Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[el] VU-Meter - Schemafoutje

Pagina: 1
Acties:

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10 15:37
Nu heb ik de vu-meter (2x12 leds) uit me denon pma-710 gesloopt en eens uitgemeten.
Deze vu-meter bestaat uit wat electronica en heeft 4 aansluit draden,
na wat testen met mijn walkman kwam ik er al snel uit waarvoor welk draadje diende.
Uiteindelijk had ik dus een signaal links een signaal rechts een +5v en een gnd.

so far so good, met molex op printplaatje gesoldeerd, samen met een audio kabel met 3.5" audio jack.

Nu het probleem is, gebruik ik deze vu meter op mijn walkman/mp3-speler/hoofdtelefoon uitgang van men versterker/.... geen probleem dan werkt hij al perfect. Hang ik hem echter direct aan mijn geluidskaart werkt hij eigenlijk niet, dan branden gewoon alle ledjes van de vu-meter en flikkeren eigenlijk enkel de laatste 2 op de muziek. Na nog wat meer testen kwam ik er achter als ik left & gnd & right & gnd kortsloot O-) de vu-meter wel werkte op me geluidskaart maar dan werkt de output naar de versterker natuurlijk niet meer.

dus ergens zit er een kleine fout in het schema maar kan zelf niet echt vinden waar, ken maar weinig van electronica. Als iemand me zou kunnen zeggen wat ik fout doe ... :)

schema zoals het nu is aangesloten :

Afbeeldingslocatie: http://www.ripperke.be/vu-meter.jpg

verder had ik eigenlijk geen idee of dit bericht thuis hoort in Electronica of in Audio, staat het verkeerd soz mods :)

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Verwijderd

Zou het niet zo kunnen zijn dat de output van je geluidskaart gewoon zo sterk is dat hij vol uitslaat?

Probeer het eens op de line out van je geluidskaart als je die hebt..

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Of probeer een condootje te zetten in de right en left signaalpaden van je printplaatje naar de VU meter, misschien hangt er om de eoa reden een zut DC op...

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

in principe sluit je je speakers altijd aan op de line out van de geluidskaart. het levert namelijk alleen het signaal en je kan er niet echt vermogen uit trekken.

staat je geluid erg hard(winamp op 100% ofzo). probeer deze dan is wat zachter(50-70%) te zetten en je volume te regelen met de knop op je boxen. vaak wordt het geluid dan wat mooier. en een stuk minder blokkerig

verder zou het ook kunnen dat er inderdaad DC op staat. maar dat vinden je boxen ook niet echt fijn

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Sprite_tm schreef op 28 augustus 2004 @ 21:04:
Of probeer een condootje te zetten in de right en left signaalpaden van je printplaatje naar de VU meter, misschien hangt er om de eoa reden een zut DC op...
Ik heb een sterk vermoeden dat dat het is ja, je kunt natuurlijk ook even meten of er spanning staat tussen de gnd van de ingang van de vu meter en de gnd van je pc.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

probeer eens de gnd van je soundcard alleen te gebruiken, ipv de gnd van de molex

Zelf heb ik ook nog wel plannen om zoiets (analoog dan) in mn frontje te bouwen, maar vervormt dit het geluid nou? als het zachter wordt is het niet zo'n ramp, maar vervormen wel.
Pagina: 1