[PC][PS2][X-Box] Colin McRae Rally 5

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 16:08

R-B

Blokkert

Topicstarter
[table border=1][tr][td]Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/joanus.blokker/CMR5g.jpg

De kern van het spel is gebaseerd op een nieuwe career mode waar de nadruk vooral ligt op de vele aspecten van een coureur. Zo zal je beginnen in de lagere klasses en je moeten bewijzen in meer dan 20 verschillende type races en rally evenementen. Met meer dan 300 uitdagende niveaus en een grote verscheidenheid aan auto klassen, waaronder 2-wheel drive, super 2-wheel drive, 4-wheel drive, 4-wheel classic en nog vele vele anderen. Het wordt je allemaal aangeboden in de meest complete rally ervaring ooit uitgegeven!
Net als in de Career Challenge, heb je de mogelijkheid om direct een 4WD kampioenschap aan te gaan, een korte rally of een los parcours te rijden en het daarna tegen de beste online coureurs ter wereld op te nemen.

De volledig nieuwe parcours zijn geheel interactief. Dat wil zeggen dat als je een boom ramt, je deze ziet schudden door de klap en ze blaadjes verliest. Botsingen zorgen voor een optisch effect van verwarring, waarbij je zicht voor een korte periode is verwaasd. En ook de Bonnet Camera is terug voor een kijkje over je ongedeukte motorkap als alles goed gaat, of over de super gedetailleerde motoronderdelen als je de auto niet zo goed op het parcours weet te houden.

Het alom geprezen Colin McRae Rally schademodel heeft een update gehad die zelfs de kleinste kras in je lak kan weergeven. Maar verwacht ook dat je spatborden, spoilers en andere uitstekende objecten vervormen en zelfs afbreken en zo je auto letterlijk en figuurlijk bloot leggen aan de buitenlucht.

Spelelementen

De nummer 1 rally game evoluteert nu wanneer Colin McRae Rally 2005 de spelers online brengt in een tot 8 speler online spel voor de PS2 en Xbox met meer autos, parcoursen en nieuwe uitdagingen.
Kruip achter het stuur van de meest diverse selectie aan autos. Ga de strijd aan in meer dan 20 individuele rally evenementen en 300+ stages.

Meer dan 30 autos waaronder de Volkswagen Golf MK5, Toyota Celica GT-FOUR, Lancia Stratos, Alfa Romeo 147 GTA, Alfetta GTV Turbodelta, Mitsubishi Lancer Evo VIII, Peugeot 206, 205 T16 Evo2 en de veel geprezen VW Beetle RSi!

9 internationale locaties (nieuw, Duitsland rally sluit zich aan bij Engeland, Zweden, Amerika, Finland, Australie, Spanje, Griekenland en Japan) in Rally Game mode, elk met 8 stages. Geanimeerde toeschouwers juichen je door de verschillende stages op weg naar de eerste plaats in het klassement.

Ongekend detail: Een schademodel voor elke auto, tot het lakwerk en krassen aan toe. Plus een "verward" visueel effect als je jezelf uit een botsing corrigeert.

De Auto's

Je kan kiezen uit 34 auto's, Hier volgen een paar bekende namen

Audi A3, Citroen Xsara/Saxo, Renault Clio, Subaru Impreza, Nissan Pickup, Peugot 206, Volkswagen Golf/Beetle/Polo en nog veel en veel meer :)

De rest van de auto's

Downloads

PC Demo
Single Player Demo

Video's
Damage - High Quality
Cars - High Quality
Ingame - High Quality

Screensaver
CMR2005 Screensaver

Wallpaper
Wallpaper 1280*1024 (5 Stuks)

Meer
Meer

PC Systeemeisen

--------------------------------------------
Minimum Requirements (Single player)
- Windows 2000/XP
- DirectX 9c
- Pentium III or Athlon at 1GHz
- 256Mb RAM
- Supported 64Mb Graphics Card
- DirectX 9 Compatible Sound Card
- 400mb
Recommended Specification
- Windows 2000/XP
- DirectX 9c
- Pentium III/4 or Athlon at 2GHz
- 512Mb RAM
- Graphics Card: ATi Radeon 8xxx and above, nVidia GeForce3 and above
- Sound Blaster Audigy 2 series audio card
- 400mb

Screenshots

Ik ga ze hier niet allemaal posten,

HIER kan je ze vinden

offtopic:
Typo's voorbehouden, mis ik iets? zeg het me!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/joanus.blokker/CMR5w.jpg
[/][/]

[ Voor 19% gewijzigd door R-B op 28-08-2004 21:27 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
bahbah , zo snel al weer deel 5 . wat een uitmelkers. geef mij maar richard burns rally ofoz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
HStyles schreef op 28 augustus 2004 @ 21:11:
bahbah , zo snel al weer deel 5 . wat een uitmelkers. geef mij maar richard burns rally ofoz :?
heb je die al gespeelt dan, nee, dus weet je ook niet hoe dat rijdt >:)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Als ik de screens zo zie wordt het weer smullen. Heb alleen gehoord dat de demo vol met bugs zit, dus ik speel nog wel ff door met 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
RedXraD schreef op 28 augustus 2004 @ 21:32:
Als ik de screens zo zie wordt het weer smullen. Heb alleen gehoord dat de demo vol met bugs zit, dus ik speel nog wel ff door met 4 :)
probeer de demo toch maar ff, wil niet missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55
Hij springt bij mij terug naar buroblad :(. ik kan hem wel starten maar nadat ik de auto geselcteerd heb en wil gaan racen gaat hij laden en springt terug naar buroblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ismael86 schreef op 29 augustus 2004 @ 10:15:
Hij springt bij mij terug naar buroblad :(. ik kan hem wel starten maar nadat ik de auto geselcteerd heb en wil gaan racen gaat hij laden en springt terug naar buroblad.
specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

