[EXCEL] Bestand automatisch openen vernieuwen en opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.037 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb 6 directories vol met excel bestanden die bij het openen gegevens uit Exact halen.

In dat werkbladen worden dan bepaalde dingen uitgerekend.

Dan uiteindelijk is er 1 excel bestand waarin weer wordt gerekend met de uitkomsten van al die andere excel documenten.

Nou is het probleem, in exact veranderen er dus elke keer dingen, waardoor die 6 directories met werkbladen geupdate moeten worden. Maar nu is dus het probleem, die werbladen worden pas bijgewerkt nadat ze geopend zijn.

Ik vroeg me af, is er een manier om al die bestanden snachts op de server automatisch te laten open, daarna bijwerken en dan weer opslaan en sluiten?

mijn T.net systeemspecspagina

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Of weet iemand misschien of ik via de commandolijn iets kan doen? iets van:

excel.exe /open bestand.xls en dan met wat commando er achter? of zoiets dergelijks?

Verwijderd

[Hardop denkend]
Als je het objectmodel van Excel kent, kun je dit met VB (en dus met VBA, maar ook met VScript) aanspreken. In dit script kun je door een directory lopen en de bestanden hierin openen en sluiten. Als het aantal bestanden groot is, kan dit volgens mij een behoorlijke belasting voor je server betekenen.
Dit script kun je op een ingepland moment laten starten. In XP heet dat volgens mij "Geplande taken".
[/Hardop denkend]

Ik heb het maar even globaal gehouden. Wellicht is dit helemaal niet wat je zoekt en zou ik je lastig vallen met een berg code zonder dat je er iets aan hebt...

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 08:34:
[Hardop denkend]
Als je het objectmodel van Excel kent, kun je dit met VB (en dus met VBA, maar ook met VScript) aanspreken. In dit script kun je door een directory lopen en de bestanden hierin openen en sluiten. Als het aantal bestanden groot is, kan dit volgens mij een behoorlijke belasting voor je server betekenen.
Dit script kun je op een ingepland moment laten starten. In XP heet dat volgens mij "Geplande taken".
[/Hardop denkend]

Ik heb het maar even globaal gehouden. Wellicht is dit helemaal niet wat je zoekt en zou ik je lastig vallen met een berg code zonder dat je er iets aan hebt...
Bedankt voor de tip bazzel, ik heb het nu opgelost met het programma "Automation" dat is een programma om Macros in windows op te nemen.