[Voltmodden] Asus A7N8X-E Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:55
Ik heb als het goed is as week mn waterkoeling compleet. Voor de geinteresseerden:

• Dangerden Maze-4
• Dangerden GPU Blokje
• Dangerden Heathercore Dual
• Eheim 1048
• Innovatek Reservoir 4 Eheim

Jullie begrijpen het al, ik wil mn Barton 2500+ (geunlocked) & 2* 256 HyperX PC3200 wel eens wat verder kietelen. Maar hoger dan een voltage van 1.85V wil mn A7n8x-e Deluxe niet. Dus dan maar voltmodden. :)

Geheel onbekend ben ik hiermee niet, ik had mij 8RDA+ ook gemod, vdd, vcore en vdimm. Dat wil ik dus ook weer bij dit bordje doen. Echter kan ik geen handleiding vinden van hoe en wat.

Ik heb gegoogled, en hier in de search gezocht. Het enige nuttige wat ik kon vinden was een voltmod voor de Asus A7N8X Deluxe. En ik heb dus de '-e' versie.

Mijn vraag is dus ook, zijn deze mods gelijk? Zo niet... heeft iemand een andere handleiding? :)

XXXVI

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:32
Zit hier geen overvolt jumper op dan?

Op mijn oude a7v8x zat dit wel

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

mallept schreef op 28 augustus 2004 @ 19:58:
Zit hier geen overvolt jumper op dan?

Op mijn oude a7v8x zat dit wel
Maakt niet uit, je kan max maar tot 1,85V

Naar de TS, leg de borden eens naast elkaar (A7N8X en A7N8X-E) en kijk of voltage controllers en elco's en weerstanden hetzelfde zijn, dan weet je of die mods hetzelfde zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door DaWaN op 28-08-2004 20:03 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:32
[quote]
Maakt niet uit, je kan max maar tot 1,85V
[quote]

Met die overvolt jumper werd het voltage verhoogt maar zag je niet dat het veranderde in de bios. Wel zag je het met bijv asus probe.
http://nl.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x/jumper.htm

edit
Op de a7n8x-e zit het volgens mij niet op. na ff zoeken

Ik sluit me aan bij DaWan :)

[ Voor 20% gewijzigd door mallept op 28-08-2004 20:36 ]

Verwijderd

volgens mij is het zo.
Asus A7N8X-E Deluxe = Asus A7N8X Deluxe met als extra wireless ethernet
Naast die wireless volgens mij precies hetzelfde. maar misschien zijn daarvoor onderdelen verplaatst, maar dat lijkt me erg sterk.

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
We leggen ze gewoon eens naast elkaar :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/oelewapper/D-DE.JPG

De layout is niet al te drastisch veranderd.
Neem eens wat gedetailleerde foto's van je plank (dezelfde als op die mod-plaatjes) en kijk dan goed op die mod-plaatjes of alle onderdeeltjes hetzelfde zijn!
Als dit zo is...zou 'k het wel aandurven.

Verwijderd

Zoek eens op xtreme..dit is al geweest namelijk :)

Edit:
En nee, de mods zijn niet het zelfde. De Vcore mod voor de A7N8X werkt niet op de -E. Ik bedoel dan de mod waarbij je de OVP omzeilt. Volgens mij zijn de andere mods wel hetzelfde, maar ook dit valt te vinden :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 23:05 ]

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Vcore Vdimm en Vdd zijn gewoon hetzelfde alleen die OVP werkt idd niet @ de E versie :|

Je kunt gewoon de mods gebruiken die ook op maximumoc staan voor vcore en vdimm, voor de Vdd zou ik de manier van nForcers gebruiken, is wat stabieler.

Die ovp mod heb je btw alleen nodig wanneer je je corevoltage bove de 2.1V wilt hebben rond die grens knal je een keer tegen de protectie aan.

