Problemen met kopieren muziek pc naar MD

Pagina: 1
Acties:

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 15:47
Op m'n on board sound van MSI KT4 mobo heb ik een optische en coaxiale digitale uitgang. Muziek files zijn mp3 bestanden van goede kwaliteit.

De coaxiale gebruik ik om naar m'n Sony homedeck MDS-JE520 te gaan.

Ik heb al volgende software geprobeerd:

- winamp + speciale plugin om naar keuze ruimte tussen tracks te laten
--> zelfs met 5 sec. pauze blijft MD recorder opnemen zonder track te splitten

- Audio Rack, een bij mobo bijgeleverde software:
--> werkt eingelijk perfect, tijd voor splitten op 5 seconden werkt ook voor smart space functie MD deck. Enig klein detail: om één of andere reden vertoond het programma haperingen tijdens spelen van muziek. Om deze reden is het programma waardeloos.
Hier werkt de music sync functie ook (= beginnen opnemen bij begin wanneer muziek te horen is). Bij Winamp gaat het ook, bij mp3 2 minidisc neemt hij al onmiddelijk op.

- mp3 2 minidisc: speciaal programma voor mp3 naar md te kopieren. Variabele pauzefunctie tussen 2 tracks op 5 sec.
--> zelfde resultaat als winamp

Ik zit nu wel even met m'n handen in het haar. :( Waarom werken 5sec pauze bij het ene programma wel en andere niet om MD deck aldus tracks te laten splitsen?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 23:18

Kvn

Misschien staat je geluid te hard en heb je daardoor ruis en geen perfecte stilte?
Misschien kan je proberen een aantal gescripte handelingen te doen en tussendoor je geluidskaart muten -> Perfecte stilte dus denk ik

Dus;

- Liedje spelen
- Mute 5 seconden
- Unmute
- Liedje spelen
- Mute 5 seconden
- Unmute

Dit kan je geloof ik wel met macro's oid aan de praat krijgen.

• Tom_G
Hmm, het rare is, heb nogmaals geprobeerd met mp3 to md met pauze van 20 seconden en nu lijkt het allemaal wel ok (ik was niet bij de opname, maar er staan evenveel tracks op de md als nummers in de playlist). :)

Bij 30 sec zet hij de opname in pauzestand bij stilte, dus heb ik daarom 20 sec gekozen.

Even zien hoe het verder evolueerd nu.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 19:32
met foobar 2000 kun je ook simpel stiltes invoegen en kan zeer zuiver afspelen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Kvn

Kvn

Tom_G schreef op 29 augustus 2004 @ 00:31:
Hmm, het rare is, heb nogmaals geprobeerd met mp3 to md met pauze van 20 seconden en nu lijkt het allemaal wel ok (ik was niet bij de opname, maar er staan evenveel tracks op de md als nummers in de playlist). :)

Bij 30 sec zet hij de opname in pauzestand bij stilte, dus heb ik daarom 20 sec gekozen.

Even zien hoe het verder evolueerd nu.
Als het zo blijft werken, mooi toch? Ik zou gewoon wat aanprutsen en alles tussen de 6 en 20 seconden proberen. Succes!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:59

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

hmm, ik heb een iets nieuwere, een mds-je480... staat smartspace wel aan?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Tom_G
Smartspace staat aan, ja. Ik zal inderdaad maar experimenteren met die pauze's.

• Tom_G
Iets anders ivm MD dan.

Er zou een apparaatje bestaan met enerzijds een seriële aansluiting en anderzijds een IR poort. Daarmee zou het mogelijk zijn om uw MD recorder te bedienen met uw pc (ingeven van titels).

Ik was een pluging voor winamp tegen gekomen (WinCue) waarmee het zelfs mogelijk is om de titles realtime vanuit de winamp playlist door te sturen naar de MD recorder.

En dan is er nog een laptop met infrarood. Kan die ook ervoor dienen?

Alvast bedankt

• Kvn

Kvn

Ik heb daar ook eens van gehoord. Maar dat was volgens mij voor een gewoon MD-Deck.

Anders eens googlen op " Minidisc Infrared Titles " ?

• Tom_G
Ik heb ook een gewoon deck, dus zou wel handig zijn.

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Tom_G schreef op 29 augustus 2004 @ 12:12:
Iets anders ivm MD dan.

Er zou een apparaatje bestaan met enerzijds een seriële aansluiting en anderzijds een IR poort. Daarmee zou het mogelijk zijn om uw MD recorder te bedienen met uw pc (ingeven van titels).

Ik was een pluging voor winamp tegen gekomen (WinCue) waarmee het zelfs mogelijk is om de titles realtime vanuit de winamp playlist door te sturen naar de MD recorder.

En dan is er nog een laptop met infrarood. Kan die ook ervoor dienen?

Alvast bedankt
Misschien is dit iets?
http://www.mdcenter.nl/re.../forums/viewforum.php?f=8
Pagina: 1