gechecked enzo en die is gewoon aok. heb ik met maxdiag gedaan.

Ook nog even over die memtest moet ik er dus van uit gaan, als een geheugen module fouten geeft dat het geheugen niet goed is, of kan je zeggen van, nou als er een foutmeldings percentage is van, bvb 100 fout meldingen al bij pass1 dat het geheugen dan echt fout is??? want bij die man waar ik dus met die comp bezig ben kreeg ik echt al bij pass 1 meer dan 3000 foutmeldingen, en bij mij pas bij iets van pass 8 40 fouten, ben nu voor de lol even op mijn werk computer die mem test aan het doen gewoon om te kijken of ik foutmeldingen krijg. Als ik nu straks het bij nog een computer doe en ik krijg ook foutmeldingen dan denk ik dat ik er van uit moet gaan dat het gaat om de hoeveelheid foutmeldingen bij de hoeveelheid passes.

Nou ik hoop gaarne antwoorden te krijgen op nog meer van mijn vragen :)

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 12:49
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mij lag het aan de harddisck maar bij mij bleef hij op willekeurige plaatsen steken tijdens installatie zo om en na bij de 50 prcent maar nooit exact op de zelfdeplaats.
Na montage van een nieuwe hd ging het helemaal goed ondanks dat het progje van maxtor zij dat de schijf goed was heb mijn geld terug gekregen en kan ik nu met de nieuwe schijf weer computeren.
De schijf was 5 maanden oud en gaf voor de crash al vaak de melding dat schrijfpoging mislukt was totdat windows helemaal niet meer wilde starten.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• DrDeathhand
Kijk,

Nu zie ik dus weer wat anders, nou zou het de HDD zijn, jeetje zo blijven we bezig, ik sta natuurlijk wel voor aap als ik straks die gast een nieuwe set geheugen laat kopen, en dat dan xp nog steeds niet installeerd. LOL dan kan ik niet aan komen van, hmmzz dan is het blijkbaar het geheugen toch niet, moet je een nieuwe hdd kopen.

Het crape is, je hebt niet zo maar 2x paar dimmetjes van pc2700 mem liggen om het eens even uit te proberen. Een hdd heb ik wel liggen, maar nu wil ik gewoon gaarne eerst weten of het de mem is, hmm en ik ben ook niet echt happy om de mem uit mijn comp te sleuren om het uit te proberen.

Hmmzzz, kijk er waren nog 3 dingen over, geheugen, harddisk, psu, pffff kan moeilijk alles gaan vervangen he.

Nou ja meer info is welcom

• DrDeathhand
Heb net 4 uur achter elkaar op mijn 3 computers memtest gedraait.

Het erge is, op mijn eigen comp, mijn game comp enzo, met 1gig mem, krijg ik wel wat fouten, iets van 84, tsja tis te veel maar ik heb geen last van weirde dingen, en nooit problemen er mee gehad, en in vergelijking bij die man die ik aan het helpen ben binnen een pass al meer dan 3000 fouten,

maar het lache/erge is dat op mijn andere 2 comps, die loaded zijn met pc133 geheugen eentje met 768 en eentje met 512, daar krijg ik geen enkele foutmeldingen, pfff heb nu de gene met 512 al 4 uur en 47 mins lopen, en geen enkele fout.

Dus in iedergeval ben ik bijna positief van dat het bij die gast het geheugen is van zijn computer, alleen hij wil nooit iets aan nemen van mij omdat we er al zo lang mee bezig zijn, dat hij waarschijnlijk nooit nieuw geheugen koopt, maar dan is het zijn probleem.

Voor mijn eigen comp zal ik ook nieuwe geheugen kopen bij de volgende groote upgrade, 1 gig corsair geheugen of misschien 2 gig, dat weet ik nog niet.

Maar gaarne hoor ik nog wel tips enzo

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:41

Deathchant

Don't intend. Do!

hey kerel ;)

Ik heb dezelfde troep meegemaakt. Bij 37% bleef ie hangen. Lag toch aan een brak geheugenmodule. Wat ook zou kunnen zijn is dat je virtuele mem in je HDD kapot is.

je moet binnen 3 passes GEEN ENKELE fout krijgen, dan pas mag je ervanuit gaan dat je mem in orde is. Anders terugsturen die hap. Probeer eens op een andere HDD winXP erop te zetten. Als dat lukt moet je em weer formatteren en opnieuw doen. Dit doe je 3x. Lukt het je 1 van de 3 keren niet en blijft ie weer hangen, dan is je mem kapot. Lukt het je alledrie de keren wel, dan is je HDD kapot

[ Voor 53% gewijzigd door Deathchant op 30-08-2004 12:25 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Deathchant schreef op 30 augustus 2004 @ 12:22:
hey kerel ;)

Ik heb dezelfde troep meegemaakt. Bij 37% bleef ie hangen. Lag toch aan een brak geheugenmodule. Wat ook zou kunnen zijn is dat je virtuele mem in je HDD kapot is.

je moet binnen 3 passes GEEN ENKELE fout krijgen, dan pas mag je ervanuit gaan dat je mem in orde is. Anders terugsturen die hap. Probeer eens op een andere HDD winXP erop te zetten. Als dat lukt moet je em weer formatteren en opnieuw doen. Dit doe je 3x. Lukt het je 1 van de 3 keren niet en blijft ie weer hangen, dan is je mem kapot. Lukt het je alledrie de keren wel, dan is je HDD kapot
Had je al een andere cd/dvdomdrive ofzo geprobeert?

• DrDeathhand
Yup heb ik geprobeerd

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt bij een asus p4pe je geheugen timings in de bios behoudender instellen:

allereerst TURBO uit in chip configuration.

Verder kun je nog allerlei dingen langzamer zetten, maar daar kan ik zo snel niet 1.2.3. advies over geven.

De memory frequncy kan op auto (of trager). en uiteraard niet overklokken. (heb je dat gedaan de asus p4pe is typische een overklok board).

en dan weer memtest draaien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:54
Zoals leuk_he al zegt:
In je bios je geheugentimings (ras, cas etc.) wat hoger zetten en dan weer memtest draaien...

Verwijderd

oké,dan is de hoofdverdachte het geheugen naar mijn idee :/

• DrDeathhand
Ik ga er van middag langs om een hdd van mij er in te bouwen en xp een keer of 3 te proberen te installeren. Lukt het dan ineens wel dan is het de hdd,

Maar lukt het niet dan zal het toch ECHT de ram moeten zijn. Ik kan natuurlijk de ram modules van mijn computer mee nemen en daarna als de install 3x is mis gegaan het uitproberen.

• DrDeathhand
Nou, hmmzz hij heeft zijn oude mobotje weer er in gebouwd enzo, en volgens hem nu naar mem test gedraait te hebben krijgt hij 0 fouten, ik kan het moeilijk geloven maar ik hou het voor gezien lol. Maar thanks guys, voor het antwoorden op mijn topic.

Nou na dat hij zijn crap heeft ingebouwd krijgt hij weer resets enzo, hij heeft zijn comp naar de winkel gebracht waar hij de onderdelen van had gekocht, dus laten die het maar uitzoeken, want elke keer dat gemekker van hem aanhoren over dit en dat is ook niet fun

[ Voor 35% gewijzigd door DrDeathhand op 05-09-2004 02:04 ]

Pagina: 1