Maar dit was dus met een beetje zoekwerk ook wel te vinden ;) gewoon hier @ Got

• I Am Weasel
@Fewture
Hij heeft het ook niet over de A7N8X

Maar over de A7N8X-Deluxe.
Hier heeft ie schema's voor gevonden,en vraagt zich af of die ook van toepassing zijn op zijn A7N8X-E Deluxe.
Ik denk van wel.

Check eens.
De A7N8X-Deluxe en de A7N8X-E Deluxe staan naast elkaar.
Omdat ze ook meer 'familie' van elkaar zijn dan van de A7N8X.
Vergelijk jouw bord gewoon eens goed met die mod pics...als je hier verschillen in vindt zou ik het niet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door I Am Weasel op 28-08-2004 23:25 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

de E heeft een andere VDD mod als t goed is.
Gewoon goed opletten of het dezelfde chips zijn en ze op de zelfde plek zitten dan werkt het vast wel.

• YoupY
tussen deluxe en non deluxe zit verder geen verschil. Mods werken gewoon hetzelfde aangezien de chips hetzelfde zijn.

Alleen is de vcore aangesloten van de E versie wel net wat anders dan de non-E versie

• ephymerous
Bedankt voor de antwoorden, dus de conclusie is dus: 'Vcore en Vdimm zijn hetzelfde, Vdd andere manier gebruiken, en overvolt protectie is ook anders' :)

* ephymerous gaat nog ff opzoek :)

XXXVI

• ephymerous
YoupY schreef op 28 augustus 2004 @ 23:22:
Je kunt gewoon de mods gebruiken die ook op maximumoc staan voor vcore en vdimm, voor de Vdd zou ik de manier van nForcers gebruiken, is wat stabieler.
Waar vind ik die? En die Vdd... damnz, volgens mij kan ik niet zoeken... berg results met allemaal andere onderwerpen :/

* ephymerous voelt zich n00b

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op 29 augustus 2004 @ 05:30:
Bedankt voor de antwoorden, dus de conclusie is dus: 'Vcore en Vdimm zijn hetzelfde, Vdd andere manier gebruiken, en overvolt protectie is ook anders' :)

* ephymerous gaat nog ff opzoek :)
Gast, wat klets jij nou? Ook net terug uit de kroeg/discotheek??
Vcore is het voltage op je proc. Vdimm is het voltage op je geheugen en Vdd is het voltage op je Northbridge.. weltrusten :Y)

Verwijderd

I Am Weasel schreef op 28 augustus 2004 @ 23:24:
@Fewture
Hij heeft het ook niet over de A7N8X

Maar over de A7N8X-Deluxe.
Hier heeft ie schema's voor gevonden,en vraagt zich af of die ook van toepassing zijn op zijn A7N8X-E Deluxe.
Ik denk van wel.

Check eens.
De A7N8X-Deluxe en de A7N8X-E Deluxe staan naast elkaar.
Omdat ze ook meer 'familie' van elkaar zijn dan van de A7N8X.
Vergelijk jouw bord gewoon eens goed met die mod pics...als je hier verschillen in vindt zou ik het niet doen.
Ik bedoelde ook de deluxe, maar dan nog, het maakt niet uit.

Verder heb ik zelf een tijd gedraaid met een A7N8X Deluxe en heeft NoStra een -E versie gehad. De OVP Vcore mod werkt niet zoals ik al zei. Maar goed, ik heb het idee dat het toch niet uitmaakt, want ik zie de TS die mod niet doen.

Als je alles mod aan die Asus gaan ze flink hard iig. 250 haal je wel.

zie ook: www.maximumoc.com.

• ephymerous
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 05:45:
[...]