Acheron

updatepack.nl

Zoals het nu lijkt, een totaal andere game als CMR4, heb de demo nog niet gespeeld, maar met zoveel nieuwe auto's kan het wel eens het spel van het jaar worden :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
ismael86 schreef op 29 augustus 2004 @ 10:15:
heb je directX 9c? want bij mij starte het hele spel toen niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Vaag want in de startpost staat het aangegeven dat je juist DX 9c nodig hebt. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 21:55
R-B schreef op 29 augustus 2004 @ 10:38:
[...]

heb je directX 9c? want bij mij starte het hele spel toen niet :Y)
Ja ik heb hem wel geinstalleerd. Waarschijnlijk komt het omdat hij geinstalleerd is op windows 2003 heb hem hier geprobeerd op een andere computer met windows 2000 en daar werkt hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
Ik heb van de week de demo maar eens gedownload.....en hij valt me grafisch zwaar tegen.....de besturing is wel ok....

maar grafisch had 't wel wat beter gekunt.....kijk naar dtm2 bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Laatst online: 03-01 12:51
Het gaat om de gameplay en niet om de graphics enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
DeRCT13 schreef op 29 augustus 2004 @ 11:31:
Het gaat om de gameplay en niet om de graphics enzo :)
'

bij mij tellen de graphics ook mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Net even de demo geprobeerd op mn laptop, de eerste indruk is al een stuk beter dan 2004, die heb ik nooit echt geweldig gevonden vanwege de gare besturing. Vanmiddag thuis eens met mn stuur + pedalen proberen, kijken of het daarmee ook weer fatsoenlijk rijdt :)

Die Duitsland stage is best storend met al die krappe onduidelijke afslagen trouwens :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 20:19
Bij mij doet de demo het niet. Op mijn pc en op mijn laptop niet. De demo klapt er al uit voordat er iets te zien is. Heeft iemand enig idee waaraan het kan liggen. Zelf zit ik te denken aan Service pack 2 deze heb ik namelijk op beide systemen geinstalleerd staan.

De drivers op mijn pc zijn de nieuwste nvidia drivers die ter download staan aangeboden.

[ Voor 15% gewijzigd door Rick Brands op 29-08-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
Hmm.. ik heb hetzelfde probleem. Als hij in wil gaan laden bij het opstarten knalt ie inderdaad eruit. Heb SP2 niet, dus dat zal t wel niet zijn? :S
Ben wel benieuwd naar t spel zeg!
Iemand weet hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
Heb t misschien:
Op het Engelstallige forum gekeken. CMR2005 demo schijnt alleen met Directx 9.0c te draaien.

http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

Geinstalleerd, maar demo werkte nog steeds niet.

Verder gezocht in het Engelstalige forum. Demo blijkt bij eerste keer starten (na installatie) alleen te werken als de desktop op 640x480 @ 60Hz staat. 640x480 gaat niet bij XP, daarom 800x600 gekozen en beeldfrequentie op 60Hz gezet, zowel voor desktop als games.

Hoera. Nu start ie wel op. Nu kun je in de game de video instellingen aanpassen bv. 1024x768 @ 85Hz en deze instellingen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
DX9C wil bij mij niet installeren. Hij start de installer netjes, maar sluit het ding af zonder dat er files geinstalleerd worden :?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zodan, net een paar stages met stuurtje gereden, rijdt erg soepel :) De replay-cams zijn trouwens érg mooi gedaan, een beetje schokkerig met de wagens meebewegend in plaats van onrealistisch perfect soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
R-B schreef op 28 augustus 2004 @ 21:19:
[...]

heb je die al gespeelt dan, nee, dus weet je ook niet hoe dat rijdt >:)
As matter of fact, ja :D.
Ik heb een stukje gespeeld @ campzone :).

Lijkt me weer een goede game te worden, wat verbeteringen op het vorige deel :).

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Zeker weten? Start > Run / Uitvoeren > typ in: "dxdiag" (zonder quotes) en kijk welke versie geïnstalleerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nee, er staat toch echt 9.0b op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
echt waar, je MOET 9c hebbe want anders doet het hele spel gewoon niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik begrijp, maar die wil dus niet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp38guser schreef op 29 augustus 2004 @ 10:27:
Zoals het nu lijkt, een totaal andere game als CMR4, heb de demo nog niet gespeeld, maar met zoveel nieuwe auto's kan het wel eens het spel van het jaar worden :)
Iedere debiel kan in een middagje een carskin in elkaar flansen hoor :) Als spellen het daarvan moesten hebben...

Ik ben geloof ik niet de enige als ik zeg: dit begint op de FIFA franchise te lijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Misschien leuk om te weten: Colin McrRae rally 5 heeft dezelfde beveiliging als DTM Race Driver 2 :/ (StarForce Copy Protection System) Als je rechtermuisknop eigenschappen klikt op het bestand PROTECT.DLL in de map codemasters zie je het B) Dus het kan zo zijn dat dit spel ook niet te downloaden is zoals DTM Race driver 2 :|

[ Voor 9% gewijzigd door niels88 op 30-08-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Sja. Wat moet ik er van zeggen.

Colin McRae 5 richt zich meer en meer op het arcadepubliek, dat wordt pijnlijk duidelijk. Daarnaast werd de demo gerushed omdat Richard Burns Rally binnenkort uitkomt. Codemasters heeft donders goed door dat zij dan op een 2e plek komen (en als ik de demo van Xpand Rally mag geloven zelfs naar plek 3 worden terugverwezen).

De besturing van de demo is kut, veel te arcadeachtig. Ik heb mijn stuur niet eens geprobeerd, fatsoenlijk wheelsupport kennen ze bij Codemasters toch niet.
De game zelf is best wel fun bij vlagen, helaas wordt die fun vaak onmiddellijk verpest door het waardeloze weggedrag van de auto (het zogenaamde pivot point).

