overklok temp. verder?

Pagina: 1
Acties:

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 19:34
ik heb een vraag over het overklokken. Ik heb mijn systeem zo'n 200 MHz overgeklokt en is stabiel. Als ik echter enkele Mhzjes omhoog ga, crashed windows bij het opstarten. dus, weer wat enkele Mhzjes terug, en hij is weer stabiel. op dit moment is mijn systeem 52 graden. Dus totaal niet heetl. Mijn vraag : kan enkele Mhzjes verschil zoveel warmte opleveren dat windows crashed? Mijn systeem :

mobo : Soltek Slkt400a
processor : Amd Athlon 1.8 Ghz (nu 2)
AGP : GF FX 5600
geheugen : pc 2700 ddr 512mb

ik hoop dat dit genoeg info is.

groeten J. van Pelt

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03

Exigence

dnkroz

Niet alleen warmte speelt een rol (vaak juist niet), maar gewoon een te hoge kloksnelheid. Remedie: terugklokken of het voltage verhogen (waardoor de temperatuur wat stijgt)

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Het crashen van je systeem zal idd niet liggen aan je temps. Maar waarschijnlijk wel aan je Vcore of misschien je voeding.

• schuimpie
thnx voor de reactie, Ik heb een 300 watt voeding, + 2 extra casefans. Met wat voor stapjes moet ik mijn voltage omhoog gooien? Ik wil hier uiterst voorzichtig mee zijn, want je moet de voltages zelf opgeven.

cheers

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
300watt zegt niets btw, wat voor merk is het? Hopelijk geen Qtec of Sweex ofzo...Kan ook zijn dat je gewoon niet zoveel geluk hebt, wat je proc of memory betreft, die willen uiteindelijk dan niet meer meewerken op een te hoge kloksnelheid.

Tis bijna een auto, het een werkt niet zonder het ander :)

Wat voor koeling gebruik je btw? Overclocken brengt altijd (veel) extra warmte met zich mee, een goede proc + casekoeling is dan aan te raden :) !

Verhoog altijd in zo klein mogelijke stapjes, just to be sure!

Tip. installeer een proggie om je temps + voltages te monitoren als je dat al niet gedaan hebt! Ik gebruik zelf Speedfan > http://specs.tweak.to/6570

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 28-08-2004 21:02 . Reden: Extra ]

Instagram / YouTube

• schuimpie
ey, ik heb echt geen idee wat voor voeding erin zit, maar het is zeker geen sweex :). Ik gebruik zelf soltek hw monitor, en geeft alles ook goed aan. Maakt het erg veel uit wat voor voeding je hebt??

En als je het voltage hebt verhoogd kun je dan verder de fsb opkrikken of wordt het automatish gedaan.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
schuimpie schreef op 28 augustus 2004 @ 21:12:
ey, ik heb echt geen idee wat voor voeding erin zit, maar het is zeker geen sweex :). Ik gebruik zelf soltek hw monitor, en geeft alles ook goed aan. Maakt het erg veel uit wat voor voeding je hebt??

En als je het voltage hebt verhoogd kun je dan verder de fsb opkrikken of wordt het automatish gedaan.
Het maakt uit welke voeding je hebt ja :) .Hoe verder je gaat overclocken hoe meer je voeding word belast , toch :?

als je de vcore of vdd of wat dan ook verhoogt is er kans op dat je verder komt ja ;)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Het maakt idd uit wat voor voeding je gebruikt (staat op de sticker op de voeding). Belangrijk is, dat de voeding stabiele voltages levert tijdens het overclocken. Als bv. je 12v rail onvoldoende power kan leveren "stort" de rail in & kan je je stabiliteit wel schudden...

Instagram / YouTube

• schuimpie
bedankt allemaal ik ga zo ff proberen die voltages iets op te krikken. jullie horen van me....

• schuimpie
hoi, nog bedankt allemaal, ik heb mijn cpu nog 400 Mhz kunnen opkrikken. Draai nu met een athlon xp 1.8 Ghz @ 2.4 Ghz.

cya
Pagina: 1