Gast, wat klets jij nou? Ook net terug uit de kroeg/discotheek??
Vcore is het voltage op je proc. Vdimm is het voltage op je geheugen en Vdd is het voltage op je Northbridge.. weltrusten :Y)
hehe, ik zie het nu ja... damn, rare reply ;) Ik wist dat wel... ik doe die mods dan maar gewoon zo als op mn link. Die Overvolt protectie ga ik er ook af slopen. Ik zoek wel ffies verder nog ;)

Bedankt voor de replys :)

/edit

damnz, die maximumoc vond ik altijd zo raar. Enige wat ik zag waren nieuws artikelen. Wat blijkt nu, moet je menu naar beneden scrollen en zijn er meer opties ^^. Toch een nadeeltje aan Firefox :)

[ Voor 17% gewijzigd door ephymerous op 29-08-2004 14:22 ]

XXXVI

• I Am Weasel
Als je het nog doorzet...
Soldeer het allemaal dan wel wat beter als de voorbeelden op MaximumOC.
Want dat ziet er echt niet uit.

Verwijderd

I Am Weasel schreef op 30 augustus 2004 @ 13:56:
Als je het nog doorzet...
Soldeer het allemaal dan wel wat beter als de voorbeelden op MaximumOC.
Want dat ziet er echt niet uit.
lol! idd ja!

Je moet btw de Vdd mod van nForcersHQ doen. Die mod op MaxOC maakt je NB instabiel.

Verwijderd

wtf!?

Ik zette dienen overvolt jumper op mijnen asus a7n8x-x van 2-3 op 1-2 voor meer voltage te hebben maar als hij op auto sta en ik hou hem in toog en ik overclock in windows on the fly dan zie ik mijn Vcore niet stijgen? :( en alsek hem op 1.85V zet dan is de max dattem haalt 1.87V en dus geen 2.1V zoals op de site vermeld staat ... Wat moet ik nu doen? werkt het niet? :'( Bedankt.

• I Am Weasel
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:02:
Ik zette dienen overvolt jumper op mijnen asus a7n8x-x van 2-3 op 1-2 voor meer voltage te hebben maar als hij op auto sta en ik hou hem in toog en ik overclock in windows on the fly dan zie ik mijn Vcore niet stijgen?
De instelling 'auto' van je voltagejumper bepaalt alleen tijdens het posten van je systeem het voltage dat geleverd moet worden aan je processor.
Verder doet deze instelling niets meer.
Als je dacht dat je voltage evenredig aan je frequentie op zou lopen bij het overclocken,dan heb je het mis.
Daarbij is dit niet eens mogelijk op een desktop K7 mainboard omdat de circuits hier niet voor aangelegd zijn.

Verder vermeld je niet welke mod je precies uit hebt gevoerd en van welke site.

• ephymerous
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 19:56:
[...]

lol! idd ja!

Je moet btw de Vdd mod van nForcersHQ doen. Die mod op MaxOC maakt je NB instabiel.
Dat is toch de 2e manier van MaxOc om je NB te modden?

XXXVI

• YoupY
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:02:
wtf!?

Ik zette dienen overvolt jumper op mijnen asus a7n8x-x van 2-3 op 1-2 voor meer voltage te hebben maar als hij op auto sta en ik hou hem in toog en ik overclock in windows on the fly dan zie ik mijn Vcore niet stijgen? :( en alsek hem op 1.85V zet dan is de max dattem haalt 1.87V en dus geen 2.1V zoals op de site vermeld staat ... Wat moet ik nu doen? werkt het niet? :'( Bedankt.
Voor zover ik weet heeft de a7n8x helemaal geen overvolt jumper. De a7V8x
heeft 'm wel

Verwijderd

ephymerous schreef op 31 augustus 2004 @ 09:46:
[...]

Dat is toch de 2e manier van MaxOc om je NB te modden?
Ow dat zou best kunnen. Het is al weer even geleden dat ik die mods gedaan heb. Toen stond hij alleen op HQ.