Nee, geef mij maar Richard Burns Rally. En ja, die heb ik gespeeld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
niels88 schreef op 30 augustus 2004 @ 10:21:
Misschien leuk om te weten: Colin McrRae rally 5 heeft dezelfde beveiliging als DTM Race Driver 2 :/ (StarForce Copy Protection System) Als je rechtermuisknop eigenschappen klikt op het bestand PROTECT.DLL in de map codemasters zie je het B) Dus het kan zo zijn dat dit spel ook niet te downloaden is zoals DTM Race driver 2 :|
lol die DTM 2 is nu nog steeds niet uit :X

maja, kweenie of het echt goed spel wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

R-B schreef op 30 augustus 2004 @ 11:31:
[...]
lol die DTM 2 is nu nog steeds niet uit :X

maja, kweenie of het echt goed spel wordt..
Afgaande op de Xbox versies (die 99% hetzelfde zullen zijn als de PC versie, zijn allemaal ports) zeg ik: het maat me niet zoveel uit. Beide spellen vond ik nu niet echt om anar huis te schrijven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
niels88 schreef op 30 augustus 2004 @ 10:21:
Het ziet er na uit dat ze met StarForce 3 een nieuwe troef voorhanden hebben in de strijd met de warez scene.

Als het spel net goed is als CMR4 koop ik hem gewoon

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Henkus schreef op 30 augustus 2004 @ 12:50:
[...]

Het ziet er na uit dat ze met StarForce 3 een nieuwe troef voorhanden hebben in de strijd met de warez scene.
Nee hoor. Er zijn al diverse StarForce3 games gekraakt (zoals Kill Switch).
Als het spel net goed is als CMR4 koop ik hem gewoon
Ieder z'n smaak he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
[quote]Arfman schreef op 30 augustus 2004 @ 15:09:
[...]

Nee hoor. Er zijn al diverse StarForce3 games gekraakt (zoals Kill Switch).

Maar die van DTM race driver 2 nog niet. En laat Colin McRae Rally 5 van de zelfde uitgever zijn :> Je moet wel heel stom zijn om een andere starforce te gaan gebruiken dan die van DTM aangezien die nog niet gekraakt is B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Maar is er nu al een oplossing voor de demo die niet draait? Bij mij doet ie ut namelijk ook niet...
CMR 4 demo draait wel.

Het probleem is dus: na het dubbelklik schiet ie terug naar de desktop...

Geprobeerd:
alles wat op codemasters forum te vinden was:
-640*480 60 Hz
-800*600 60 Hz
-DirectX 9.0c
-Nieuwste detonaters...
-Windows 2000 compatabiliteitsmode
-Windows 98 compatabiliteitsmode...
nix werkt...
specs: zie below

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
draai je XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Jep, het enige wat ik me kan indenken is dat het aan mijn Geforce 2 ti zou liggen...
Maar:
-CMR 04 draait wel heel goed op deze kaart.
-Als het aan de kaart ligt, waarom zou de demo dan niet pas als je een rally wilt spelen problemen gaan vertonen. Oftewel, waarom zou een videokaart problemen geven bij het OPSTARTEN van een spel.
-Er zijn een heleboel gamers die met een veel beter systeem dit probleem hebben. (dan praat ik dus over jongens met een 3400+ en 3 Gig ram en een 9800 Pro e.d. (bron: codemasters forum))

Ik hoop toch echt dat deze game het gaat doen bij mij.
Als CMR 4 het bij mij deed, zal CMR 5 het dan ook (hetzij minder vloeiend) doen bij mij?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar dagen de demo gespeeld te hebben:
Graphics zijn niet super, maar ook zeker niet slecht. De auto's zien er mooi uit, de omgeving is weinig opvallend.
De bomen en hekken zijn nog steeds van beton.
W00t! je kan door die "reclame hekken" rijden!!!11. 1mm erna word je echter weer terug op je plaats gezert.
Physics zijn zoals bekend, 't speelt lekker maar 't heeft weinig met realisme te maken.
't Lijkt nog steeds alsof er een glazen muur voor een helling staat.
Schademodel van de auto is goed, de auto kan werkelijk helemaal verrot. De motor slaat af als het water te heet wordt, het schakelen gaat rot als je versnellingsbak verrot is enz. De manier waarop je schade krijgt is nog steeds niet realistisch, je moet echt met een bloedgang ergens tegenaan rijden wil er iets kapot gaan. Aan de ene kant logisch, 't is niet leuk om na 1 aanraking met een boom je race te moeten opgeven, maar aan de andere kant, als je met 200 ergens tegenaan gaat en er zit slechts een deuk in je bumper...
Je kan je banden eraf rijden, al heb ik de indruk dat het niet veel uitmaakt. Je kan nog met een redelijke vaart doorkachelen zonder voorbanden (velgen blijven er wel opzitten).
D'r liggen verplaatsbare stenen op de weg. Sja, als je ze raakt schuiven ze een paar cm op. De auto reageert redelijk onvoorspelbaar op zo'n steen. Ik verwachtte dat je er een kapot wiel aan overhoud maar "helaas", je kan gewoon verder rijden.

IMO weinig vernieuwing helaas.
zo kleine review :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Realistisch is het inderdaad niet bepaald, de auto lijkt om een soort denkbeeldige middenas te draaien ipv echt met zijn voorwielen te sturen... Maar voor een arcaderacer speelt het wel lekker :)

Voor simmen hebben we gelukkig andere spellen zoals Live for Speed en het aankomende GTR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 03-09 15:42
Ik vind Colin MCRae zwaar minder geworden in vergelijking met Deel 1.
Deel 1 was gewoon tof, had nog een goed arcade gehalte. Deel 2 was ook nog wel te spelen maar werd al realistischer. Deel 3 vond ik té realistisch, en niet goed bestuurbaar. Dan krijgen we 4, die heb ik bewust overgeslagen.

