Asus A7V400-MX + Athlon 900 = ?

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08 22:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Hallo luitjes, ik heb nog wat onderdelen over processor: Athlon 900 (Thunderbird), geheugen, Hardeschijf etc. Ik mis alleen nog een moederbord en ik wil graag een microATX bordje. Nu is mijn oog gevallen op de Asus A7V400-MX, alleen vraag ik mij af of de Athlon 900 door dit bordje geslikt wordt. Het is wel gewoon een Socket A bordje met o.a. een FSB van 200Mhz. volgens mij moet het lukken of zie ik wat over het hoofd.

Op de Asus site worden alleen de Athlon XP (Thoroughbred/Barton) genoemd, als ondersteunde processoren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik vermoed dat je zonder problemen een Athlon 900 hierop kunt prikken. Asus heeft dat niet getest omdat die CPU niet meer te krijgen is. Garantie dat het gaat werken heb je niet, maar ik zou het iig zelf zonder meer doen.

Het is verder wel een mooi mobo en best goedkoop ook, dus geen slecht idee. Mocht je zeker willen zijn van support, kijk eens naar de Asrock K7VM2 of de ECS L7VMM2, ze zijn een stuk ouder, maar nog goedkoper dan de Asus en bovendien hebben ze officieel support. Maar wederom, jouw vermoeden klopt imho vrijwel zeker.

Oslik blyat! Oslik!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
dion_b schreef op 28 augustus 2004 @ 19:17:
Ik vermoed dat je zonder problemen een Athlon 900 hierop kunt prikken. Asus heeft dat niet getest omdat die CPU niet meer te krijgen is. Garantie dat het gaat werken heb je niet, maar ik zou het iig zelf zonder meer doen.

Het is verder wel een mooi mobo en best goedkoop ook, dus geen slecht idee. Mocht je zeker willen zijn van support, kijk eens naar de Asrock K7VM2 of de ECS L7VMM2, ze zijn een stuk ouder, maar nog goedkoper dan de Asus en bovendien hebben ze officieel support. Maar wederom, jouw vermoeden klopt imho vrijwel zeker.
Ik heb inderdaad ook naar de Asrock K7S41GX gekeken. Deze is er voor €36,- Nu heb ik totaal geen ervaring met Asrock, het enige dat ik weet is dat het een butget merk van Asus is. Ik vraag mij dan af hoe butget is dat dan is de kwaliteit echt minder ? Overigens de Asus heb ik voor een €44,- gezien, dat is dus maar €8,- meer voor een goed merk als Asus.

Overigens kan ik de K7VM2 en de ECS L7VMM2 niet in de pricewatch terug vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 28-08-2004 20:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

De ASRock K7S8X en de ASRock K7S8XE slikken een Athlon Thunderbird op 1000MHz.
Als ik de MP op 7,5 zet (750MHz) werkt het ook.

De moederborden draaien bij mij stabiel en zijn goedkoop. Daarnaast kun je de ASRock K7S8XE altijd nog uibreiden met een Athlon XP @ 400FSB. De K7S8X gaat tot 333FSB :)

Ik moet beter kijken naar de eisen van TS ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 29-08-2004 00:47 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_Dune_ schreef op 28 augustus 2004 @ 20:04:
[...]

Overigens kan ik de K7VM2 en de ECS L7VMM2 niet in de pricewatch terug vinden.
Ik heb ze net nota bene eruit gevist...

Probeer eens op 'Socket A moederborden' te clicken ipv 'populairste producten' :z
Thandor schreef op 28 augustus 2004 @ 22:38:
De ASRock K7S8X en de ASRock K7S8XE slikken een Athlon Thunderbird op 1000MHz.
Als ik de MP op 7,5 zet (750MHz) werkt het ook.

De moederborden draaien bij mij stabiel en zijn goedkoop. Daarnaast kun je de ASRock K7S8XE altijd nog uibreiden met een Athlon XP @ 400FSB. De K7S8X gaat tot 333FSB :)
Ahum...
ik wil graag een microATX bordje
Niets mis met die Asrockjes die je noemt, maar tenzij met een zaag gaan die niet in een uATX kast passen :+

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 29-08-2004 00:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
[quote]dion_b schreef op 29 augustus 2004 @ 00:38:
[...]

Ik heb ze net nota bene eruit gevist...

Probeer eens op 'Socket A moederborden' te clicken ipv 'populairste producten' :z
[...]

Mijn fout :P

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
@Thandor, helaas het Asus K7VM2 bordje is niet meer te koop. Tenminste niet bij de shop die op nummer 1 staat in de pricewatch. De andere Shop heb ik niet gekeken, ik vindt €65 namelijk te duur voor dit bordje.

In iedergval bedankt voor de tip.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik heb even geen tijd gehad met mijn onderzoek naar het juiste uATX bordje :P, maar nu toch nog een paar vraagjes, misschien dat iemand hierop nog een antwoord heeft.

Bij het Asus bordje zal de FSB en multiplier geen probleem opleveren (heeft geen officeel support voor een Athlon (Thunderbird), maar kan iemand mij ook vertellen welke Vcore instellingen de A7V400-Mx heeft ? Ik heb de handleiding gedownload, maar ik moet zeggen dat deze nog niet zo heel duidelijk is in deze.

Overigens zit ik ook enigszins te twijfelen tussen de Asus A7V400-MX en de Asrock K7S41GX, deze laatste heeft namelijk wel officiele ondersteuning voor de Athlon 900 (Thunderbird) processor die ik nog heb liggen. Ik heb alleen totaal geen ervaring met Asrock bordjes. Hoe is bijvoorbeeld de onboard VGA tegen over die van het Asus bordje. De Asrock kan tot maximaal 64MB, terwijl ik dit van de Asus nergens terug kan vinden.

Heeft iemand misschien ervaring met beide of één van de twee bordjes ?

Verwijderd

Ik heb zowel ervaring met de ASRock K7S41GX als de Asus A7V400-MX.
Mijn voorkeur gaat steeds uit naar moederborden uit het gamma van Asus of ASRock, met geen van beide merken heb ik al echte problemen gehad.
Indien je kiest voor ASRock kan je misschien beter gaan voor de K7S41.

Opties VGA Share Memory Size Asus A7V400-MX: 16M, 32M, 64M.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
waar is de backwards compatible heen gegaan? :/

bordje doet toch gewoon 200(100mhz) fsb?
en de MP komt toch uit de cpu zelf?

404 Signature not found

Pagina: 1