• ephymerous
Hmzz, das um dus niet :)

Op NforcersHQ in deze thread hebben ze het over de Vdd Southbridge mod 'the correct way' ik neem aan dat dit hetzelfde is als de Vdd mod waar wij het over hebben? :)

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 31-08-2004 14:26 ]

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op 31 augustus 2004 @ 13:29:
Hmzz, das um dus niet :)

Op NforcersHQ in [ur;=http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=9237&postdays=0&postorder=asc&start=0]deze[/url] thread hebben ze het over de Vdd Southbridge mod 'the correct way' ik neem aan dat dit hetzelfde is als de Vdd mod waar wij het over hebben? :)
Klopt helemaal. Hij lijkt wat tricky, maar hijs echt makkelijk. Je kan er makkelijk bij.

• ephymerous
Ik vind um idd goed te doen, nu ffies overal onderdelen weghalen. Waar zetten jullie trouwens altijd die potmetertjes neer? Kan ik die gewoon boven een een chipje ergens plakken? Want los erbij bungelen vind ik niet wat ;)

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op 31 augustus 2004 @ 14:27:
Ik vind um idd goed te doen, nu ffies overal onderdelen weghalen. Waar zetten jullie trouwens altijd die potmetertjes neer? Kan ik die gewoon boven een een chipje ergens plakken? Want los erbij bungelen vind ik niet wat ;)
Ik doe ze meestal met een heeel klein beetje sec.lijm vast aan een pci slot oid. Dan kun je ze er zo weer afpakken als het nodig is..

• YoupY
* YoupY gebruikt altijd tesa powerstrips :Y)

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
De layout van de a7n8x is toch nog iets anders dan de e versie.
Heb deze mod zelf 1 maand geleden uitgeprobeerd met de mod van nforcershq, wel met een vaste weerstand van 1M ohm en 1 variable van 1M ohm, bij werkte het helaas niet > wat ik verkeerd heb gedaan weet ik niet > volgens mij had ik toch echt alles goed gesoldeerd, ik heb het ook nagemeten > maar helaas werd mijn voltage hierdoor nietverandert > gemeten met een multimeter.
Als er mensen zijn die het wel is gelukt met een a7n8x-e > hoor ik het graag.

Ik hoop dat het gewoon aan mij heeft gelegen 8)7 .
Zelf snap ik in elk geval niet waarom het nietwerkte, tenslote zet je gewoon een variable weerstand over een bestaande heen > waardoor de resulterende Rv omlaag gaat > waardoor er meer spanning op de ingang van de IC (pin7,VREF) komt te staan. maar bij mij bleef deze gewoon het zelfde 8)7 . :?

Het enigste wat ik kan bedenken waarom het niet werkte = , of ik heb op de verkeerde plaats liggen solderen :Z ,of ik heb gewoon niet goed gesoldeerd.

Van 1 kant hoop ik dat dat het geval is > want dan kan ik alsnog proberen het werkent te krijgen, van de anderkant > zou dat ook inhouden dat ik zeer slecht werk heb vericht :'( >> doormeten enz.

De volgende keer soldeer ik gewoon op pin7 en de onderkant van weerstand ( de linkse van de 3), dan weet ik teminste zeker dat ik op de goeie plaats aan het solderen ben. Want de lay verschilt toch een beetje ten opzicht van normale a7n8x (geen mooie plaats zoals bij de a7n8x waar weerstand R541 niet op het bord is gemonteerd) ;(

[ Voor 64% gewijzigd door datkanveelbeter op 31-08-2004 18:41 ]

• ephymerous
datkanveelbeter schreef op 31 augustus 2004 @ 18:03:
Heb deze mod zelf 1 maand geleden uitgeprobeerd met de mod van nforcershq, wel met een vaste weerstand van 1M ohm en 1 variable van 1M ohm, bij werkte het helaas niet > wat ik verkeerd heb gedaan weet ik niet > volgens mij had ik toch echt alles goed gesoldeerd, ik heb het ook nagemeten > maar helaas werd mijn voltage hierdoor nietverandert > gemeten met een multimeter.