Deel (200)5 ga ik thuis dan maar even downloaden, misschien is het ineens leuk geworden. Het gaat mij trouwens niet zozeer over het realisme maar meer over de bestuurdbaarheid van een auto.

Dat elk krasje zichtbaar zal zijn is wel heel cool gedaan.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Sluuut schreef op 31 augustus 2004 @ 14:41:
Ik vind Colin MCRae zwaar minder geworden in vergelijking met Deel 1.
Deel 1 was gewoon tof, had nog een goed arcade gehalte. Deel 2 was ook nog wel te spelen maar werd al realistischer. Deel 3 vond ik té realistisch, en niet goed bestuurbaar. Dan krijgen we 4, die heb ik bewust overgeslagen.

Deel (200)5 ga ik thuis dan maar even downloaden, misschien is het ineens leuk geworden. Het gaat mij trouwens niet zozeer over het realisme maar meer over de bestuurdbaarheid van een auto.

Dat elk krasje zichtbaar zal zijn is wel heel cool gedaan.
Je hebt gelezen wat ik een paar post omhoog geschreven heb. Colin McRae Rally 5 heeft dezelfde beveiliging als DTM Race Driver 2 die nog steeds niet "uit" is. Ik wacht eerst de reviews af en misschien dat ik het koop. Ligt ook aan Richard Burns Rally. Misschien is die nog veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:04
R-B schreef op 28 augustus 2004 @ 20:19:
Ik ga ze hier niet allemaal posten,

HIER kan je ze vinden

offtopic:
Typo's voorbehouden, mis ik iets? zeg het me!
[slijmmode]Kan je niet een paar screenshots posten om de startpost te complementeren? Maakt je startpost helemaal geweldig :P

De demo valt me zwaar tegen, het is meer CmcR4.5 dan een 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Laatst online: 21-07 20:15
wheeler schreef op 31 augustus 2004 @ 15:38:
De demo valt me zwaar tegen, het is meer CmcR4.5 dan een 5.
Klopt

Ik vind dat CMR wel erg hetzelfde is gebleven sinds deel 3. Er zijn weliswaar nieuwe auto's en tracks bij gekomen, maar verder vind ik het allemaal een beetje tegenvallen qua vernieuwing.

Overigens vind ik het SUPER vet dat eindelijk de Escort cosworth in de CMR reeks zit :D

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
niels88 schreef op 31 augustus 2004 @ 15:36:
[...]

Je hebt gelezen wat ik een paar post omhoog geschreven heb. Colin McRae Rally 5 heeft dezelfde beveiliging als DTM Race Driver 2 die nog steeds niet "uit" is. Ik wacht eerst de reviews af en misschien dat ik het koop. Ligt ook aan Richard Burns Rally. Misschien is die nog veel beter
Dan speel je hem toch eerst op de gamecube/xbox/ps2 ;) Daar word geen starforce3.2 toegepast hoor.

Oh en trouwens, er zijn wel games die die protectie hebben en wel gecracked zijn. Alleen DTM2 inderdaad niet (succesvol, er was echter wel 1 duitse versie die je kon spelen met de laatste daemon tools, winxp, en wanneer je geen cd/dvd apparaten aan je ide poorten had hangen).

Richard Burns Rally vond ik niet al te geweldig, nog veel realistischer dan deze game, die ik net gespeeld heb. Nog niet eens 1 rondje vol uit gereden zo crappy vind ik 't... De besturing zuigt, de graphics zuigen (alles op z'n hoogst, draait meer dan soepel).. Nee, geen game voor mij :/ Dan speel ik nog liever deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Sluuut schreef op 31 augustus 2004 @ 20:05:
[...]

Dan speel je hem toch eerst op de gamecube/xbox/ps2 ;) Daar word geen starforce3.2 toegepast hoor.
Streep gamecube maar door jammergenoeg.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Richard Burns Rally vond ik niet al te geweldig, nog veel realistischer dan deze game, die ik net gespeeld heb. Nog niet eens 1 rondje vol uit gereden zo crappy vind ik 't... De besturing zuigt, de graphics zuigen (alles op z'n hoogst, draait meer dan soepel)
Leg dit eens uit. Sinds wanneer kun je bij een console de graphics instellen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door niels88 op 31-08-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ok, ik heb de CMR 2005 demo nu ook getest. Wat me opvalt zijn de volgende zaken:

Visueel:

De graphics van Colin McRae 2005 lijken zeer sterk op die van CMR04, maar toch zie ik verschillen:

- kwaliteit is stukken lager. De weg, het gras en zelfs dingen op de achtergrond zijn veel minder gedetailleerd. Met alle settings op full zie ik nog sommige struiken uit een waas verschijnen en ziet de grond er wazig uit op m'n Geforce4 Ti4200 (DirectX 8.1 compatible) met directX 9.0c en 61.77 Drivers. De belichting van de auto is slecht afgestemd op die van de omgeving. De weerseffecten zijn ook lang niet zo mooi als in CMR04 en de damage-effecten zijn helaas ook niet spectaculair :/
- Dashboard in auto's neemt echt teveel ruimte in beslag. CMR04 was nog te doen, maar met CMR2005 op 1280x1024 hou ik minder dan 1/3 over om naar de weg te kijken. Dit moet echt anders. Zo is de lol er snel af :(

- omgeving is interactief. Als je met de auto tegen een denneboom aanrijdt vallen er naalden uit, verder niet echt bijzonder. Rij je bijvoorbeeld door struikgewas heen, blijft het vrolijk staan. Waarom niet een ravage van platgedrukt groen inclusieft diepe groeven achtergelaten door de banden van m'n wagen? :/ |:(
Ik wil ECHTE interactie met de omgeving!!!

