Toon posts:

K8N Neo + A64 3000 start helemaal niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag nieuwe onderdelen voor mijn computer gekocht..
K8N Neo motherboard van MSI
64 bit AMD 3000 CPU
1 GIG mem.
en een SATA 200gig disk..

nu heb ik alles goed aangesloten maar als ik nu leuk op het aan knopje druk gebeurd er niks.. ik heb alles na gekeken.. ik heb 3 voedingen geprobeerd waarvan ik zeker weet dat ze het doen.. 1 van 300 watt, 1 van 350 watt en 1 van 360 wat.. allemaal verschillende merken..

er zitten op die motherboard geen jumpers.. en de bios heb ik al een keer gereset, wat eigenlijk helemaal geen zin kan hebben..

owja ook heb al de video kaart al een keer gewisseld met een andere die ik nog had liggen.. en ook heb ik alles behalven het motherboard van de voeding afgehaald en toen geprobeerd..

nu vraag ik aan jullie of jullie nog iets weten wat het kan zijn?.. :( :(

bvd

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als het moederbord geen kik geeft en je de genoemde dingen al hebt uitgeprobeerd, dan valt er weinig anders te doen dan het moederbord+CPU en evt geheugen bij de PC boer te laten testen. Het moederbord lijkt me namelijk DOA.

Verwijderd

Topicstarter
hier was ik dus al bang voor..

had ik nu zelf maar die CPU + cooler op dat motherboard gezet :( :( (man van de computer winkel had het voor mij gedaan..)

dan wordt het morgen maar de zooi weer terug brengen... aaarrrggg.. eerst maar normale CPU XP 3000+ naar de klote en nu dit weer.. tis wel raak met mij :(

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Als je hem even getest had in de winkel :p

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 21:18:
dan wordt het morgen maar de zooi weer terug brengen... aaarrrggg.. eerst maar normale CPU XP 3000+ naar de klote en nu dit weer.. tis wel raak met mij :(
Je hebt dus al eerder problemen ondervonden? Beschrijf het eens :) Voorzover ik jou begrijp was de CPU dus eerder stuk en vervangen door de PC boer? Had hij de bak ook uitgebreid getest? Ik zou als ik jou was toch maar de hele kast meenemen naar de PC boer.

Verwijderd

Topicstarter
lol je neemt toch gewoon aan dat nieuwe spullen moeten werken :S

nouja misschien een tip voor de volgende keer :(

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En met één reepje geheugen? Start 'ie misschien wel met één vd reepjes, of met een ander merk reepje, misschien heeft hij problemen met de SPD van deze?

[ Voor 78% gewijzigd door _XipHiaS_ op 28-08-2004 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
2 repen.. 2x 512

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat _XipHiaS_ bedoelt of ie wel iets doet met 1 geheugen chip erin ipv. 2 :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:50
Bij MSI zit er een D-bracket bij met 4 lampjes... als je die aansluit, wat geeft die aan? Als die niet gaan branden krijg je mainboard niet genoeg of geen stroom.

Verwijderd

Topicstarter
geheugen ga ik nu testen.. maar het lijk me sterk.. aangezien ik geen idicatie van leven zie :(

ik zie ook nergens lampjes aangaan.. waar moeten die lampjes dan ergens zitten??

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 21:44:
geheugen ga ik nu testen.. maar het lijk me sterk.. aangezien ik geen idicatie van leven zie :(

ik zie ook nergens lampjes aangaan.. waar moeten die lampjes dan ergens zitten??
die moet je normaal zelf aansluiten en deze zit in de nieuwere dozen van MSI.
op deze bracket (bij mij toch) 4 Lampjes en 2 usb aansluitingen. Kijk eens in je doos van je mobo?

[ Voor 13% gewijzigd door Arieke op 28-08-2004 21:48 ]

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

Verwijderd

Je kunt het beste effe het mobo uit de kast halen en daar testen met zo weinig mogelijk spullen erop. Best kans dat hij het dan wel doet. En je moet ook altijd effe de CMOS clearen.

Om te kijken of het mobo stuk is kun je ook effe het systeem zonder geheugen of zonder videokaart laten draaien. Als het mobo in orde is gaat hij piepen. Natuurlijk wel de PC speaker aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Arieke schreef op 28 augustus 2004 @ 21:46:
[...]

die moet je normaal zelf aansluiten en deze zit in de nieuwere dozen van MSI.
op deze bracket (bij mij toch) 4 Lampjes en 2 usb aansluitingen. Kijk eens in je doos van je mobo?
Lampjes gaan ook niet aan :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 21:47:
Je kunt het beste effe het mobo uit de kast halen en daar testen met zo weinig mogelijk spullen erop. Best kans dat hij het dan wel doet. En je moet ook altijd effe de CMOS clearen.

