Toon posts:

trage hdd

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een "MAXTOR 6L080L4" hdd (80gb) en als ik een test(www.pcpitstop.com) run dan zegt hij dat zijn uncaged nelheid slechts 8% van gelijke systemen is het bestands systeem is fat32. en mijn ide kanaal staat op "dma indien beschikbaar" maar de huidige overdrachtmodus staat op PIO-modus. heb deze hdd vanuit een vorig systeem meegenomen en had daarin hetzelfde.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 14:46
Is het de master HD. Niet dat het veel uitmaakt. Want de schijf moet op dma modus staan(en niet PIO). Probeer de chipset/ide drivers eens opnieuw te installeren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
PIO mode is inderdaad niet best, gebruik je wel de juiste kabels? (80 aderig)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar 1 schijf en hij staat op master. hij staat op dma indien beschikbaar maar de huidige overdrachts modus staat op pio dus dat is wat ik veranderd wil zien maar weet niet hoe :s. en het is idd een 80 aderige kabel. in een vorig systeem deed hij juist hetzelfde. is er iets met de firmware of ies het in bios dat ik fout zit?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 22:28 ]

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
heb je SMART en wat zegt SMART als je de pc opstart?
Als een HD teveel bad sectors heeft schakelt windows om naar een lagere overdrachts snelheid.
Die van mij dus ook, hij gaat dood en draait ook op PIO ipv ultraDMA:(

Verwijderd

Topicstarter
mss domme vraag maar wat is SMART (ben nogal leek). hd deed het van in het begin dus is hij niet aan het sterven tenzij hij van in het begin al aant sterven is. en kan een andere partietie mss iets uitmaken heb hem zelf gepartitioneerd. zij er enkele goede up to date paritie progs die jullie gebruiken?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:47

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je toevallig in je BIOS UDMA oid uitgeschakeld? Nieuwste chipsetdrivers geïnstalleerd? Zit er verder nog een apparaat op dezelfde kabel?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 23:10:
mss domme vraag maar wat is SMART (ben nogal leek).
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Wat is S.M.A.R.T.?" :)
hd deed het van in het begin dus is hij niet aan het sterven tenzij hij van in het begin al aant sterven is.
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" en onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)
en kan een andere partietie mss iets uitmaken heb hem zelf gepartitioneerd. zij er enkele goede up to date paritie progs die jullie gebruiken?
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?" :)

Verder kan ik nergens uit de topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is nou net niet de bedoeling van GoT. Aangezien je hier nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze in z'n geheel aandachtig te doornemen, incluis de linkjes. Met name het forumgedrag gedeelte is het belangrijkst in jouw geval ;)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 29-08-2004 10:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.