Audioeel:

+ Sterk verbeterd tov CMR04. De omgeving klinkt beter. Je hoort de regen vallen, je schrikt van het onweer en ook het motorgeluid van de wagens is sterk verbeterd. De Toyota klinkt nu echt als een Celica en de Peugeot als een 206 :)

Gameplay:

- Altijd met keyboard gespeeld, maar overweeg nog stuurtje aan te schaffen. CMR04 was nog te doen met keyboard, maar CMR2005 niet echt meer. Het is nu echt een arcade-spel geworden. Je stuitert met volle vaart over de weg, maar voor je auto maakt het niet veel uit. Het lijkt alsof je totaal geen grip hebt. Voor de duidelijkheid, ik heb alle instellingen meerdere malen aangepast, maar het wordt er niet beter van.
- De damage is waardeloos. Met damage is je auto geneigd een kant op te gaan sturen bijvoorbeeld, zolas in de oude race-spelletjes. Niet echt prettig dus en zo hou je geen controle meer over je licht beschadigde car, terwijl je in CMR04 met enige moeite je auto nog gecontroleerd naar de finish kon rijden

Cijfers Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif:

Video (40%): 5,2
Audio (20%): 8,5
Gameplay (40%): 4,8

Overall: 5,7

Ter vergelijking, CMR04 is door mij gewaardeerd met een 7,3 overall

Ondanks dat Codemasters aangeeft dat 70% af is, betwijfel ik of deze game wel zo'n succes zal worden. De tracks zijn zover ik weet grotendeels hetzelfde in deze nieuwe CMR en met de Starforce protection was ik al niet van plan het spel te gaan kopen, maar ik raadt het iedereen alvast af deze te gaan pre-ordenen. Het enige wat nieuw is is een nieuwe set auto's.
Wat me het meest verbaast is de slechte videokwaliteiten van deze nieuwe Colin; dat is voor mij een echte afknapper. Ondanks de sterk verbeterde geluidsweergave moet ik bijna huilen als ik een stage rij. Dat het spel nu serieus de arcade-hoek inglijdt doet m'n maag al helemaal geen goed :r

offtopic:
Richard Burns nog 2 nachtjes _/-\o_ !

EDIT: Vanwege CMR2005 install zijn de mipmaps van trilangular naar none teruggezet. Dit zijn geen acties die ondernomen zouden moeten worden door CodeMasters om het publiek te misleiden. Stelletje oplichters. Heb nu handmatig de mipmaps teruggezet en de videokwaliteit is een stuk beter nu:

Videokwaliteit: 7,0
Overall: 6,4

Weinig vernieuwends dus

[ Voor 13% gewijzigd door Acheron op 01-09-2004 21:46 ]

• niels88
  • Niet online
EDIT: Vanwege CMR2005 install zijn de mipmaps van trilangular naar none teruggezet. Dit zijn geen acties die ondernomen zouden moeten worden door CodeMasters om het publiek te misleiden. Stelletje oplichters. Heb nu handmatig de mipmaps teruggezet en de videokwaliteit is een stuk beter nu.
Kun je misschien dit iets beter/anders uitleggen. Ik snap niet echt wat je nou gedaan hebt 8)7

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48
voor degene waar he spel niet bij opstart probeer eens "novideo" (zonder "") achter de snelkoppeling te zetten, dat werkt bij mij :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

niels88 schreef op 02 september 2004 @ 11:17:
[...]

Kun je misschien dit iets beter/anders uitleggen. Ik snap niet echt wat je nou gedaan hebt 8)7
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.nekeman1/web/settings.gif

Deze instelling maakt heel veel verschil voor de beeldkwaliteit. Hiermee wordt de scherpte van dingen die wat verder weg staan geregeld. Met rallyspellen kijk je ver vooruit, dus moet ook de verte scherp zijn afgebeeld B)
Anders wordt het al gauw een wazige soep :r

Dat CodeMasters dit geintje flikt is vanwege de framerate. Sommige *kuch* tweakers gaan helemaal prat op hoge framerates, maar hoge framerates gaan bijna altijd ten koste van de beeldkwaliteit.
Ik moet wel bekennen dat deze wel veel stroever loopt dan CMR04, zelfs op 1024x768 trekt m'n kaart het niet. Dit komt mede omdat het nog een demo is zonder optimalisaties, maar ook door de zogenoemde "interactiviteit"

[ Voor 28% gewijzigd door Acheron op 02-09-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sluuut schreef op 31 augustus 2004 @ 20:05:
[...]Richard Burns Rally vond ik niet al te geweldig, nog veel realistischer dan deze game, die ik net gespeeld heb. Nog niet eens 1 rondje vol uit gereden zo crappy vind ik 't... De besturing zuigt, de graphics zuigen (alles op z'n hoogst, draait meer dan soepel).. Nee, geen game voor mij :/ Dan speel ik nog liever deel 1.
LOL :D
Je bedoelt dat je er zo hard in zoog dat je meteen van de baan vloog :D
Dat klopt namelijk, RBR is in tegenstelling tot CMR5 _wel_ een realistische, accurate simulatie van het rallyrijden.