Om te kijken of het mobo stuk is kun je ook effe het systeem zonder geheugen of zonder videokaart laten draaien. Als het mobo in orde is gaat hij piepen. Natuurlijk wel de PC speaker aansluiten.
zonder geheugen en videokaart geprobeerd werkt ook niet..

maar ik hou het voor gezien.. ik breng hem morgen weer terug.. gelukkig is het koop zondag..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 22:02 ]

Verwijderd

Ik heb ook problemen met dit bord, krijg hem niet op cas2, dan wil hij gewoon niet booten en het ligt niet aan het geheugen want in al mijn andere pc's doet deze het wel op cas2 wat ook binnen de specs is (corsair xms pc3200).

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zoals eerder verteld en gesuggereerd is dit moederbord hoogst waarschijnlijk DOA.
Hier kan niemand voor wezen, vaak zie je dit niet eens aan het moederbord zelf. Dit kan door verschillende redenen gebeuren, bijvoorbeeld door vervoer of gewoon domweg een fabrieks fout. Een moederbord heeft tegenwoordig wel zo veel layers in de printplaat (PCB) zitten, dat het soms niet eens gezien kan worden als het bordje DOA is. Als er verder helemaal niks gebeurt bij het aansluiten, en je er zeker van bent dat je ales goed aangeschoten hebt, zit er niks anders op dan het bordje terug te brengen.

Wat je ook kunt doen is even checken of je je powerbutton wel goed aangesloten hebt, klinkt stom maar het overkomt mij ook wel eens dat is een pc bouw en dat ik dan net perongeluk 1 pootje er naast zit ofzo, even goed kijken dus, desnoods even met een schroeven draaier het pootje kortsluiten, het kan natuurlijk ook zo zijn dat het maak-contact knopje van je kast kapot is... Allemaal mogelijkheden, Probeer ze eens!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Hij is heel kieskeurig op het mem. Met bepaald memory wil hij niet eens opstarten!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nog niet terug kunnen brengen omdat zondag precies die winkel weer dicht moest zijn :( en vandaag geen tijd gehad ivm werk.. morgen horen jullie meer over wat er mee aan de hand was..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 17:28:
Hij is heel kieskeurig op het mem. Met bepaald memory wil hij niet eens opstarten!!!
Gezellig koop je cas2 geheugen kan je het maar op cas2,5 laten draaien :S
Mja het zei zo het is gelukkig geen pc die echt bedoelt is om te gamen.

Verwijderd

hey hey, ik had ook zo'n soortgelijk probleem (volgens mij al veelstevaak verteld op forum maar er blijven mensen problemen mee hebben...):
niet meer rebooten of windows installen enzo, bij het geheugen dus heb ik hem nu op CAS 2,5 de kloksnelheid op 333 (ipv 400 of auto) en de stroomtoevoer naar het geheugen op 2,7 gezet, daarna bootte hij normaal en installde windows ook gewoon normaal.
Hij loopt sinds mei als een zonnetje bij mij thuis, het is iets wat je kan proberen... Bij mij lag het dus blijkbaar aan het 1 Gig aan twinMOS geheugen...

succes!

Verwijderd

Topicstarter
uhm als je goed had gelezen (jorisvannoord) dan had je gelezen dat mij pc helemaal niks deed.. er komt gewoon geen stroom op het mobo.. maar thnkz voor je advies misschien kan ik er iemand mee helpen in de toekomst..

Verwijderd

ja, ik weet het, daarom typte ik ook "soortgelijk" want bij mij was er wèl stroom... Maar wel irri voor je dat ie het niet goed deed...

Verwijderd

heb je hem al met een schroevendraaier proberen te starten door de 2 pinnetjes op het mobo door te verbinden...
je powerknop kan namelijk ook kapoet zijn

Verwijderd

Topicstarter
ook al geprobeerd thekip.. maar goed ik ben dus gister terug gegaan en nu heb ik een nieuw motherboard omdat hij gewoon niet goed was :D hij werkt nu pfect! :D me is weer happy..

thnkz voor al jullie hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 11:16 ]

Pagina: 1