Zelf snap ik in elk geval niet waarom het nietwerkte, tenslote zet je gewoon een variable weerstand over een bestaande heen > waardoor de resulterende Rv omlaag gaat > waardoor er meer spanning op de ingang van de IC (pin7,VREF) komt te staan. maar bij mij bleef deze gewoon het zelfde 8)7 . :?

Het enigste wat ik kan bedenken waarom het niet werkte = , of ik heb op de verkeerde plaats liggen solderen :Z ,of ik heb gewoon niet goed gesoldeerd.

Van 1 kant hoop ik dat dat het geval is > want dan kan ik alsnog proberen het werkent te krijgen, van de anderkant > zou dat ook inhouden dat ik zeer slecht werk heb vericht :'( >> doormeten enz.

De volgende keer soldeer ik gewoon op pin7 en de onderkant van weerstand ( de linkse van de 3), dan weet ik teminste zeker dat ik op de goeie plaats aan het solderen ben. Want de lay verschilt toch een beetje ten opzicht van normale a7n8x (geen mooie plaats zoals bij de a7n8x waar weerstand R541 niet op het bord is gemonteerd) ;(
hmmz, ik probeer hem gewoon, als het niet werkt doe ik de mod van OC :)

* ephymerous zit met nog een probleem =/

Enige dat hier te krijgen is zijn potmeter van 25K (is goed), 10K (te weinig) en 5K (veel te weinig)... kan ik dit 10K alleen ook gebruiken? Of is dit niet goed? :)

XXXVI

• YoupY
datkanveelbeter schreef op 31 augustus 2004 @ 18:03:

In plaats van 2 Mega ohm in totaal aan weerstanden heb je maar 2K nodig. Er zijn 2K potjes verkrijgbaar dus gewoon gebruiken. Dat zou de reden kunnen zijn dat je mod niet werkt.
Verder hoef je niet op de pin te solderen, maar gewoon op 't bovenste contactpuntje van de 3 weerstanden en dan de middelste ;)
ephymerous schreef op 31 augustus 2004 @ 20:46:
[...]

hmmz, ik probeer hem gewoon, als het niet werkt doe ik de mod van OC :)

* ephymerous zit met nog een probleem =/

Enige dat hier te krijgen is zijn potmeter van 25K (is goed), 10K (te weinig) en 5K (veel te weinig)... kan ik dit 10K alleen ook gebruiken? Of is dit niet goed? :)
Altijd een hogere waarde gebruiken in dat geval. 25K werkt prima, mocht je en 10K gebruiken dan zal de spanning al een stuk omhoog gaan. Je verlaagt immers de weerstand om meer stroom te krijgen.

• ephymerous
Dus een 20K voor mn Vdimm gaat ook wel werken?

XXXVI

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik wil m'n A7N8X (non-deluxe) ook graag Vcore & Vdimm voltmodden.
Het enige probleem is de site waarnaar telkens gelinkt word, ook via google, er niet meer is :?
Dan doel ik dus op maximumoc.com ...
Iemand een andere site toevallig, of was dat de enige?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
SH4D3H schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:50:
Ik wil m'n A7N8X (non-deluxe) ook graag Vcore & Vdimm voltmodden.
Het enige probleem is de site waarnaar telkens gelinkt word, ook via google, er niet meer is :?
Dan doel ik dus op maximumoc.com ...
Iemand een andere site toevallig, of was dat de enige?
www.xtremesystems.org

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• SH4D3H
Daar was ik al geweest, hier onm precies te zijn maar dat gaf me een topic waarvan de plaatjes enzo al weg zijn ...

• SH4D3H
Niemand?

• ephymerous
Mijn bord heeft een week goed gelopen, daarna werd hij steeds instabieler, tot hij dood ging... helaas maar asus zijn kut borden :)

* ephymerous wil alleen nog maar DFI en Epox :)

XXXVI

Pagina: 1