Wordt overigens hoog tijd voor een Richard Burns Rally topic, spel komt morgen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een demo versie ( van Richard Burns rally) van een vriend van mij gekregen, hoe die er aan komt, maar wat me opviel was dat de besturing ERG direct was, hij reageerd op elk klein rukje aan het stuur. Tegek gewoon in 1 woord, je bent constant aan het sturen en corigeren....ik ga ook eens Colin mcrea spelen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 17:27:
Ik heb vandaag een demo versie ( van Richard Burns rally) van een vriend van mij gekregen, hoe die er aan komt, maar wat me opviel was dat de besturing ERG direct was, hij reageerd op elk klein rukje aan het stuur. Tegek gewoon in 1 woord, je bent constant aan het sturen en corigeren....ik ga ook eens Colin mcrea spelen denk ik
PC demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Not compatible with the Geforce 4 MX series. ;(

En deel 4 draaide nog zo mooi op mn systempje. (Totdat ie om de 40 sec. even stottert waardoor ie geheel niet meer speelbaar is)

Misschien toch maar weer eens op zoek naar een leuk 2ehands videokaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deel 4 draaide nog zo mooi op mn systempje. (Totdat ie om de 40 sec. even stottert waardoor ie geheel niet meer speelbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 17:07:

online, ;) de 9600 is niet zo duur meer :)

• Sluuut
niels88 schreef op 31 augustus 2004 @ 21:46:
[...]

Leg dit eens uit. Sinds wanneer kun je bij een console de graphics instellen 8)7
Waar zeg ik dan dat ik deze game voor de console had..? Ik bedoelde namelijk PC ;)

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Jaaaah, de Multiplayer demo is uit \o/
http://www.spielerij.net/nieuws.php?newsid=232

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:46
Doet het ook al niet..|?

Krijg een foutmelding van 'grafics ss error?' :S

• Sluuut
Heb je wel DX9C geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hoi, Ik heb de PC versie alleen welke key moet ik invoeren als ik de key die achterop sta invoer ( Gamespy key code) zegt ie dat ie fout is :? Iemand een oplossing Ik heb hem dus legaal !

edit:

Die prutsers bij de frs hadden geen cd key meer dus ik moest em bij een andere frs halen... die cd key zal wel bij een van hun thuis liggen... :(

[ Voor 30% gewijzigd door Ghostrider op 27-09-2004 21:02 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 20:36
Er zit een los papier bij in met de cd-key en achter op het boekje is de key van GamespY.

Hebben al meer mensen hier het spel gekocht, als ik online wil spelen is er nog niemand te bekenen :/

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Zo, dit is snel uitgebracht zeg. Laatst zaten ze nog op 70%. Ik ga deze in ieder geval niet kopen, want de demo vond ik al niet echt denderend :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
hp38guser schreef op 01 oktober 2004 @ 14:46:
Zo, dit is snel uitgebracht zeg. Laatst zaten ze nog op 70%. Ik ga deze in ieder geval niet kopen, want de demo vond ik al niet echt denderend :|
Ik kan je zeggen dat ik hem mooi vind, hij is stukken beter dan Colin mc Rae 2004 :P

En een demo brengen ze altijd een week of 3 van te voren uit dan is het spel toch al bijna klaar.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Not compatible with the Geforce 4 MX series.

Ik heb hem op een 2nd hand Ti4200 gedraaid op 1024x768 met max detail, ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Voor de mensen die alleen maar op nforce kijken :>
Het spel voor de pc ligt al lang en breed in de winkels :*)
Weer een suc6je voor starforce B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Wat me opvalt hier op Tweakers, iedereen koopt zogenaamd zijn spellen en software in de winkel en gebruikt geen warez :z

Nu is Colin mc Rae 2005 uit met starforce beveiliging en het is hardstikke rustig in dit topic omdat die niet op internet te downloaden is. :O

Terwijl het in de topic van de concurrent Richard Burns Rally wel druk is, tja hoe zou dat toch kunnen??? Dit spel is namelijk wel te downloaden van internet. :Y)

Erg jammer, in het Colin mc Rae 2004 topic was het altijd wel druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:04
Roger_Rabbit schreef op 13 oktober 2004 @ 09:57:
Terwijl het in de topic van de concurrent Richard Burns Rally wel druk is, tja hoe zou dat toch kunnen??? Dit spel is namelijk wel te downloaden van internet. :Y)
ik heb mijn geld al gespendeerd aan Richard Burns Rally. Ik vond deel 4 (niet gekocht) ook al niet overtuigend en aangezien Codemasters met DTM RD2 ook al niet potten kon breken vermaak ik me prima met de sublieme RBR _/-\o_

Helaas heb ik dus niet veel toe te voegen aan dit topic, wellicht had CM het hele spel opnieuw moeten opbouwen en over half jaar uitgebracht. Dan was de concurrentie niet zo hevig geweest. IMHO heeft het niks met copierbeveiliging te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind colin mcrae rallt 2005 een top spel heb ik altijd al gevonden.
de grapisch en de audio is aanzienelijk beter als een richard burns rally.
alleen het realism in richard is beter dan in colin mcrae maar dat is dan ook alles.
en in carreer kun je lekker lang spelen voordat je het uit hebt gespeeld.

2005 is stuk beter dan 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 12:59
waarom zit de evo er niet tussen ...
zit te twijfelen of ik hem gaat kopen, maar als je hem dan niks aan vind zit ik er weer mee :( en van iemand lenen, kan niet want ik weet niet van wie

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het fundamentele verschil met deeltje 4 op de Xbox en als men mocht kiezen, voor welk deel zou men dan gaan .. 4 of 5 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:19:
Wat is het fundamentele verschil met deeltje 4 op de Xbox en als men mocht kiezen, voor welk deel zou men dan gaan .. 4 of 5 ..
Ik weet dat 4 op de PC een stuk "leuker" ( :/ ) is dan 5 op de PS2. Die laatste is echt bagger!
Misschien dat ik sims teveel gewend ben, maar zelfs als arcade-spel is ie niks aan..
Je hebt zoals in 4 weer verschrikkelijk weinig grip, overal dat gevoel alsof je over ijs glijdt.
Ik probeerde gisteren een demootje van WRC, en das een stuk leuker

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou het wel bij 2004, als je bij deze naast de baan raakt geraak je in een wit gebied en wordt je teruggezet op de baan. Heel irritant :(

Btw, ik heb de XBX versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
hmm ik heb CMR2, 3 en 4 gespeeld; CMR2 was top, CMR3 was crap en CMR04 reed weer als vanouds. Maar als ik de reacties en de reviews lees lijkt CMR5 weer te neigen naar CMR3. Heeft iemand de full al gespeeld op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:03
ik heb vanmiddag 2005 aangeschaft, opstarten ging eerst niet, maar met de NOVIDEO-truc wil het toch wel.

