WD 120GB: This device cannot start (Code 10)?

Pagina: 1
Acties:

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Ik heb vandaag mun nieuwe Western Digital schijf gekregen, de vorige was helaas na korte tijd overleden. Maar nu ik deze schijf erin heb gedaan kan hij niet gestart worden. Wat heb ik gedaan ... :

- de harde schijf aangesloten met ide kabel > als 2e op de kabel, heb er 2 namelijk en op de eerste staat windows XP Pro

- Schijf staat op SC, de eerste met windoos ook op SC. (ook geprobeerd de 2e op slave te zetten ...maar zelfde prob )

- Toen windoos opstartte hierna, zag hij dat er n nieuwe schijf inzat en melde Found new hardware, maar kwam niet meer met de melding dat deze ook installed was. Hierna heb ik de molex stekkers verwisseld van de schijven, maar precies zelfde probleem.

Bij hardware devices, en properties van de niet opgestartte schijf staat er " This device cannot start. (Code 10) "

In bios zie ik gewoon allebei de schijven staan !

Wat kan ik nog meer proberen hiervoor ?? Zie mijn sig voor al mijn specs, ik draai WinXP Pro met SP1.

edit:
Bij my computer >> manage >> storage >> disk management zie ik mijn extra HD wel staan, maar er staat Unallocated. Windows ziet hem dus wel, maar de device kan niet gestart worden. Ik ga weer verder kijken, raar verhaal dit ..
Nu de schijven geprobeerd met Master en Slave te zetten ( die pinnentjes aan achterkant .. kom ff nie op naam ) maar nog steeds nix ! Heb de device uninstalled en opnieuw laten detecteren .. Weer de melding dat ie gevonden is .. maar verder nix ! Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen nu. Hellup !

[ Voor 25% gewijzigd door JediUberknaft op 28-08-2004 19:12 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

edit:
Bij my computer >> manage >> storage >> disk management zie ik mijn extra HD wel staan, maar er staat Unallocated.
Even partitioneren en formatteren lukt ook niet?

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 28-08-2004 19:21 ]

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Thnx .. best dom volgens mij van mezelf ... Maar kon me herrinneren dat vorige keer alles in 1x werd herkend (en de schijfletter ook gelijk zag) en dat ik daarna pas de schijf ging omzetten naar NFTS enzo ... Maar goed .. ben nu aan het formateren via windows en ik zie de schijfletter al staan bij my computer .. Dus zal wel goedkomen zo !

edit:
nog even een vraagje ... Nadat ik de nieuwe harddisk erin heb gezet, aangesloten en wel ... dan blijft mijn windows bij opstarten best lang ( ca 15 sec hangen bij het stukje " detecting ide drives " Zonder de extra HD gaat ie als een speer hierlangs ! Enig idee waardoor dit komt en hoe ik dat kan verhelpen ??

[ Voor 33% gewijzigd door JediUberknaft op 28-08-2004 20:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Controleer de jumper settings en de posities op de kabel van de disken :) Richtlijnen kun je terugvinden in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" :)