Aangezien ik mijn systeem gisteren en vandaag volledig geformatteerd en heringericht heb staat mijn MOMO Racing stuurtje misschien nog niet echt goed ingesteld maar volgens mij voelde dat in deel 04 een stuk realistischer aan.

Dat van de baan raken en gelijk weer teruggezet worden stoor ik me ook mateloos aan...

Nu nog even op zoek naar een beetje eenvoudig toe te passen cheats want je dacht toch niet dat ik zin had om alle wagens helemaal zelf vrij te spelen... Jammergenoeg moet je voor cheats vooralsnog met een hex-editor aan de slag en dat werkte bij niet echt geweldig...

Als iemand hier een oplossing voor heeft...

Vooralsnog vind ik het spel tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb problemen met dit spel dat ik niet eens de game in kom :)

ntdll.dll fout zegt ie :/

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zal hier binnenkort wel wat drukker worden ;)

ik ben em sinds vandaag aan het spelen op de PC en moet zeggen dat het me prima bevalt

het is geen RBR maar ja dat verwachtte ik ook niet.

Ik denk dat de meeste gamers zich moeten realiseren dat je waarschijnlijk nooit een echte race-sim krijgt als je dit spel koopt/download whatever. Dan is de teleurstelling denk ik een stuk minder en kan je gewoon naar dit spel kijken zoals het bedoeld is :) Ik vermaak me er weer kostelijk mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
ja ik heb hem ook binnenkort. ben benieuwd wat geworden is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Zijn er meer mensen die hun racepedalen niet goed aan de praat krijgen ??

Ik heb verschillende assen, dus remmen en gassen tegelijk, maar als ik ze instel, gaat het in het menu goed, maar in het spel moet ik gas geven met het rempedaal :/ en het gaspedaal doet helemaal niets :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik ook gehad inderdaad, spel herstart en toen was het opgelost :?

• Henkus
Damian schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:19:
Zijn er meer mensen die hun racepedalen niet goed aan de praat krijgen ??

Ik heb verschillende assen, dus remmen en gassen tegelijk, maar als ik ze instel, gaat het in het menu goed, maar in het spel moet ik gas geven met het rempedaal :/ en het gaspedaal doet helemaal niets :/
Heb ik ook. Verschillende assen werkt niet. Ik speel nu met x as sturen en y as gas geven en remmen.

Alle "nieuwe" bezitters van het spel, crasht het spel ook naar desktop bij jullie ook als je setup wilt gebruiken in career en championship?

En check eens stage 5 in spanje ??

We zullen maar niet meer beginnnen over de vergelijking met RBR, want het verschil is enorm.

Verwijderd

@ Henkus: ja dit is een bekend probleem van deze versie.

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
O GOD, wat is dit een kutspel zeg.. LELIJK, KLOTE BESTURING etc etc

Verwijderd

Heerlijk zo'n onderbouwde mening ;) mooie post!!

Persoonlijk vind ik dit spel helemaal niet lelijk en lekkerder rijden (Logitech MoMo) dan alle CMR's hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik moet zeggen dat het met stuur best lekker rijdt hoor. Jammergenoeg crasht het spel met de meest wazige geluiden na 3 races, maar toch kan ik best lekker smijten met die polo.

Ik weet de oorzaak van de crash niet, moet ik even achterhalen. Ook crasht ie naar de desktop idd. Kan de patch helaas niet installeren, omdat ik de try and buy versie heb. Buy zit er niet in, had er meer van verwacht jammergenoeg.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb eindelijk de gekraakte CMR2005, heeft even geduurd maar sjapo voor de jongens van Ultima _/-\o_ .

Gegroet! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2004 @ 00:18:
ik vind colin mcrae rallt 2005 een top spel heb ik altijd al gevonden.
de grapisch en de audio is aanzienelijk beter als een richard burns rally.
alleen het realism in richard is beter dan in colin mcrae maar dat is dan ook alles.
en in carreer kun je lekker lang spelen voordat je het uit hebt gespeeld.

2005 is stuk beter dan 2004
Waar gaat het nou om:

Het echt rallyrijden: rammen over de joux plane in Frankrijk met RBR of een carreer spelen met een
auto die totaal niet glijdt en zeer verrot stuurt. Nee de jongens van Codemasters hebben er een potje van gemaakt. RBR is voor mij de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Roger_Rabbit schreef op woensdag 13 oktober 2004 @ 09:57:
Nu is Colin mc Rae 2005 uit met starforce beveiliging en het is hardstikke rustig in dit topic omdat die niet op internet te downloaden is. :O
Uh ... Colin.McRae.2005.DVD-ULTiMA? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 03:58
Hm ik heb dit spel sinds gister, maar als ik ga rijden freezed het spel binnen 30 tot 60 seconden na het starten. Het beeld blijft stilstaan en het geluid slaat vast (zo'n loop, je kent het wel)

Windows XP SP1
DirectX 9.0C
Video: GeForce Ti4400 128mb
reso: 1152x864 (24bit)
Sound: Terratec DMX1024 (4.0)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
-ScuL- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:38:
Hm ik heb dit spel sinds gister, maar als ik ga rijden freezed het spel binnen 30 tot 60 seconden na het starten. Het beeld blijft stilstaan en het geluid slaat vast (zo'n loop, je kent het wel)

Windows XP SP1
DirectX 9.0C
Video: GeForce Ti4400 128mb
reso: 1152x864 (24bit)
Sound: Terratec DMX1024 (4.0)
Heb je toevallig een force feedback stuur ? Probeer het dan eens met ffb uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 03:58
Nee ik heb een oude analoge Thrustmaster Pro

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje al die mensen dat ze goede tijden rijden met CMR05, bullshit de meesten kunnen de navigator niet eens verstaan met zijn rallytaal. Ik kom te veel amateurrijders tegen op internet dus voor degenen die zich aangesproken voelen heb ik het volgende stukje tekst even gemaakt !

Als je op de weg rijdt, moet je beseffen dat je geen onverslaanbare egotripper bent, maar daadwerkelijk deel uitmaakt van een team. Je wederhelft is de bijrijder. Deze is net zo belangrijk voor het behalen van resultaat dan je eigen vaardigheden. Luister naar hem!

Op iedere proef geeft de bijrijder informatie over het terrein, in de vorm van aanwijzingen. Deze zijn voor iedere proef verschillend en van groot belang voor je succes, vooral op plekken waar het zicht beperkt is.

De aantekeningen worden duidelijk uit opmerkingen van de bijrijder over de afstand; een nummer dat eventueel gevaar in de volgende bocht uitdrukt; terreineigenschappen in de volgorde waarin je deze tegenkomt, en soms een waarschuwing. De afstand tot het te naderen obstakel word in meters aangegeven. Hoe lager het cijfer van de moeilijkheids waardering is. des te lager je snelheid moet zijn om langs het naderende obstake te komen.

Als je bijrijder een ´6´ roept, is de weg vrij van obstakels en kun je plankgas geven tot je bijrijder aangeeft dat je op moet passen

Definities van de aanwijzingen

Care (pas op) - Gevaarlijk

Caution (waarschuwing) - Bijzonder gevaarlijk

Crest (heuvel) - Een verhoging in het terrein verbergt het achterliggende circuit

Jump (sprong) - Een verhoging in het terrein die, als je deze met grote snelheid neemt de auto in de lucht zal lanceren. Vergeet niet dat je geen enkele controle meer over de wagen hebt als de banden eenmaal van de grond komen

Long (lang) - Een lange bocht

Very long (bijzonder lang) - Een bijzonder lange bocht

Hairpin (haarspeldbocht) - Bocht die in de 2 genomen moet worden en haaks is

Turn (draai) - Een bocht op een kruispunt of splitsing

Opens (open) - Een bocht word breder als je eruit komt

Tightens (vernauwing) - De bocht word smaller als je eruit komt

Narrows (versmalling) - De weg word smaller

Don´t cut (niet snijden) - Niet over de binnenkant van de bocht rijden

Cut (snijden) - De weg is vrij, je kunt over de binnenkant van de bocht rijden<

Staright (rechtdoor) - Langs een rechte lijn door de volgende serie bochten rijden

Bumps (hobbels) - Oneffenheden in het terrein die de wagen uit balans kunnen brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:32

markvt

Peppi Cola

Duidelijk een pro aan het woord hierboven, voel je niet aangesproken maar je tekst staat er alsof jij de enige bent die snapt waar het spel over gaat.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bedoel ik het eigenlijk niet, maar ik stoor me gewoon enorm aan het aantal mensen dat online speelt en er niets van kan. Mensen die nog niet 1 km singleplayer hebben gereden en online gaan. Het bederft een beetje het online spelen voor de wel betere rijders, en zo goed ben ik ook weer niet ik verlies vaak genoeg, maartoch.

Maar even voor de duidelijkheid, deze post is haalt naar niemand uit of is kwaadwillend bedoelt.

Mijn fav´s

Germany Stage 5 in een Citroën Xsara of Lancia Delta

Greece Stage 3 en 5 in een Subaru Impreza

Spain Stage 1,3 5 en 6 liefst in een Stratos of Ford Cosworth

Australia Stage 5 in een Freelander

Maar mocht je serieuze competitie willen... Ik organiseer CMR05 Mini-lans in het noorden of voeg me ff toe aan je MSN (s_kristofic@hotmail.com)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Iedereen moet het toch leren? Heb je zo'n lage tolerantiegrens dan? :/

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, integendeel, ik loods vaak genoeg beginners dmv p2p call en CMR05 online over de stages in de verschillende landen. Het valt me alleen op dat niemand meer oefent voor ze daadwerkelijk goede competitie gaan opzoken (en dus op hun bek gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:44:
Heerlijk zo'n onderbouwde mening ;) mooie post!!

Persoonlijk vind ik dit spel helemaal niet lelijk en lekkerder rijden (Logitech MoMo) dan alle CMR's hiervoor.
Hier geld hetzelfde, gebruik ook de Momo en race nu al een maandje of wat zonder ook maar enige technische trubbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:12
Ik heb CMR5 net ook even geprobeert. Alleen die auto's rijden toch voor geen ene meter :X. Ik heb steeds het gevoel dat ik met een radiografisch bestuurbare hovercraft aan het rijden ben. Erg jammer.

MS RalliSport vind ik stukken beter. Maar helaas heeft dat spel weer geen goede multi-player.

[ Voor 12% gewijzigd door iets op 06-04-2005 14:58 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
even een kickje

krijg iemand deze game al onder Vista opgestart?
de installatie gaat wel zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude88 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:30:
even een kickje

krijg iemand deze game al onder Vista opgestart?
de installatie gaat wel zonder problemen
Nope, lukt me niet. Ik kan blijkbaar geen enkele game van EA en Codemasters spelen op Vista
Pagina: 1 2 Laatste